baneris leidinys

gidai
Nuotr. Šešupės euroregiono turizmo informacijos centro vadovės Ievos Bernotaitės (kairėje) organizuotame infoture dalyvavusi Turizmo rinkodaros asociacijos prezidentė Danutė Mažeikaitė kalbėjo, jog kiekviena savivalda savo kraštą turi pristatyti kaip produktą, kuris yra išskirtinis, originalus ir patrauklus, t. y. konkurencingas.


Agnė NAUMAVIČIŪTĖ

Ketvirtadienį Šešupės euroregiono turizmo informacijos centras (TIC) pirmą kartą šiais metais sukvietė turizmo sektoriaus atstovus iš visos Lietuvos susipažinti su Šakių rajono turistiniu potencialu, apžiūrėti neseniai restauruotus istorinio paveldo objektus bei per edukacines programas susipažinti su gyvensenos ypatumais ir industrinio turizmo užuomazgomis.

TIC, kuriam šiuo metu vadovauja Ieva Bernotaitė, pažintinius turus gidams ir kelionių organizatoriams po lankytinas rajono vietas rengia nuo 2010m. Šių renginių tikslas – supažindinti ekskursijas organizuojančius specialistus su Šakių krašto įdomiausiomis lankytinomis vietomis, pramogomis ir kulinariniu paveldu. Siekiama kuo glaudžiau užmegzti ryšius su kelionių organizatoriais ir gidais, juos sudominti, kad jie kuo dažniau su turistų grupėmis apsilankytų mūsų krašte. Šių metų infoture „Pažink Zanavykiją“ dalyvavo Turizmo rinkodaros asociacijos nariai, kelionių organizatoriai, Lietuvos gidų gildijos ir Vilniaus gidų bendrijos nariai. Iš viso – 19 asmenų.

Rajone viešėję gidai savo maršrutą pradėjo nuo ankstyvo ryto, o užbaigė vėlai vakare. Pirmiausiai jie aplankė Lekėčių moterų klubo namus, kuriuose buvo supažindinti su šakočio kepimo edukacija, vėliau kelionę tęsė Paliekio dvare, ten jiems buvo pristatyta vyno degustacija. Vėliau gidai aplankė Sudargo piliakalnius, dalyvavo pažintinėje ekskursijoje etnografinėje Suvalkiečio sodyboje.

Po šių objektų aplankymo svečiai pasuko Kidulių link, čia aplankė ne tik Kidulių kavinę-vyninę „Vilkenta“, kurioje jiems buvo pristatyta vyno degustacija, bet taip pat užsuko į Kidulių dvarą, kuriame išvydo teatralizuotą ekskursiją su šokiais. Teatralizuota ekskursija gidams buvo pademonstruota ir Gelgaudiškio dvare, po kurios svečiai vyko į Ritinių „Sūrių namus“, kuriuose jiems buvo pristatyta sūrio gaminimo edukacija. Nepamiršta aplankyti ir UAB „Aletovis“, gidai buvo supažindinti su aliejų degustacija. Šakiuose gidai klausė skvere esančio kariliono varpų skambesio, o savo kelionę užbaigė Zypliuose. Čia gidai apsilankė Zanavykų muziejuje, Zyplių dvare ir restorane „Kuchmistrai“, kuris, beje, buvo pagrindinis infoturo rėmėjas.

Infoture dalyvavusi Turizmo rinkodaros asociacijos prezidentė Danutė Mažeikaitė kalbėjo, jog kiekviena savivalda savo kraštą turi pristatyti kaip produktą, kuris yra išskirtinis, originalus ir patrauklus, t. y. konkurencingas. Tiesa, daugelis šiame infoture dalyvavusių gidų nėra buvę Šakių krašte, o tie, kurie lankęsi – tik viename kitame objekte, tad kone visiems svečiams tai buvo susipažinimas su rajonu ir tuo, kuo mes turtingi. D. Mažeikaitė, kalbėdama apie tai, ką aplankė, išskyrė Gelgaudiško dvarą, Kidulių kavinę-vyninę „Vilkenta“, Ritinių „Sūrių namus“.

„Buvome ir Suvalkiečio sodyboje, kur mus moteris pasitiko su skara, atitinkamai apsirengusi – tai yra emocija. Turizme žmonės perka emociją. Tiesa, apsilankius kitame objekte mūsų nepasitiko su atitinkama apranga, tik buvo pasakyta, kad jie tokią aprangą turi“, – pastebėjo D. Mažeikaitė.

Turizmo rinkodaros asociacijos prezidentė, besidalydama įspūdžiais, pasakojo, kad Šakiai yra turtingas kraštas, kupinas įvairaus lygio objektų: turtingas produkcijos gamyba bei istorijos ir dabarties sąsajomis. Anot D. Mažeikaitės, šių dalykų demonstravimas – tarsi iš kitų išsiskiriančio saldainio popierėlio demonstravimas, kuriuo sužavėtas žmogus jo ieškos dar ir dar kartą bei išskirs iš visų kitų.

„Turistas nėra naivus, jis turi patirtį kaip vartotojas. Negerai, jei jis atvykęs pajus, kad tai nėra tas objektas, dėl kurio atvažiavo. Todėl turi būti sutvarkyta infrastruktūra bei pati vieta, kurioje turistai norėtų lankytis. Vieškeliu dardėti niekas nenori. Savaime suprantama, be nuoširdaus atsidavimo turi būti ir metodika, kaip visa tai, ką turime, pateikti“, – mintimis dalijosi D. Mažeikaitė.

Ne paslaptis, jog ketvirtadienį rajone lankėsi gidai – profesionalai. Jie nesibodėjo aplankytuose taškuose išsakyti savo pastebėjimų, pasiūlymų, pagyrų. Beje, ne visi pastebėjimai buvo vien teigiami, pažerta ir kritikos, bet viskas dėl gero tikslo.

D. Mažeikaitė atvirai kalbėjo, kad Šakiuose reikia išspręsti turistų nakvynės klausimą. Anot jos, vienos dienos turistas nėra toks populiarus, kaip atvažiuojantis su nakvyne.

„Savivalda privalo numatyti tai, jog turizmas nėra pramoga. Tai yra verslas ir bendruomenės skatinimas tobulėti bei, savaime aišku, galimybė suklestėti ir gauti papildomų lėšų“, – nuomonę išsakė pašnekovė.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti


Paskutinės naujienos

Reklama


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos