| Klausimas |
Atsakymas |
Rolandas
Laba vakara norėjau paklausti apie tastamenta.mano tėvai abu gyvi ruošiasi man parašyti tastamenta tėvas dar neskuba o mama nori greičiau sutvarkyti šį reikala ar gali viena mama parašyti savo dalies tastamenta.kaip tai turėtu būti.esame šeši vaikai. Ačiū. |
2010-03-05 11:43
Gerbiamas Rolandai, patarčiau visai Jūsų šeimai susitarti ir visiems kartu kreiptis pas notarą pagal Jūsų gyvenamąją vietą. Notaras patars ir dėl paties testamento sudarymo tvarkos bei apimties. Nereikėtų atidėlioti tai padaryti, nes absoliučiai neteisinga nuomonė, kad testamento sudarymas reiškia artėjančią kieno nors mirtį. Tai yra visiškai normalus ir protingas žingsnis, išankstinis pasirūpinimas testamentu, įvykus tam liūdnam faktui, atpalaiduoja nuo daugelio nepatogumų. Užsienyje tai yra labai populiaru ir praktikuojama, beje Lietuvoje jau irgi priprantama, kaip ir prie visiškai naujo dalyko, pvz. vedybų sutarties sudarymo. Beje, jei norite apie testamentų sudarymą sužinoti daugiau, apie tai jau buvo rašyta. Pasiskaityti galite čia. Linkiu Jūsų tėvams ilgų gyvenimo metų. |
|
Anatolij
Laba diena. Norėčiau paklausti ar buvusio buto savininko skolos už komunalines paslaugas pereina naujam savininkui. Situacija tokia: butas perduotas naujam savininkui pagal antstolio išduotą turto perdavimo išieškotojui aktą. Buvęs savininkas turi įsiskolinimų už komunalines paslaugas. Ar naujam savininkui pereis buvusio savininko skolos? Buvęs buto savininkas neišsikrausta geranoriškai iš buto. Paduodant ieškinį dėl iškeldinimo iš užimamų patalpų, galima prašyti teismo įpareigoti apmokėti (o gal - priteisti iš to asmens, kuris neteisėtai užima patalpas) visus komunalinius mokesčius? Jeigu taip, tai nuo kurio laiko: visus mokesčius arba tik nuo to momento, kai naujam savininkui perėjo nuosavybės teisė į butą? Ačiū. |
2010-03-05 11:20
Gerbiamas Anatolijau, sprendžiant iš Jūsų pateikto situacijos aprašymo, butą su skolomis gavo išieškotojas-asmuo, kuriam buto savininkas matyt buvo skolingas už kažką, tik ne už komunaliniu patarnavimus. Tokiu atveju, naujasis buto savininkas turi teisę reikalauti iš buvusio buto savininko, kad jis sumokėtų visus įsiskolinimus, to nepadarius, gali kreiptis į teismą. Esant teigiamam teismo sprendimui, gali būti pradėta kita vykdomoji byla ir vėl gali būti nukreiptas išieškojimas į skolininko turtą, teoriškai vėl į butą, tačiau jau į kitą (jeigu tokį turi). Tuo atveju, jeigu butas perduotas naujajam savininkui būtent už komunalinių mokesčių skolas, tai ir yra skolos sumokėjimo būdas, nebent buto vertės nepakanka susikaupusios skolos dydžiokompensavimui. Iškeldinimo byloje teismas nenagrinės klausimo dėl įpareigojimo sumokėti skolas, nes tai yra kito savarankiško ieškinio dalykas. |
|
Audra
Laba diena. Dirbu biudžetinėje įstaigoje, sporto mokykloje. Treneriams atlyginimas skaičiuojamas pagal kasmetinį tarifikacinės komisijos. patvirtinta savaitinį krūvį, tam atitinkančiu koef. Nuo 2006 m. treneris nesutinka ir darbo sutartyje nepasirašo su pakeitimu (papildymu), tačiau atlyginimo neatsisako. Noriu paklausti kaip turime elgtis ir ar yra numatyta kokia įstatymų numatyta tvarka? Dėkoju už atsakymą. |
2010-03-03 13:11
Gerbiama Audra, atlyginimas yra viena iš esminių darbo sutarties sąlygų. Nė viena iš darbo sutarties šalių, t.y. nei darbdavys , nei darbuotojas negali vienašališkai keisti darbo sutarties, tai yra atliekama bendru sutarimu, t.y. abiems pusėms pasirašant atitinkamą darbo sutarties pakeitimą. Jeigu kuri nors iš šalių nesutinka su darbo sąlygų pakeitimu, kyla darbo ginčas, kuris gali peraugti iki darbo sutarties nutraukimo. Visus darbo ginčus nagrinėja teismas. Linkiu abiems ginčo pusėms objektyviai įvertinti nesutarimo priežastis, galimas pasekmes ir susitarti. |
|
Dalia
Mano dukra prieš keturis metus baigė Kudirkos Naumiesčio profesinę mokyklą, tačiau darbo negavo. Su pertraukomis buvo registruota darbo biržoje. Ar jai nepriklauso jokia pašalpa kaip jaunai bedarbei? Šiuo metu aš ją išlaikau, nes darbo neranda, kadangi darbdaviai nori darbuotojų su patirtimi. |
2010-03-01 10:04
Gerbiama Dalia, kadangi Jūsų dukra buvo registruota darbo biržoje, ši įstaiga privalo pagal faktinę situaciją ir įstatymo reikalavimus paaiškinti jai visas teises į pašalpą, įsidarbinimo subsidijavimą ir kt. . Tikėkimės, kad ekonominė situacija pradės gerėti ir Jūsų dukra susiras darbą. |
|
Namo gyventojai
Laba diena. Daugiabučio namo komendantas prašė uždengti namo stogą stogdengio pažymėjimo neturintį darbininką. Yra dėl dabų pasirašyta sutartis. Už stogo dengimo darbus iš žmonių surinktus pinigus komendantas grąžino atgal žmonėms nesumokėjęs darbininkui. Kokia to darbininko atsakomybė už stogą ir ar jis privalo atsakyti kada jam nesumokėti pinigai už darbus? |
2010-03-01 9:51
Gerbiamieji gyventojai, siūlyčiau gerai paskaityti sutartį, kurią su stogdengiu matyt pasirašė Jūsų namo komendantas. Sutartyje turėtų būti numatytos abiejų šalių teisės, pareigos ir atsakomybė, elgtis reikėtų pagal sutarties sąlygas. Jeigu stogo remonto rangos sutartis buvo sudaryta prastai, sprendžiant kilusį konfliktą reikėtų vadovautis LR Civilinio kodekso normomis. |
|
Dalia
Mama yra mirusi ir viskas buvo like tevui, kadangi taip nutiko jog ir tevas nesenai mire ir nesutvarke testamento kol buvo gyvas. Yra antra zmona (pamote), kuri dar gyvena tevo name jie susituoke virs keturiu metu. Ar jai kas priklauso ir kam yra teikiamos pirmenybes tvarkant dokumentus nes yra penki tevuko vaikai, antroj sntuokoj vaiku neturi. Nes kiek zinau tai reikia penkiu metu kad kas jai priklausytu kad ir ta sestoji dalis, patarkit. Aciu. |
2010-02-23 10:07
Gerbiama Dalia, Jums paveldėjimo klausimu reikia kreiptis į notarą pagal a.a. tėvo gyvenamojo namo buvimo vietą. Su savimi pasiimkite savo asmens dokumentus, gimimo liudijimą, tėvo mirties liudijimą (nuorašą) , jei turite. Notaras Jums išsamiai išaiškins bendrąją paveldėjimo tvarką ir Jūsų konkrečias teises, galimus paveldėjimo užginčijimo būdus. Linkiu sėkmės. |
|
Asta
Sveiki, noriu paklausti, ar teisingai paskyre vaikui neigalumo lygi .pagal diagnozes F83,F90 skyre lengva neigalumo lygi,vaikui 3,5metai.vaikas taip pat turi: 1.J30.3 Kitas alerginis rinitas 2. J45.8 Mišri astma 3. R01.0 Gėrybiniai ir nepatologiniai širdies ūžesiai 4. Q15.0 Įgimta glaukoma(vienos akies) 5. H27.0 Afakija 6. H53.0 Aklumas Bet gydytoja pasake, kad sios ligos prie neigalumo lygio nesumuojasi. Ar galiu apskusti sprendima? Neigaluma skyre Klaipedos 3teritorinis skyrius, mes gyvename Kretingoje. Aciu |
2010-02-23 9:59
Gerbiama Asta, aš negaliu įvertinti vaiko ligų ir jų įtakos neįgalumo lygiui, nes esu ne medikas. Į Jūsų klausimą ar galite apskųsti NDNT Klaipėdos teritorinio skyriaus sprendimą, atsakau vienareikšmiai - TAIP. Šį sprendimą Jūs galite per 30 dienų nuo raštiško NDNT priimto sprendimo gavimo dienos apskųsti Ginčų komisijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, adresas: Gedimino pr., 60, LT-01110, Vilnius. Ginčų komisijos sprendimą dar galite per 20 dienų nuo jo gavimo dienos apskųsti Vilniaus apygardos administraciniam teismui , kurio adresas - Švitrigailos , 2, LT-01102, Vilnius. Perspėju, kad iš karto kreiptis į administracinį teismą negalima, nes Ginčų komisija yra privaloma NDNT sprendimų ikiteisminio nagrinėjimo institucija. Linkiu sėkmės siekiant teisingumo, o vaikui pasveikti. |
|
Nijolė
Labas vakaras, noreciau Jusu paklausti,esu isigijusi 2 kamb. buta N.Akmeneje, taciau ten negyvenu 4 metai,esu isvykusi i uzsieni,kur turiu isigijusi nekilnojama turta savo vardu uzsienyje. Parduoti siuo metu neimanoma buto Lietuvoje, o moketi taip pat uz visas paslaugas nesinori, kas gali gresti man, jei uz si buta nemokeciau ir i ji jokiu pretenziju nereiksciau. Buto skola apie 3500lt.,uz skola taip pat niekas neima, nes tusciu butu ko ne daugiau nei gyventoju N,Akmeneje. Ka patartumet? Aciu. |
2010-02-22 8:58
Gerbiama Nijole, nors Jūs bute ir negyvenate, tačiau jis yra prijungtas prie įvairių komunalinių tinklų, jį aptarnauja tą gyvenamąjį namą administruojanti organizacija ir pan., todėl vis vien, kaip savininkė privalote mokėti atitinkamus mokesčius už komunalinius patarnavimus. Skolos išieškotojas gali išieškojimą nukreipti ne tik į šį butą, bet ir į kitą turtą, pinigines lėšas, darbo užmokestį ir pan. Patarčiau Jums pačiai imtis priemonių atsiskaityti už skolas, gal išnuomojant butą ar net parduodant. Jeigu buto pardavimu užsiims antstoliai, tai patirsite dar daugiau finansinių nuostolių, nes per varžytynes gana smarkai nukrenta parduodamo buto kaina, ypač kai tokio turto rinkoje yra perteklius, o ir anstoliai ima atlygį už atliekamas paslaugas. |
|
Ernestas
Laba diena, turim soda registruota ant mamos. Mama mire , tevas peregistravo ant saves soda. Norejau paklausti ar jis galejo perašyti soda ant saves be mano sutikimo? |
2010-02-22 8:48
Gerbiamas Ernestai, sodas buvo Jūsų abiejų tėvų nuosavybė, tačiau, matyt, sodininkų bendrijos nare buvo Jūsų mama. Mamai mirus, tėvas natūraliai tapo sodininkų bendrijos nariu, nes nekilo abejonių dėl nuosavybės, o, tikriausiai, tėvai abu ir užsiėmė mėgėjiška sodininkyste. Narystės klausimus sprendžia sodininkų bendrijos valdyba, kilus ginčui-visuotinis sodininkų bendrijos narių susirinkimas. Paaiškinu, kad narystė sodininkų bendrijoje ne visada sutampa su savininku. Jeigu Jums rūpi sodo nuosavybė, Jūs turėjote teisę į sodo dalies peveldėjimą. Šiuo klausimu Jums abiems su tėvu reikia kreiptis į notarą pagal sodo buvimo vietą, kuris išnagrinės situaciją ir patars sodo, gal dar ir kito turto paveldėjimo reikalu. Linkiu susitarti. |
|
Antonijo79
Ar imanoma Lietuvoj issikovoti savo prakaitu uzdirbtus virsvalandzius? Kokiu irodimu reiktu? Kas gresia darbdaviui? |
2010-02-22 8:36
Paklausėjui Antonijo79, Jūsų dirbti viršvalandžiai gali būti užfiksuoti įvairiai, dažniausiai viršvalandžių įrodymais tampa: administracijos įsakymas dėl darbo režimo, t.tarpe ir dėl viršvalandžių, darbo laiko apskaitos žiniaraštis , anksčiau vadinami tabeliais ir kt. Patarčiau pirmiausiai raštu kreiptis į darbdavį dėl atsiskaitymo už dirbtus viršvalandžius. Darbdaviui atsisakius išspręsti konfliktą geruoju, skundus dėl darbo užmokesčio nemokėjimo nagrinėja valstybinė darbo inspekcija, kuri nustačiusi darbo teisės pažeidimą gali patraukti darbdavį administracinėn atsakomybėn, įpareigojant atsiskaityti ir pan. Darbdaviui neatsiskaičius , belieka teisė kreiptis į teismą ir išieškoti atlyginimą priverstine tvarka. Linkiu sėkmingai išspręsti kilusį konfliktą. |
|
Loreta
Laba diena. Esu išsiskyrus turiu dukra, kuriai tėvas teismo nutarimu mokėjo alimentus. Šiuo metu jis nedirba ir nemoka alimentų. Gavau pasiulymą iš jo atsisakyti alimentų ir jis tuomet dovanotų savo butą dukrai. Dukrai dabar 14 metų. Kur man reikia šiu atveju kreiptis, ir kaip jus manot ar tai butų geras sprendimas.Ar man pačiai po to nereiktų kreiptis į teismą dėl alimentų atšaukimo jei dovanoja dukrai butą? |
2010-02-18 16:31
Gerbiama Loreta, panašu į tai, kad Jūsų dukros tėvas, nors ir nedirba bei nemoka alimentų, vis viena galvoja apie savo vaiką. Kiek supratau iš klausimo, tėvas siūlo iš pradžių atsisakyti alimentų, po to jis dukrai dovanotų savo butą. Jeigu Jūs pasitikite vienas kitu, taip būtų galima ir padaryti, nors vaiko interesai būtų apsaugoti geriau, jei iš pradžių būtų padovanotas butas, po to būtų sprendžiamas alimentų klausimas. Jūsų susitarimą reikėtų įforminti specialia sutartimi notarine tvarka, Jums abiem šiuo klausimu reikėtų apsilankyti pas notarą pagal buto buvimo vietą. Notaras paaiškins tokios sutarties sudarymo tvarką, teisines pasekmes, o taip pat vykdant susitarimą galės įforminti ir buto dovanojimo sutartį. |
|
Ingrida
Laba diena. Esu issiskyrusi,gyvenu su nepilnamete dukra (14 metu) pas mama bute, ten esame abi ir priregistruotos, uz komunalines paslaugas mokame perpus su mama. Ar gali mama isregistruoti mus abi is savo buto be musu zinios ir leidimo? Butas priklauso mamai. |
2010-02-18 11:33
Gerbiama Ingrida, šiuo metu priregistravimas bute nebeturi tos reikšmės, kaip turėjo anksčiau, turiu omenyje gyvenamosios vietos deklaravimą. Gyvenamoji vieta gali būti deklaruojama ir neprisiregistravus toje vietoje. Sprendžiant iš Jūsų klausimo, problema, matyt, yra dėl mokėjimo už komunalines paslaugas. Už komunalines paslaugas mokama ir neprisiregistravus bute, pvz. buto savininkas, nors bute ir negyvena, arba buto nuomininkai, kurie bute gyvena, tačiau jame neregistruoti. Išregistravimas iš buto gali įvykti atvirkštine tvarka, t.y. kaip buvote priregistruota, taip galite būti išregistruota. Jeigu dėl ko nors konfliktuojate su mama, linkiu susitaikyti. |
|
Arturas
Laba diena,norejau suzinoti ar imanomas toks dalykas teisiskai? tai yra ar gali vienas zmogus visiskai perimti is kito zmogaus paskolos mokejima ant saves, ar persirasyti ta paskola? |
2010-02-17 13:17
Gerbiamas Artūrai, šiuo klausimu Jums reikia kreiptis į paskolos davėją, tai priklauso nuo jo sprendimo. Linkiu susitarti. |
|
Birute
Laba diena. Norėčiau pasiteirauti...Man iš antros gr. padarė trečią grupę. Esu 23m. Sergu rematoidiniu artritu iš vaikystės, jau daugiau kaip 10metų.Mano ligos pagerėjimas yra šioks toks. Sąnarių sutrikimai tokie patys. Atėjus persistatyti grupę, manęs paklausė, kaip aš jaučiuos, pažiūrėjo nuotraukas rentgeno, pasakė, kad anot mano kraujo tyrimai yra geri, todėl man bus sumažinta grupė. Juk sąnarių ligos nepagydysiu. Vaistus naudoju, be jų negaliu gyventi. Ir kaip NDNT komisija gali duoti grupę neapžiūrėjus ligonio? Aš nesutinku su komisijos priimtu sprendimu. Kur man reikėtų kreiptis. |
2010-02-17 13:14
Gerbiama Birute, Jeigu Jūs nesutinkate su NDNT komisijos sprendimu dėl Jums nustatyto neįgalumo ir darbingumo lygio, šį sprendimą galite apskųsti Ginčų komisijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos . Ginčų komisijos adresas: Gedimino pr., 60, LT-01110, Vilnius. Toks skundas turi būti paduodamas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo raštiško NDNT priimto sprendimo gavimo dienos. Jeigu Jus netenkins Ginčų komisijos sprendimas, jis per 20 dienų nuo gavimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Švitrigailos g., 2, LT-01102, Vilnius).Perspėju, kad aplenkti Ginčų komisijos negalima, tai privaloma ginčų dėl NDNT sprendimų ikiteisminio nagrinėjimo institucija. Linkiu sėkmės siekiant teisingumo. |
|
Daiva
Laba diena, turiu labai didele problema, nebežinau ką daryti nors ir advokatą pasisamdžiau, bet rezultatų nematau. Kaime buvo apleistas namas, mes susiradome kam jis priklausė, tokiai draudimo kompanijai "Tukanai", radome ir jos direktorių. Susitarėme dėl pardavimo jis pradėjo tvarkyti inventorizacijos dokumentus ir sakė, kad reikia palaukti bankroto paskelbimo. Nesukaukę jo skambučio važiavom vėl iki jo, bet tenai pasakė, kad jis mirė. Po kiek laiko susiradau internete kad "Tukana" 2008m. jau išregistruota. Kiek visur kreipiausi kaip į sieną pasako kad niekas nieko nežino tarytum tas namas ore kabėtu ir niekam nepriklausytu. Tada nebežinojau ką daryti kreipiausi pas advokatą, bet matau kad ir čia niekas nejuda vis kiek nuvažiuoju nieko nepasako nežino nei kam jis priklauso, nei kur mums kreiptis. O pinigus tai jau mėgsta tai 500lt, tai 200lt, bet nežinau už ką moku. Gal galit JUS ką nors patarti kur kreiptis ar kita advokatą ieškoti. Nebežinau ką daryti ir kur galų ieškoti, padėkit jeigu galit labai prašau. AČIŪ. |
2010-02-12 18:00
Gerbiama Daiva, Jūsų istorija nėra kažin kuo ypatinga. Patarčiau 3 dalykus. Pradėsiu nuo advokatų- Jūs , be abejo, galite susirasti kita advokatą, bet istorija gali pasikartoti. Antras patarimas - dėl namo priklausomybės galite kreiptis į nekilnojamojo turto registrą, ten gausite labai aiškų atsakymą kam ir kada tas namas priklausė ir dabar priklauso. Tai padaryti labai paprasta, bereikia Jums internete atsidaryti "VĮ Registrų centras" tinklapį, ten rasite savitarnos skyrelį, ir naršykite. Na ir paskutinis patarimas - pasiieškoti kitą namą, dabar jų pilna, rasite tame registrų centre, arba paduokite skelbimą, kad ieškote namo pirkimui. Kaimo vietovėse tokius namus labai gerai žino seniūnijos. Linkiu gero pirkinio. |
|
Laima
Sveiki. Turiu butą su komunalinėmis skolomis. Noriu ji dovanoti kartu su skolą.Ar galima taip dovanoti? Ar dovaną atitenka be skolos, o skolą reikia mokėti man. Ačiū. |
2010-02-12 17:53
Gerbiama Laima, Jūsų ketinimas padovanoti butą su skolomis turėtų būti korektiškas, t.y. turėtumėte apie tai perspėti asmenį, kuriam ruošiatės padaryti dovaną, o šis turėtų aiškiai pasakyti ar priima dovaną, o taip pat kokią dovaną - su skolomis ar be jų. Šiaip ar taip, buto skolų klausimas iškils dovanojimo sutarties sudarymo metu, nes butą dovanoti galima tik notarine tvarka. Jeigu asmuo, kuriam bus dovanojamas butas, notarui pareikš, kad priima dovaną ir su skolomis, neturėtų būti kliūčių tokią sutartį įforminti. Savo ruožtu, apdovanojamasis asmuo neturėtų reikšti pretenzijų, nes dovana - butas, yra puiki dovana, nebent skolos būtų didesnės už paties buto vertę, tokiu atveju, ko gero, dovana nebus džiuginanti. Linkiu tikro dovanojimo džiaugsmo. |
|
Irina
Sveiki, 12 m. gyvenu su vyru, turim dukra 11m. bet mes nesutariam niekaip, as nedirbu metus, stovejau birzoj, dabar vel stosiu nes praejo 3 men, man 39 m. darbo sunku rast. Abu gyvent nenorim, bet nesakom viens kitam. Kaip rast sprendima man asmeniskai, kur kreiptis del alimentu, ir ar jis nepaims man dukros jei nedirbu. Aciu. |
2010-02-03 10:36
Gerbiama Irina, abu sutuoktiniai privalo išlaikyti ir auklėti savo nepilnamečius vaikus, rūpintis jų švietimu, sveikata, užtikrinti vaiko teisę į asmeninį gyvenimą ir pan. Jeigu sutuoktiniai negali susitarti dėl savo pareigų, bet kuris iš jų turi teisę kreiptis į teismą, kad teismas išspręstų jų ginčą. Civilinio kodekso 3.192 straipsnis nustato, kad materialiai išlaikyti savo nepilnamečius vaikus privalo abu tėvai proporcingai savo turtinei padėčiai. Išlaikymo tvarka ir forma nustatoma bendru tėvų susitarimu, laikantis šios tvarkos: jei tėvai nutraukia santuoką bendru sutarimu arba pradeda gyventi skyrium, nors ir neišsiskyrę, sudaro sutartį, kurioje numato tarpusavio pareigas materialiai išlaikant savo nepilnamečius vaikus, taip pat tokio išlaikymo tvarką, dydį ir formas. Šią sutartį tvirtina teismas. Jeigu vienas iš tėvų nevykdo teismo patvirtintos jų sutarties dėl nepilnamečių vaikų išlaikymo, kitas iš tėvų įgyja teisę kreiptis į teismą dėl vykdomojo rašto išdavimo. Tuo atveju, jeigu tėvai, nutraukdami santuoką ar pradėdami gyventi skyrium, nesusitarė dėl savo nepilnamečių vaikų išlaikymo arba tėvai (ar vienas jų) nevykdo pareigos materialiai išlaikyti savo nepilnamečius vaikus, - išlaikymą priteisia teismas pagal vieno iš tėvų ar vaiko globėjo (rūpintojo) arba valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos ieškinį (Civilinio kodekso 3.194 str.) Teismas gali priteisti išlaikymą šiais būdais: 1) kas mėnesį mokamomis periodinėmis išmokomis; 2) konkrečia pinigų suma; 3) priteisiant vaikui tam tikrą turtą. Žinotina, kad vaikui skirtas išlaikymas privalo būti naudojamas tik jo interesams. Kilus ginčui dėl vaiko gyvenamosios vietos nustatymo, kreiptis į teismą dėl vaiko gyvenamosios vietos nustatymo gali bet kuris iš tėvų. Teismas ginčą išsprendžia vadovaudamasis vaiko interesais, atsižvelgdamas į vaiko norą. Į vaiko norą gali būti neatsižvelgiama tik tuo atveju, kai vaiko noras prieštarauja jo interesams. |
|
Laura
Sveiki. vienas is punktu yra tai,kad turi buti 12 men. bedarbiu, norint gauti prieslaikine pensija. O jei zmogus visa gyvenima pradirbes misko ukyje,fizini darba,o ne sedima prie dokumesntu,gal tokiam zmogui yra isimciu? |
2010-01-27 13:42
Gerbiama Laura, tokios išimties priešlaikinės pensijos paskyrimo taisyklėse nėra. Apgailestauju. |
|
Laimis
Mano tevas turi versliuka, nuostolynga, jam mirus ar gali anstoliai isreikalauti, is musu su broliu, padengti jo issiskolinima ? |
2010-10-26 10:29
Gerbiamas Laimonai, kiek supratau iš Jūsų laiško, tai Jūsų tėvas turi verslą, dirba, tačiau nesiseka. Klausiate kas atsitiks ateityje, jei tėvas mirs, kaip bus su jo skolomis. Manau, kad Jūsų tėvas sėkmingai susitvarkys ir skolų nepaliks. Tačiau, jei taip atsitiktų, kad po tėvo mirties liktų ir skolos, Jūs abu su broliu kaip paveldėtojai, paveldėsite ne tik turtą, bet ir pareigas. Ne be reikalo senovėje buvo paprotys nujaučiantį mirtį skubėti atsiskaityti su skolomis, dovanoti skriaudas, jei pačiam tai nepavykdavo padaryti, tai padarydavo vaikai. Linkiu Jūsų tėvui ilgų gyvenimo metų ir sėkmės versle. |
|
Lina
Sveiki.Mano mama pries 3men. paveldejo buta ir nori jy padovanoti man(dukrai).Noretume suzinoti ar galima buta padovanoti is karto,ar reikia kazkiek palaukti,jei reikia tai kiek?Kokius dokumentus reikia pateikt,ir kiek kainuotu notaro paslaugos? |
2010-01-25 14:18
Gerbiama Lina, jeigu Jūsų mama gavo nustatytos formos buto paveldėjimo liudijimą, tai nėra jokių kliūčių šiuo butu disponuoti taip, kaip mama nori, t.y. ji gali butą parduoti, dovanoti, palikti jį kam nors savo testamentu ir pan. Jeigu Jūsų mama nori paveldėtąjį butą padovanoti Jums, ji turi šiuo klausimu kreiptis į notarą pagal buto buvimo vietą, tačiau prieš tai Jūsų mama turėjo šį butą įregistruoti savo vardu nekilnojamojo turto registre, t.y. turėti ne tik paveldėjimo liudijimą, bet ir buto nuosavybės pažymėjimą. Notarai patys surenka visus dokumentus, kurie reikalingi buto dovanojimo sutarčiai parengti. Notarų paslaugų įkainiai yra suderinti su LR Finansų ministerija ir patvirtinti LR Teisingumo ministro 2008-02-05 įsakymu Nr. 1R-69, jie viešai skelbiami kiekviename notarų biure, pats notaras Jums juos pasakys ir pakomentuos. Padėkokite mamai už tokią dovaną. |
|
Laima
Sveiki,10metų turėjau 3 invalidumo grupę(veliau 50 proc buvau darbinga).Operuota stuburo išvarža,paskutiniasi metais liga pradėjo progresuoti,jau turiu vel 2 išvaržas,nuolat vaikštau su skausmais,sutrikusi judesių koordinacija.Tyrimai taip pat nėra pagerėje negu prieš 2 metus.Tik keista,pasidariau 65 proc darbinga.Su komisijos(Panevėžio )išvadomis nesutinku.Ar turėčiau kreiptis i NDNT direktorių tiesiogiai laiva laiško forma ar per Panevėžio skyrių specialia forma? Ačiū. |
2010-01-22 13:52
Gerbiama Laima, jei Jūs nesutinkate su NDNT Panevėžio skyriaus sprendimu dėl Jūsų neįgalumo ir darbingumo lygio nustatymo, galite šį sprendimą apskųsti NDNT direktoriui (Švitrigailos g., 10, Vilnius) paduodama laisvos formos skundą tiesiai tarnybai. NDNT išsireikalaus Jūsų bylą iš Panevėžio skyriaus ir priims savo sprendimą. Jei Jus netenkins NDNT direktoriaus sprendimas, įgysite teisę paduoti laisvos formos skundą Ginčų komisijai (Gedimino pr., 60, Vilnius) Ginčų komisija yra privaloma ikiteisminė ginčo sureguliavimo institucija, todėl be kreipimosi į šią komisiją negalėsite kreiptis į teismą. Tiek NDNT , tiek Ginčų komisija privalo išaiškinti savo sprendimo apskundimo tvarką, terminus ir pan. Linkiu sėkmės ieškant teisingumo. |
|
Bronius
Ar galiu uzregistruoti nepilnamecio vaiko vardu automobili? |
2010-01-21 11:10
Gerbiamas Broniau, Jūs galėsite tai padaryti. Norint užregistruoti automobilį nepilnamečio vaiko vardu reikės: 1. turėti automobilio įsigijimo dokumentus (pirkimo-pardavimo sutartį, dovanojimo sutartį , paveldėjimo liudijimą ir pan.) 2. Pasirūpinti, kad nepilnametis turėtų asmens dokumentą, iš kurio būtų matyti jo asmens kodas; 3. Dalyvauti vienam iš tėvų automobilio registravimo metu "Regitros" padalinyje. Atkreipiu dėmesį, kad norint automobilį, kurio savininkas yra nepilnametis, pvz. parduoti ir dėl to išregistruoti, bus reikalingi papildomi formalumai: vaiko teisių apsaugos tarnybos sutikimas, atskirais atvejais ir teismo sprendimas, leidžiantis automobilį parduoti. Šie papildomi formalumai skirti apsaugoti nepilnamečių teises. Smulkesnę informaciją Jums suteiks bet kuris „Regitros“ padalinys. Linkiu gero pirkinio. |
|
Audronė
Gyvenu Šakiuose daugiabučiame name, kuriame kiekvienas butas šildosi atskirai gamtinėmis dujomis. Kaimyno butas apačioje stovi negyvenamas, apleistas ir nešildomas jau 6-7 metai. Dėl to žiemą mūsų bute šąla grindys ir sienų apačia, brangiau atsieina šildymas, sienų siūlėmis atkeliavo pelėsis. Ne kartą kalbėjomės su kaimynu, tačiau jis problemos niekaip nesprendžia ir nieko nežada. Namo savininkų bendrija nėra sukurta. Kokia yra buto savininko atsakomybė? Kur mums kreiptis? |
2010-01-12 16:32
Gerbiama Audrone, jeigu tas butas apačioje, dėl kurio kyla problemų Jūsų butui, yra to kaimyno nuosavybė , t.y. tas kaimynas yra savininkas, o ne nuomininkas, pabandykite su butų ūkio specialistų pagalba surašyti Jūsų buto būklės įvertinimo aktą (pakvietus dalyvauti tą kaimyną) Akte reikėtų įvardinti žalą padarytą Jūsų butui, ją įvertinti, nurodyti žalos atsiradimo priežastį. Jeigu su specialistų pagalba bus įrodyta, kad dėl buto pablogėjimo tikrai kaltas Jūsų kaimynas, įgysite teisę reikalauti tą žalą atlyginti. Kaimynui nesutikus to padaryti geruoju, galėsite kreiptis su atitinkamu ieškiniu į teismą. |
|
Julija
Laba diena. Mes gyvename nuosavame name, priklausančiame mano marčiai. Namas yra jos tėvu perrašytas jai, o žemė, ant kurio jis stovi, priklauso jos sesei, su kuria dėl susiklosčiųsių aplinkybių santykiai yra priešiški. Mes norėtume sužinoti, kokios galimybės mums padaryti servitutą, kur kreiptis. Ar tai turi prasmės? Kiek žemės mums priklausytų su servitutu? Ar ilgai servitutas galiotų? Prašau atsakykit į el.paštą. Iš anksto dėkoju. |
2010-01-11 17:31
Gerbiama Julija, dėl servitutinės teisės kreipkitės į žemės sklypo savininkę, su kuria tarkitės ir sudarykite pas notarą atitinkamą sutartį. Sutartyje bus numatytos visos servituto sąlygos ir galiojimo terminas.Padėti sudaryti tokią sutartį yra notaro pareiga. Nepavykus susitarti geruoju, tokius ginčus sprendžia bendros kompetencijos teismas pagal namo buvimo vietą. Linkiu susitarti , nes taip yra greičiau ir pigiau. |
|
Julija
Laba diena,labai rupi toks klausymas : as turiu broli,ir mama nori man dovanoti buta ir sako kad as turesiu broliui duot dali pinigu ar tai tiesa? Uz ka as turiu jam duot jei ji man ta buta dovanuoja gal galit paaiskinti?labai aciu uz atsakyma. |
2010-01-11 17:26
Miela Julija, tai yra Jūsų šeimos reikalas. Jei mama nori Jums padovanoti butą, tačiau su sąlyga, kad turėsite broliui duoti kažkiek pinigų, tai matyt Jums reikia su tokia sąlyga sutikti arba susitarti kitaip, nes galite negauti nieko, jei mama persigalvos. Kaip dovanoti, ką dovanoti, kam dovanoti - yra tik Jūsų mamos asmeninis sprendimas, arba visos šeimos susitarimas. Manau, kad mama rūpinasi jumis abiem, o tai yra gerbtinas dalykas. Linkiu susitarti. |
|
Jonas
Sveiki, ar gali svetimas zmogus padovanoti sodyba su 5ha zemes mano nepilnameciui vaikui. Aciu. |
2010-01-11 17:20
Sveiki Jonai, tokioms dovanoms jokių apribojimų nėra, smulkesnę informaciją dėl dovanojimo sutarties įforminimo Jums suteiks notaras, opagal Jūsų sūnaus gyvenamąją vietą arba pagal sodybos ir žemės sklypo buvimo vietą. Linkiu geros dovanos. |
|
Jolita
Laba diena, norejau paklausti baigus dvylikta klase skaiciau kad galima gauti kazkokia socialine parama iki 24 metu,norejau suzinot iki kada reikia priduoti dokumentus?ar butent iskart pabaigus,o jei ne tai iki kada? Dekui. |
2010-01-11 17:16
Miela Jolita, šiuo klausimu kreipkitės į socialinės paramos skyrių pagal savo gyvenmąją vietą, ten turėtumėte gauti visus atsakymus į Jums rūpimus klausimus, susijusius su socialine parama. Linkiu sėkmės. |
|
Daiva
Sveiki. Esu našlė, man 23m, vyras mirė prieš metus. Kartu santuokoj išgyvenom penkis metus, gimė mergaitė. Šiuo metu niekur nedirbu, esu registruota darbo biržoj. Ar man priklauso kokia pašalpa? Nes šiuo metu gaunu tik 53lt už vaiką ir mergaitė gauna pinigus už mirusį tėvą. Mano ir mergaitės gaunami pinigai nesiekia 450lt. |
2010-01-11 17:11
Gerbiama Daiva, Jums reikėtų su dokumentais, t.y.su savo asmens dokumentu, santuokos liudijimo nuorašu, vyro mirties liudijimo nuorašu, mergaitės gimimo liudijimo nuorašu kreiptis į Socialinės paramos skyrių pagal savo gyvenamąją vietą, ten turėtumėte gauti išsamius atsakymus į visus su pašalpomis susijusius, na ir kitus, socialinės paramos, klausimus. Linkiu sėkmės. |
|
Rasa
2009m.rugsejo 2d.mire mano senelis. Kreipiausi i kauno miesto 5-aji notaru biura ir suzinojau jog senelis 1990 birzelio 12d, testamentu visa turta, gyvenamaji nama ir ukini pastata perrase mano netikram pusbroliui ir jo zmonai. As esu ten gimusi ir augusi nuo pat kudikystes su tevais, sese, broliu, seneliu. Mano tevai tame name gyveno vos susituokus, nuolat remontavo nama ir aplinka stengesi ir kure gerbuvi sau ir savo vaikams. Kai mire mano tetis mes su mama broliu ir seserimi persikraustem sale esanti ukini pastata. I pagrindi nama atsikrause mano netikras pusbrolis kuris yra ivaikinas mano tetos bet senelis pasijame ji pas save. Mano "pusbrolis" yra jau mires. Mano zinioms jis priklause nusikalstamam pasauliui, slapstydamasis nuo policijos jis isvyko i Vengrija, kiek zinau jis ten ir buvo nuzdudytas. Nuo to laiko kai atsikrause ta zmona mano pusbroliui man, mano mamai sesei ir broliui su seneliu buvo uzdrausta bendrauti. pusbrolio zmona pamacius kad kuris nors seimos narys lauke pakalbedavo su TIKRU SENELIU ji tuoj pat vydavo ji namo. Viena karta mano broliui pavyko pasikalbeti su seneliu del testamento ir senelis uztikrino kad viskas yra gerai kad mes nebusime palikti gatveje ir kad viskas bus padalina lygiomis dalimis. Senelis pastaruoju metu sunkiai sirgo, esu maciusi nemazai melyniu ant jo kuno. Senelis mire nesulaukes mediku pagalbos, atvaziave greitosios pagalbos medikai buvo pakraupe esanciomis melynemis ant senelio kuno sako "kaip konclageri". mano pusbrolio zmona nuolat musdavo savo vaikus, taipogi esu ne karta girdejusi kaip smurtavo ir pries seneli. as esu bedarbe mano vyras islaiko mane mano sunu ir mano invalide mama. siaip ne taip susiremontavom ta ukuni pastata, susitvarkeme kiema, pasistateme tvora. Ar mes laimetume ka nors teisme jeigu jau testamentas parasytas kitam zmogui nors seneliui praktiskai ji niekas yra, nes jau isgyvene esame 40 metu. turetu buti ir atsizvelgta i mano motina invalide ir tai kad 4seimos nariai glaudziames 2mazu kambariu ukiniame pastate. Aciu uz atsakyma. |
2009-12-16 13:14
Gerbiama Rasa, Jūsų istorija yra ilga ir sudėtinga. Patariu kreiptis į advokatą, pateikti jam visus turimus dokumentus, išdėstyti visą su seneliu ir jo turtu susijusią istoriją. Advokatas išanalizavęs visą medžiagą, turėtų Jums patarti dėl galimos teisminės perspektyvos, nes ką nors prisiteisti bus galima tik teismo keliu. Gal būt Jums pavyktų susitarti su paveldėtojais geruoju, pabandykite. Linkiu sėkmės.
|
|
Rolandas
Laba diena norejau paklausti ar galiu dirbti tarptautiniu reisu vairuotoju. Turiu 50 proc nedarbinguma. NDNT isvada rekomenduoja dirbti ne visa darbo dienos arba darbo savaites darbo laika. Aciu |
2009-12-09 13:48
Gerbiamas Rolandai, Jūsų darbas tarptautinių reisų vairuotoju yra specifinis ir labai atsakingas. Nuspręsti, ar Jūs galite dirbti šį darbą, vien NDNT rekomendacijų nepakanka. Turėtumėte gauti dar ir vairuotojų sveikatos patikrinimo komisijos išvadą dėl leidimų vairuoti atitinkamas transporto priemones ir apribojimų. Reikėtų vadovautis vairuotojų sveikatos patikrinimo komisijos išvadomis. |
|
Indrė
Laba diena, noreciau pasiteirauti. Mama mirus ir jos puse dalies buto priklauso man ir sesei, gaunasi kad me turim po trecdali. Kita puse priklauso tevui kadangi jis nemoka jokiu saskaitu o mes su sese susimokam visas savo. Tėvas skoloj virs 8000Lt.Jau atejo laiskas is teismo darosi baisu kas toliau bus...Ar tevas gali parrasyti ar padavanoti savo buto dali mums su sese su jo skolomis? ir nepaisant laisku is teismo? Dekoju. |
2009-11-23 11:35
Gerbiama Indre, iš Jūsų klausimo nelabai supratau buto nuosavybės dalių. Jeigu iš pradžių butas priklausė Jūsų mamai ir tėvui, tai butas lygiomis dalimis priklausė 2 asmenims. Mamai mirus, Jūs su seserimi paveldėjote mamos dalį, tokiu būdu lyg tai būtų, kad tėvui priklauso 0,5 buto , o jums po 1/4 buto.Bet turbūt ne čia esmė, jei įvardijate labai konkrečią tėvo skolos sumą - per 8 tūkst.Lt.. Darau prielaidą , kad butas yra konkrečiai padalintas ir kiekvienas iš Jūsų žino savo dalis, t.tarpe ir savo mokestines prievoles. Žinoma, kad Jūsų tėvas gali padovanoti savąją buto dalį Jums, tačiau žinokite, kad tai galima padaryti tik sudarius notarinę sutartį. Patariu jums visiems apsilankyti pas notarą pagal buto buvimo vietą ir pasikonsultuoti buto dalies dovanojimo klausimu. Iš notaro turėtumėte gauti konkrečius atsakymus į visus su butu ir skolomis susijusius klausimus. Ir nedelskite, jei ateina laiškai iš teismo. |
|
Natalija
Gyvenu UK , ir turiu buta Lietuvoje. Kuri noreciau padovanuoti dukrai gyvenanciai Lietuvoje. Ar galima tai padaryti nevykstant i Lietuva? Kokia turetu buti procedura? Kokiu reiketu dokumentu? |
2009-11-20 15:09
Vargu ar Jums pavyks padovanoti butą savo dukrai neatvykus į Lietuvą, nes jeigu Jūs pati dovanosite butą, reikės asmeniškai pasirašyti dovanojimo sutartį pas notarą. Jei dovanojimo sutartį sudarys kitas asmuo pagal Jūsų įgaliojimą, vis viena tokį įgaliojimą reikės įforminti pas notarą. Patarčiau, kad Jūsų duktė, kuriai ruošiatės dovanoti butą, pati kreiptųsi į notarą pagal savo gyvenamąją vietą ar pagal buto buvimo vietą ir su juo suderintų visus su buto dovanojimu susijusius klausimus. Notaras patars ir dėl atvykimo į Lietuvą. |
|
Pranas
Norėčiau sužinoti ,ar pasibaigus nustatytam bedarbio pašalpos mokėjimo terminui ,kai man iki senatvės pensijos lieka ne daugiau kaip vieneri metai aš ,gausiu kokias socialines garantijas t.y. teisę į gydymą ir nors kažkokią materialinę paramą. Dėkoju už atsakymą. |
2009-11-11 9:56
Gerbiamas Pranai, Jums priklausytų visos socialinės garantijos, jei dirbote ir buvo mokamos socialinio draudimo įmokos, o suėjus pensiniam amžiui- bus paskirta ir senatvės pensija. Gal būt Jūs galite gauti ir išankstinę senatvės pensiją, šiuo klausimu su savo asmens dokumentu bei darbo knygele užeikite į Sodros pensijų skyrių pagal Jūsų gyvenamąją vietą. Dėl socialinės paramos kreipkitės į savo gyvenamosios vietos socialinės paramos skyrių. |
|
Jūratė
Laba diena, dirbu AB „Lietuvos geležinkeliai“', jau 21 metus ar galėčiau gauti 2 mėn. neapmokamu atostogų, kad padeti dukrai. priziureti sunu (man anuka). Maloniai Jūratė B. |
2009-11-09 15:32
Gerbiama Jūrate, nereikia klausti teisininkų ar galėtumėte gauti 2 mėnesius neapmokamų atostogų anūko priežiūrai, nes teisininkai jų negali Jums suteikti. Kreipkitės su konkrečiu prašymu į savo darbovietę, nurodykite priežastį ir atostogų tikslą. Manau , kad Jūsų prašymas gali būti patenkintas. Linkiu sėkmingai susitarti su darbovietės administracija ir pagelbėti savo dukrai. Anūkas bus Jums dėkingas. |
|
Aldona
Notaras surase tastamenta, islaikymas iki gyvos galvos, nors mes nebuvom taresi. iki siol mes mokejom uz visas paslaugas, padarem remonta ar turetu prisideti prie mokesciu vyro motina, su ja mes ir gyvenamm kadangi vyras liko be darbo ir is mano atlyginimo turim moketi ir uz buta ir uz paskola, kuri buvo paimta buto remontui.
|
2009-11-02 9:08
Gerbiama Aldona, negali būti, kad Jūs pasirašėte dokumentus pas notarą jų neskaitę, negali būti, kad notaras kažką įrašė į testamentą, dėl ko Jūs nebuvote taręsi. Žodžiu, esamų susitarimų reikia laikytis. Jeigu Jūs norite, kad prie mokesčių mokėjimo prisidėtų ir vyro motina, šį klausimą turite išspręsti kartu su vyru ir jo motina geranorišku susitarimu. Manau, kad šiuo metu pablogėjus gyvenimo sąlygoms (vyras liko be darbo), jo motina tai supras ir padės savo sūnaus šeimai. Linkiu tarpusavio supratimo ir kartu įveikti sunkumus. |
|
Marina
Laba diena. Cia vel raso jums Marina. Gal galetumete patarti kam butu geriau perleisti turta? Ar sesei, kuri dirba, ar man, bet as nedirbu. Ar tai neturiu jokios reiksmes? Ir dar noreciau suzinoti virsijus koke pinigu suma, gali buti arestuotas turtas? Ir kiek laiko mama turetu nemoketi, kad ji galetu arestuoti? Ir dar vienas klausymas, ar galima bandyti tartis su anstoliu, kad moketi suma dalimis? Ir kiek procentu nuo pajamu turi teise atskaiciuti anstolis? |
2009-10-28 11:08
Visiškai neturi reikšmės, kam Jūsų mama perleis turtą. Turto arešto reikia bijoti tuo atveju, jei bus ieškinys teisme dėl skolos išieškojimo ir jei bus paprašyta teismo imtis laikinu apsaugos priemonių, t. tarpe viena iš jų yra turto areštas ir jei teismas priims nutarti areštuoti turtą, kad užtikrinti sprendimo įvykdymą dėl skolos priteisimo. Dar gali buti antras atvejis, kai galima tikėtis turto arešto, tai tuomet, kai jau yra teismo sprendimas dėl skolos išieškojimo ir teismo antstolis imasi tokio teismo sprendimo vykdymo veiksmu. Antstolis iš pradžių visada pasiūlo vykdyti teismo sprendimą geruoju, dėl sprendimo vykdymo tvarkos tariamasi su konkrečiu antstoliu. Jis privalo paaiškinti bendrąja sprendimo vykdymo tvarka, t. tarpe kaip ir kokiu būdu išieškojimas nukreipiamas į kita turtą , pvz. atlyginimą. |
|
Marina
Laba diena. Mano mama turi skolu uz 12000 lt. Butas kuriame gyvename, yra jos vardu.(bute esu registruota as, mama, sesuo) Bijome kad jo neatimtu uz skolas,tad pagalvojome ar mama galetu perrasyti ar padovanoti buta man,ar mano sesei?Dar yra toke beda,kad ir uz komunalines paslaugas yra skolos,ir puse vieno kambario priklauso tecio mamai(tevai issiskyre).man 19metu,as nedirbu,mokausi,o sesei 23,ji dirbanti,bet taip pat turi pakolu banke,bet moka reguleriai.Ka mums daryti?
|
2009-10-26 11:02
Laba diena, Marina. Rašote, kad turite įvairių skolų ir klausiate ką daryti. Žinoma, pirmiausiai reikėtų skolas atiduoti. Bijote už skolas prarasti butą. Jeigu kitų šaltinių atiduoti skoloms nėra, baimė, kad išieškojimas gali būti nukreiptas į turtą yra visai reali. Jūsų mama, kuri turi asmeninę skolą, perleidusi savo turtą kitam asmeniui, tokiu būdu galėtų tą turtą apsaugoti. O skolas už komunalines paslaugas turi mokėti visi , kas tomis paslaugomis naudojasi. |
|
Ligita
Laba diena, gal galėtumėt padėti vienu klausimu. Mūsų įmonė pirko aliejų 08 mėn su 19 proc. PVM tarifu it trūko 200 kg aliejaus. Kreditinį dokumentą išrašė 09 mėn. taip pat su 19 proc. PVM tarifu. Tiekėjai aiškina kad tokie įstatymai ir kad jie teisūs. AČIŪ už atsakymą. |
2009-10-21 10:53
Gerbiama Ligita, sprendžiant iš Jūsų klausimo, tiekėjai rugsėjo mėnesį išrašydami kreditinį dokumentą tokiu būdu atlygino 200 kg aliejaus, pirkto rugpjūčio mėnesį, trūkumą. Kadangi aliejui rugpjūtį buvo 19 proc. PVM tarifas ir tiekėjai atlygino to mėnesio kontrakto trūkumą, tiekėjai yra teisūs. Tačiau, gal būt Jūsų kontrakte buvo numatytos kokios nors ypatingos atsiskaitymo sąlygos, tada reikėtų vadovautis kontrakto sąlygomis ir Civilinio kodekso normomis. |
|
Sergej
Pagal senelio paveldejima man priklauso nuosavem name 1a,rusis,takeliai,luko garazai - 2 vnt., o mano tievui 2a ir žeme kadangi geruoju nesusitarsim kaip mums padaryti servituta viso turto Aciu |
2009-10-20 18:36
Gerbiamas Sergejau, iš Jūsų laiško nelabai suprantami Jums priklausančio turto objektai, pvz. neaišku kas tai yra 1a (nurodote, kad tėvui priklauso 2a), todėl be bendro sklypo plano sunku Jums patarti konkrečiai. Paaiškinsiu tik pačius principus: pirmiausia Jūs turite pabandyti susitarti su savo tėvu dėl tam tikrų objektų naudojimosi tvarkos, gal kai kurie objektai yra bendro naudojimo; antra- jei susitarti nepavyks, visus tokio pobūdžio ginčus sprendžia teismas. Patarčiau kreiptis į advokatą, kuris parengs atitinkamo pareiškimo į teismą projektą, surinks ir pridės įrodymus (paveldėjimo dokumentus, žemės sklypo planus ir pan.) Nenustebkite, kad ir teismas gali Jums pasiūlyti susitarti, nes tai paprasčiausias ir pigiausias būdas sureguliuoti bet kokį konfliktą. Linkiu tolerancijos ir geruoju susitarti su savo tėvu.
|
|
Irena
Mano mama nori savo 3 dukterims padovanoti savo butą atitinkamomis dalimis. Kokie reikalingi tam dokumentai, esame anksčiau turėję keblumų, nes įvairiuose dokumentuose yra kiek pakeistas jos vardas. Senyvai moteriškei, 82m., sudėtinga tvarkyti dokumentus, nes sunkiai vaikšto Prašom patarimo kaip tai atlikti jos nevarginant. Dėkoju.
|
2009-10-19 17:42
Gerbiama Irena, jei Jūsų mama nori savo dukroms padovanoti atitinkamas buto dalis, neapsieisite be notaro. Patariame kreiptis į notarą pagal Jūsų mamos gyvenamąją ar buto buvimo vietą.Notaras padės sutvarkyti visus su dovanojimo sutartimi susijusius formalumus, o taip pat patars ką daryti, kad nevarginti sunkiai vaikštančios Jūsų mamos.
|
|
Simona
Sveiki. Noriu pirkti bendrabucio tipo kambarį. Jo savininkas turi skolų už komunalines paslaugas. Nekilnojamojo turto agentūros atstovas (parduodantis šį butą) siūlo, kad pirkimo sutarties sudarymo metu aš šias skolas sumokėčiau institucijoms, kurioms yra skolingas buto savininkas, o likusią buto kainos dalį sumokėčiau buto savininkui. Norėčiau paklausti ar nerizikuočiau sutikdama priimti šį pasiūlymą. Ačiū. |
2009-10-02 10:53
Gerbiama Simona, viskas priklauso nuo Jūsų apsisprendimo. Galite pasielgti taip, kaip siūlo turto pardavimo agentas, tačiau kam Jums imtis papildomų pareigų atsiskaitinėti už parduodamo kambario buvusio savininko skolas, nebent Jums tas kambarys labai patinka ir būtinai norite jį įsigyti, o skolų sumokėtos sumos būtų įskaitytos į perkamo kambario kainą. Šiaip, aš Jums patarčiau pirkti kambarį be skolų, nes nežinia kas dar gali papildomai paaiškėti, nekalbant apie skolas, pvz. ar kambarys neįkeistas bankui ir pan. Patarčiau neskubėti ir dar pasidairyti nekilnojamojo turto rinkoje, man atrodo, kad dabartiniu metu norinčių parduoti yra daugiau, nei norinčių pirkti. Linkiu sėkmingai įsigyti būstą.
|
|
Natalija
Labas vakaras, norėjau pasiteirauti, jei perkant elektros įrenginį sudaroma pirkimo-pardavimo sutartis, paimami rankpinigiai, ar gali būti užtikrinamas rankpinigių negrąžinimas "Rankpinių sutartim", kuri yra atskirai surašyta ir kurioje yra punktas "Jeigu Pirkėjas neįvykdo pirkimo–pardavimo sutarties joje nustatyta tvarka bei terminais, rankpinigiai lieka Pardavėjui. Be to Pardavėjas turi teisę reikalauti nuostolių, kurių nepadengia rankpinigių suma, atlyginimo. " Aciū už Jūsų atsakymą.
|
2009-10-02 10:39
Gerbiama Natalija, iš Jūsų klausimo supratau, kad Jūs neblogai išmanote civilinę teisę, jei pasirūpinote net atskira rankpinigių sutartimi. Tos sutarties sąlygos, kurias pacitavote savo klausime, yra pakankamos užtikrinti Pardavėjo interesus. Papildomai norėčiau atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad ir Pardavėjas turi savo pareigas Pirkėjo atžvilgiu vykdant pirkimo-pardavimo sutartį, nepamirškite šito. Linkiu sėkmingai užbaigti pirkimo-pardavimo sandorį.
|
|
Rolandas Mirus žmonai, visa jos palikimą palikau mūsų dukrai. Ar turiu teisini pagrindą stebėti (dukrai 18 metų), kad tuos pinigus ji leistu protingai?
|
2009-10-01 16:46
Gerbiamas Rolandai, Jūsų dukra jau turi 18 metų, todėl pagal Civilinio kodekso 2.5. straipsnį turi pilną civilinį veiksnumą. Civilinis veiksnumas- tai fizinio asmens (žmogaus) galėjimas savo veiksmais įgyti civilines teises ir susikurti civilines pareigas. Jūs kaip tėvas ne tik galite, bet ir privalote rūpintis savo vaikais, tame tarpe ir prižiūrėti (kaip Jūs pats išsireiškėte), kad pinigai būtų leidžiami protingai. Taip vyksta visos šeimose. Tačiau, jei kiltų kokių keblumų dėl Jūsų dukros, apriboti jos veiksnumą būtų galima tik įstatymų numatytais pagrindais ir tvarka. Tikėkimės, kad Jums šito daryti neprireiks.
|
|
Viktorija
Sveiki. Ar reikalingas santuokos liudijimas einant pas notarą sudaryti sodybos pirkimo - pardavimo sutarti? Ačiū.
|
2009-10-01 13:58
Laba diena, Viktorija. Atsakant į Jūsų klausimą ar reikalingas santuokos liudijimas einant pas notarą sudaryti sodybos pirkimo - pardavimo sutarti, paaiškiname, kad pagal Civilinio kodekso 3.88 straipsnį turtas, įgytas po santuokos sudarymo abiejų sutuoktinių ar vieno jų vardu yra bendroji jungtinė sutuoktinių nuosavybė. Jei klausiate, ar reikalingas santuokos liudijimas einant pas notarą, darau išvadą , kad Jūs esate santuokoje. Vadinasi, sudarant sodybos pirkimo-pardavimo sutartį bus reikalingas santuokos liudijimas, o taip pat ir sutuoktinis, jei sutartį įforminsite abiejų vardu. Smulkiau paaiškins notaras. Linkiu sėkmės įsigyjant vertingą pirkinį.
|
|
Simas
Sweiki as esu dabar 11-tokas ir siais metais liepos ar rugpjucio menesy buvo pasklebta kad bus tik privalomi egzaminai . isskyrus lietuviu k daile, geografija ir dar kelis... o as mokumuosius dalykus rinkausi pavasary geguzes men. ir visai nebuvau orentuotas kad man reik laikyti matematikos valstybiny egzamina ar fizikos nors anksciau man butu uzteke ir mokyklinio .... ka kalbeti apie dabartinius dvyliktokus kuriems net nzn ka pasakyt. mano manymu tai dar turetu buti atklta 2viem metams kad busimi 11-tokai dabartiniai 10-tokai galetu tinkamai issirinkti savo ugdymo programa .. kokia jusu nuomone? ar kanors yamano padaryti? aciu is anksto.
|
2009-09-29 11:56
Sveikas, Simai. Nors Tu tik vienuoliktokas, tačiau Tavo klausimas yra labai rimtas, į kurį gal galėtų atsakyti tik rimti dėdės ar tetos iš Švietimo ir mokslo ministerijos, kurie ir nustato egzaminų tvarkas, jas kaitalioja. Patarčiau parašyti šiai ministerijai laišką ir pasiųsti jį paštu, būtų įdomu sužinoti, kaip jie atsakys į pateiktus klausimus. Tada Simai, Tu pats galėsi konsultuoti savo draugus, kuriems kils panašūs klausimai, o remtis galėsi raštišku ministerijos atsakymu. Linkiu sėkmės.
|
|
|
Dalia
Laba diena. Pagal teismo nutarti vaiku tevui buvo priteisti alimentai,kurie sudaro 2 trecdalius atlyginimo,t.y 308 lt. Ar galima persiteisti alimentus nurodant tikslia suma reikalinga dvieju vaiku islaikymui? Aciu uz atsakyma
|
2009-09-29 11:44
Laba diena, Dalia. Taip, Jūs galite prašyti, kad alimentai būtų priteisti konkrečia suma.Tai numato Civilinio kodekso 3.196 straipsnis. Vaikų išlaikymo formą ir dydį nustato teismas.
|
|
|
Saulė
laba diena. norejau pasiteirauti jei tevai vaikui (pilnameciam) nori padovanoti pinigu suma, nuo kokios sumos reikia daryti dovanojimo sutarti, jei sutarties nereikia ar paskui tuos pinigus reikia kazkaip deklaruoti ar pan. kalbama apie 70 000 lt, gal juos tiesiog galime pervesti dalim kad nereiktu dovanojimo sutarties. Dekoju, lauksiu atsakymo.
|
2009-08-27 10:28
Sveiki, sunku Jums ką nors labai tiksliai patarti, nes nežinau pinigų dovanojimo tikslo. Paprastai tėvai vaikams pinigus dovanoja kada nori ir kiek nori ir jokių sutarčių nesudarinėja, paprasčiausia duoda pinigus ir tiek. Tačiau įtariu, kad už dovanotus pinigus bus kažkas perkama, tada registruojant bei deklaruojant brangų turtą reikės nurodyti pinigų kilmę.Štai tada ir bus reikalinga pinigų dovanojimo sutartis. Dėl notarinės rinkliavos ir kitais klausimais patarčiau pasitarti su notaru.
|
|
|
Osvaldas
Kokiu dokumentu reikia perkant nama? Kur reikia kreiptis ,kad gauti reikalingus dokumentus?kaip isitinkinti ar namas neikeistas? Ar man kaip pirkejui reiks sumoket kazkokius mokescius?
|
2009-08-20 8:20
Gerbiamas Osvaldai, jei Jūs susiruošėte pirkti namą, tai geriausiai kartu su namo pardavėju jums abiems apsilankyti pas notarą, kuris pasakys kokių dokumentų reikės. Anksčiau patys pardavėjai rūpindavosi pardavimo dokumentais, dabar tuos reikalus tvarko patys notarai.Notaras išsiaiškins ar namas neįkeistas, parengs namo pirkimo-pardavimo sutarties projektą, paaiškins dėl notarinės rinkliavos.
|
|
|
Rima
Mano mociute sunkiai serga,ja slaugom as ir mano mama,mociute turi sodyba,uzsimine kad ja noretu padovanoti man,ar tai teisiskai imanoma,jeigu ji turi 2dukras ir 3sunus,ar i turta nepretenduoja pirmiausia jie? aciu uz atsakyma
|
2009-08-18 7:18
Laba diena Rima, labai gražu, kad Jūs su mama rūpinatės močiute. Jei močiutė nori Jums padovanoti savo sodybą, tai ji gali padaryti bet kada, viskas priklauso tik nuo močiutės valios. Žinoma, būgtų geriau, kad močiutė apie šitą savo apsisprendimą praneštų savo dukroms ir sūnums, kad po to nekiltų kokių nors piktumų tarp giminių. Močiutės vaikai į sodybą galės pretenduoti tik po močiutės mirties, jei ji testamentu nepaliks savo sodybos kuriam nors konkrečiam įpėdiniui. Pagal įstatymą - vaikai yra pirmos eilės paveldėtojai.
|
|
|
Virginija
sveiki, santuokos metu buvo isigytas nekilnojamas turtas, t.y. pagal visus istatymus kiek suprantu, tai to turto yra 50% vyro ir 50% zmonos. butu toks klausimukas.jei vyras savo 50% dovanoja zmonai, tai kaip ir zmona patampa to turto 100% savininke? ar toks dovanojimas teisiskai yra imanomas? ir.. kiek zinau, tai siaip jei dovanoja svetimas zmogus, tai dovanojimo forminimas brangokai kainuoja.. o kaip yra, jei siuo atveju? labai dekoju uz atsakyma
|
2009-08-14 9:07
Sveika p. Virginija, įsigyjant turtą nebūtinai jis tampa bendra sutuoktinių nuosavybe. Konkrečiai tai numatoma sutartyje, tačiau praktika yra tokia, kad jei sutartyje nėra specialių sąlygų, toks turtas laikomas abiejų sutuoktinių nuosavybe. Kiekvienas sutuoktinis gali su savo dalimi elgtis kaip nori, tačiau turto perleisti tretiesiems asmenims be sutuoktinio sutikimo negali, perleisti vienas kitam - gali be jokių apribojimų. Kokie yra notarinių veiksmų įkainiai - atsiųsiu papildomai tarifus.
|
|
|
Aušra
Laba diena. 2006 m. iš mamos gavau dovanų žemės sklypą, kurį po mėnesio pardaviau. Kokius mokesčius valstybei turėjau sumokėti. Turto pardavimo kaina neviršijo dovanojimo kainos. Ar pažeidžiau tuo metu LR galiojančius įstatymus. Ačiū. Pagarbiai Aušra
|
2009-08-12 8:43
Laba diena p. Aušra. Atsakyti tiksliai į Jūsų klausimą negalime, nes nematėme žemės sklypo nei dovanojimo, nei pardavimo sutarčių. Patartume su turimais dokumentais kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją, kur gausite išsamų ir tikslų atsakymą.
|
|
|
Rasa
Sveiki. Virš 10 metų vyko teismas dėl senelių pastato. Ieškovas buvo mūsų tėvo(mirusio)brolis, atsakovais buvo "...bendrovė". Daug metų apie vykstantį teismą nieko nežinojome. Gavę informacijos, kad vyksta toks teismas mes informavome apie save, kad esame savo tėvo dalies paveldėtojos. Buvome įtrauktos kaip treti asmenys. Teismą jis laimėjo ir pastatą paėmė natūra. Giminės ryšiai buvo ir yra ne kokie. Deja, mes negauname jokios žinios apie tolesnius jų planus grąžinti arba kažką pasiūlyti. Jis vis dar pamini, kad daug turėjo išlaidų ir mes manome, kad jis mūsų tėvo dalies vertę įvertino kaip savo išlaidas. Ar mes turime teisę iš jų reikalauti savo tėvo dalies, nors buvome treti asmenys ar privalome duoti į teismą?
|
2009-08-11 8:20
Sveiki. Sunku konsultuoti nežinant teismo bylos medžiagos. Patartume kreiptis į advokatą, sudaryti su juo sutartį dėl atstovavimo, advokatas turi teisę oficialiai susipažinti su archyvine teismo byla, toliau reikėtų elgtis pagal advokato patarimus. Advokatas išstudijavęs bylos medžiagą, susipažinęs su kitais dokumentais turėtų suformuluoti savo išvadą dėl Jūsų galimybių paveldėti perspektyvos. Žinoma, reikėtų pabandyti susitarti geruoju, nepavykus to padaryti - tokius ginčus sprendžia teismas.
|
|
|
Inga
Laba diena, Norejau paklausti, tetis turi skolu uz komunalines paslaugas, ir ne karta buvo paduotas i teisma ir priteista antstoliams isieskoti, ar mirus jam skolos pereina jo vaikams. Nezinau kokiuose istatymuose galeciau apie tai pasiskaityti. Sirdingai dekoju.
|
2009-08-05 7:58
Komunalines skolas paveldės komunalinio buto paveldėtojai, nebent komunalininkai skolas nurašytų.
|
|
|
Daiva
Laba diena. noreciau pasikonsultuoti klausimu apie smurta seimoje.mano tevas yra alkoholikas,beveik kasdien yra smurtaujama pries mama ir mazameti broli jam 10 metu.kartu gyvena ir mociute jai 84m.nebezinau kur kreiptis ir kur butu galima ieskoti realios pagalbos kad butu galima visa sita ispresti.mama skirtis nenori nes galvoja kad nuo to niekas nepasikeis, jis vistiek is namu neiseis nes jam priklausytu puse turto.bijoi daryti bet kokius veiksmus nes mano jog tevas dar daugiau prades smurtauti.taip pat yra is prievartavimas.ar butu imanoma kur nors teva iskeldinti ir gauti teismo leidima nesiartinti prie musu seimos.gydytis tevas nesutinka, jis nepripazysta savo ligos.mes gyvename sakiu rajone.buciau labai dekinga jei kuo skubiau atsakytumete i mano klausima.
|
2009-07-21 10:35
Laba diena Daiva, apgailestaujame , kad padėtis Jūsų šeimoje yra ne iš geriausiųjų. Kiek tai liečia Jūsų dešimtmetį broliuką, tai patariama raštu kreiptis į vaikų teisių apsaugos tarnybą Šakiuose, o dėl smurtavimo apskritai - būtinai ir tik raštu kreiptis į policiją, kuri privalo tokį pareiškimą užregistruoti, pradėti su smurtaujančiuoju auklėjamąjį darbą. Policija savo arsenale turi nemažai priemonių, tačiau jas taiko tik tuomet kada yra oficialus ir raštiškas skundas. Skyrybos būtų taip pat vienas iš variantų, tačiau reikia tam pasiryžti ir vėlgi raštu kreiptis į teismą, kartais būna, kad pareiškimas išgąsdina smurtautoją ir gyvenimas kurį laiką susitvarko. Prašykite Tėvo giminių pagalbos, gal jie galės kokiu nors būdu Jums padėti. Tai tiek galėčiau Jums šiuo metu patarti. Parašykite kaip Jums seksis, bandysime ką nors sugalvoti dar.
|
|
|