baneris leidinys

skaitikliaiRita PLAUŠINAITYTĖ - ŠERKŠNIENĖ
 
Šakių mieste socialiniame būste gyvenanti moteris jau pavargo apmokėti šalto vandens „kosmines“ sąskaitas. Kad būtų pakeistas šalto vandens skaitiklis, moteris jau prieš aštuonis mėnesius kreipėsi į vandens tiekėją UAB „Šakių vandenys“, tačiau jokios reakcijos lig šios dienos nesulaukė.
 
Nuotr. Socialiniame būste gyvenanti Gitana pastebėjo, kad po vandens skaitiklio pakeitimo ji už šaltą vandenį moka trigubai daugiau negu iki tol.

Kone dešimtmetį Šakiuose socialiniame būste gyvenanti penkių vaikų mama Gitana (vardas pakeistas) sako, kad anksčiau, kol dar bute buvo senesnio modelio skaitiklis, ji su keturiais vaikais (vyriausioji dukra jau gyvena savarankiškai) per mėnesį vidutiniškai sunaudodavo 3–4 kub. m šalto vandens. Skaitiklis jų bute buvo pakeistas dar 2014 m. pradžioje, kai Gitana jame darė kapitalinį remontą. Tuomet moteris pati savo lėšomis keitė vamzdynus, tvarkė vonios kambarį, įrengė tualetą. Anot buto valdytojos, nors moteris ir gyveno anksčiau, kaip liaudyje sakoma, „iš pašalpų“, tačiau nėjo rankų ištiesusi ir nė vieno nieko neprašė. Darbšti ir tvarkinga moteris visada sugebėdavo išlaikyti savo šeimą pati, kad ir kaip jai kartais sunkiai tekdavo verstis.
Praėjus kuriam laikui po kapitalinio buto remonto ir naujo skaitiklio įdėjimo, moteris pastebėjo, kad moka už vandenį kur kas daugiau negu anksčiau. Iš karto ji dar nenorėjo „eiti teisybių ieškoti“ ir tikrino skaitiklį vis tikėdama, kad jau kitą mėnesį viskas bus kaip anksčiau. Tačiau, deja, skaitiklio rodmenys vietoj įprastų 3–4 rodė 10–15 kub. m vandens!

Šių metų vasario pabaigoje Gitana kreipėsi į UAB „Šakių vandenys“ prašydama pakeisti arba sutvarkyti jos bute esantį šalto vandens skaitiklį, nes, anot pašnekovės, su juo kažkas negerai. Karšto vandens skaitiklis, beje, taip pat buvo atnaujintas tuo pačiu metu, tačiau jis rodė panašius duomenis, kaip ir ligi tol.

Pagalbos iš vandens tiekėjų įmonės moteris nesulaukė per visus minėtus aštuonis mėnesius. Maža to, tą dieną, kai kreipėsi į „Šakių vandenų“ atsakingą specialistę, išgirdo pašaipų pasakymą, girdi,  penkių asmenų šeimai yra normalu tiek vandens išnaudoti. Tačiau Gitana tada įžūliai moteriai  kategoriškai pareiškė, kad ligi šiol jie išnaudodavo tik 3–4 kub. m, nors irgi buvo penkių asmenų šeima. Moteris pateikė prašymą, kad jos bute būtų pakeistas šalto vandens skaitiklis ir pasakė, kad ekspertizei blogai rodančio skaitiklio neduos, nes nenori papildomų išlaidų. Iki spalio 30 d. jokios reakcijos į savo prašymą moteris dar nebuvo sulaukusi, nors, kaip pati prisipažino,  ji daugiau nėjo į bendrovę, nes laukė, kol darbuotojai patys imsis veiksmo.  

Gal ir toliau Gitana taip ir būtų gyvenusi, jeigu nebūtų kreipusis į „Draugo“ redakciją dėl  to nelemto šalto vandens skaitiklio. Nusprendėme pasidomėti UAB „Šakių vandenys“, kaip tokiais atvejais gyventojams apskritai dera elgtis ir kodėl niekas į pareiškimą taip ir nesureagavo. Nepilnus du mėnesius direktoriaus pareigas užimantis Kęstutis Vilkauskas sako, jog ši istorija yra tik eilinis pavyzdys, kaip ligi šiol dirbo kai kurie specialistai, kokia tvarka buvo pačios bendrovės viduje. Kaip sakė direktorius, jis visai nenustebtų sužinojęs, kad minėtos moters prašymas „nugulė“ kur nors į stalčių tarp kitų popierių ir jau seniai yra užmirštas. Anot direktoriaus, šį atvejį dabar nėra galimybės išaiškinti, kas ir kaip ten buvo, nes vyr. kontrolierė Vita Bacevičienė, kuri tokius prašymus priimdavo ir būdavo atsakinga už jų perdavimą, šiuo metu turi nedarbingumo lapelį. Direktorius sakė, kad nenori trukdyti sergančios moters dėl bendrovės reikalų, tačiau pažadėjo pats išsiaiškinti, kiek dar tokių ir panašių prašymų nėra įvykdyta. Pačiam K. Vilkauskui ši istorija nebuvo naujiena, pasirodo, anksčiau tikrai pasitaikydavo atvejų, kai panašūs prašymai taip ir likdavo dūlėti tarp kitų popiergalių. Ir, pasak direktoriaus, dabar jau sunku nustatyti, kuri darbuotojų grandis nepadarė savo darbo – ar tie, kurie registruoja, ar tie, kurie deda skaitiklius, tačiau akivaizdu, kad visų įmonės darbuotojų anksčiau niekas tiesiog nekontroliavo.

Kad išgyvendintų nusistovėjusias bendrovės vidaus valdymo ydas, naujasis vadovas jau ėmėsi veiksmų. Kaip sako K. Vilkauskas, asmenys, norintys pranešti apie įvairius gedimus ir kitas problemas, gali skambinti telefonu 60074 arba ateiti į kontorą ir parašyti prašymą. Direktorius tikisi, kad dabar, kai visi pranešėjų duomenys ir pageidavimai bus suvedami į kompiuterinę sistemą, aplaidumo tikimybė sumažėja, o galbūt ir visai pavyks panašias problemas išgyvendinti.

Kai skaitiklio rodmenys, naudotojo manymu, yra neteisingi, K. Vilkauskas pataria duoti skaitiklį ekspertizei. Tačiau ne naujiena direktoriui ir tai, kad dažnai gyventojai pagaili pinigų ekspertizei (už ją moka pats gyventojas), o tik paprašo pakeisti skaitiklį nauju, nes už patį skaitiklį gyventojams mokėti nereikia.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

BlueYellow-baneris

Reklama

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2022 Visos teisės saugomos