baneris leidinys

Lietuva neturi nei nacionalinės partijos, nei nacionalinės religijos - yra laisva, demokratinė valstybė. Visgi mūsų rajone nacionalinės partijos daigeliai jau pradeda kaltis. Ja pretenduoja tapti ne kas kita, o jau kuris laikas nuo valdžios olimpo nenulipanti Lietuvos valstiečių liaudininkų sąjunga.

Nuotr. Prie valdžios lovio visada atsiranda gudresnių...

„Labai svarbi informacija“

Šakių rajono savivaldybės oficialios interneto svetainės lankytojai apstulbo šalia kitų rajono naujienų radę „labai svarbią“ informaciją apie Valstiečių liaudininkų sąjungos vasaros sąskrydį. Liepos 21 d. naujiena skelbia, jog: „Savaitgalį Kauno rajone, Vilkijos seniūnijoje esančioje Valensų kaimo turizmo sodyboje vyko tradicinis Valstiečių liaudininkų sąjungos sąskrydis, kuriame dalyvavo grupė mūsų rajono žmonių. Pasak rajono mero padėjėjo Rimanto Valiuko, šakiečių delegacija buvo pati gausiausia – 40 asmenų“.

Tai tik paskelbtos „naujienos“ trumpas fragmentas. Sąskrydis aprašytas ir plačiau, jį iliustruoja nuotrauka.

Kyla klausimas, kam ši informacija gali būti įdomi? Nebent patiems „valstiečiams“. Kam ji gali būti skirta? Nebent rinkėjams vilioti ir susigražinti prarastą populiarumą. Tačiau, ar tokia informacijai vieta oficialioje rajono savivaldybės interneto svetainėje?

Užsakovai – aiškus

Turbūt net nereikia aiškinti, kas galėtų būti šios informacijos užsakovai. Informaciją straipsnelio autorei suteikė rajono mero - „valstiečio liaudininko“ patarėjas – „valstietis liaudininkas“ Rimantas Valiukas. O suorganizuoti, kad ši informacija patektų į interneto svetainę galėjo bet kas: ir administracijos direktorius, ir pats rajono meras, o ir tas pats patarėjas Rimantas Valiukas. Visi jie juk šios partijos nariai.

Keista, bet politikams nereikėjo net vargintis rašant šią informaciją. Įpareigota sukurti straipsnelį buvo ne bet kas, o savivaldybės kalbos tvarkytoja Rimutė Grušienė. Šalia kitų pareigų, kurios nurodytos pareigybės aprašyme, kalbos tvarkytojai, matyt neoficialiai įpareigojus, tenka rašyti ir politinius straipsnius. Viršininkams nepasipriešinsi, o „nacionalinei rajono partijai“ įsitvirtinti sudaromos visos sąlygos: interneto svetainė – nemokamai, straipsniai, rašomi Rimutės Grušienės profesionalia plunksna – taip pat nemokami.

Bandoma susigrąžinti populiarumą?

Ką mano apie politinę reklamą internete ir kaip vertina „valstiečių“ veiksmus pasiteiravome ilgą politiko patirtį sukaupusio  Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininko pavaduotojo Vilhelm Haase.    

– Ar nemanote, kad nesiagituodami internete rajono politikai praranda jaunimo balsus?

– Pritariu Jūsų minčiai, reklama internete taip pat randa savo adresatą, o politikai suinteresuoti, kad apie jų idėjas būtų informuotas kuo didesnis ratas asmenų.

– Kaip vertinate informaciją apie Valstiečių liaudininkų sąjungos sąskrydį, skelbiamą oficialioje savivaldybės interneto svetainėje?

– Tai vertinu kaip praradusios rinkėjų pasitikėjimą partijos neleistinus veiksmus, siekiant atgauti prarastą autoritetą.

– Ar žadate kaip nors reklamuoti Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partijos sąskrydį, gal taip pat prašysite, kad informacija būtų publikuojama savivaldybės interneto svetainėje?

– Informaciją apie sąskrydį pateiksime spaudai ir interneto svetainei sakieciai.lt. Tai legalūs būdai informuoti rinkėjus apie vykstančius partijos renginius.

Pats V. Haase, bent jau kol kas, teigia negalvojantis apie nuosavą interneto svetainę, nors tvirtina, jog ji būtų naudinga.

Aktyvus tik Kęstutis Smirnovas

Išties rajono politikai į internetinę erdvę „lenda“ vangiai. Panaršius po internetinės paieškos svetaines pavyko rasti tik Liberalų ir centro sąjungos Šakių skyriaus pirmininko Kęstučio Smirnovo interneto svetainę. Interneto svetainėje puikuojasi Kęstučio nuotrauka, išvardinti pasiekimai tiek sporte, tiek politikoje. Be abejo, galima susipažinti ir su jo, kaip buvusio kandidato į Lietuvos Respublikos Seimą rinkimų programa. Daugiau politikų interneto svetainių rasti nepavyko.

Ekspertų nuomone, politikai nesireklamuodami internete praranda dalį jaunimo balsų. Jaunimas – pagrindiniai interneto naršytojai, informacija, skirta jaunimo reikalams, jiems yra įdomi, o toje informacijoje šmėžuojančios politikų pavardės prieš rinkimus daug kam padeda apsispręsti: rinkti žinomą politiką, apie kurį daug informacijos, ar balsuoti už visiškai negirdėtą ir neregėtą kandidatą.  

Nebrangu, tačiau efektyvu

Apie interneto svetainių kūrimą pasiteiravome profesionalų. Jau ne vienus metus kartu su komanda šioje srityje dirbantis Giedrius Gruzdaitis teigia, jog šiuo, sunkmečio laiku, interneto kūrimo verslas yra visiškai apmiręs. „Buvo ir tam tikras pagyvėjimas, nes jau ir mažos įmonėlės supranta, kad informacija apie jas internete yra potencialiems klientams labai naudinga.  Privatūs asmenys galvoja apie asmeninę reklamą, kuri taip pat yra efektyvi. Pasitaiko, kad interneto svetainę užsako kokia nors mėgėjiška krepšinio, futbolo komanda ar medžioklės būrelis. Jie taip pat išlošia, nes paskleidžia informaciją apie savo veiklą“, - samprotavo G. Gruzdaitis.

Politikui, ketinančiam save reklamuoti internete, didelių informatikos žinių nereikia. G. Gruzdaičio firma sukurtų pačią interneto svetainę, turinio valdymo sistemą, apmokytų klientą dirbti su savo interneto svetaine, įdiegtų į puslapį daugiakalbę svetainės sąsają ir kita.

Žodžiu, prižiūrėti svetainę būtų galima patikėti ir kompiuterininkams. Visgi, kiek šis malonumas kainuotų, pasiteiravau pašnekovo? „Kainos labai skirtingos“, - aiškino G. Gruzdaitis. -  Ta pati atvirutės tipo interneto svetainė gali kainuoti nuo 500 iki 800 Lt. Kiek rimtesnė svetainė, kur įmonė ar politikas gali skelbti naujienas, pristatyti save kainuotų nuo 1000 iki 3000 Lt., o visiškai automatizuotos interneto svetainės kaina nuo 4000 iki 15000 Lt. kaip ten bebūtų, kainos pas mus kone kelis kartus mažesnės, nei didmiesčiuose, o kokybė panaši“.

Tad, mieli politikai, ar neverta paaukoti tuos kelis tūkstantėlius ir susikurti savo interneto svetainę, užuot bandant politizuoti oficialią ir visų mūsų poreikiams skirtą savivaldybės interneto svetainę?

Problemų turėjo ir K. D. Prunskienė

Į reklamos už „valdiškus“ pinigus skandalą buvo patekusi ir buvusi Valstiečių liaudininkų sąjungos pirmininkė Kazimira Danutė Prunskienė. 2007 metais Vyriausioji tarnybinės etikos komisija išnagrinėjo Seimo nario Jurgio Razmos prašymą įvertinti tuometinės Žemės ūkio ministrės veiksmus, ar ši nepažeidžia Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo.

Konservatoriui atrodė, jog K. D. Prunskienė galimai pažeidžia Įstatymo nuostatas, Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija, ŽŪM) lėšomis užsakydama spaudoje straipsnius, labiau primenančius politinę reklamą, o ne skaitytojams aktualią informaciją.

Tuomet priimtame sprendime Vyriausioji tarnybinės etikos komisija nusprendė, jog „skelbiant politinės reklamos ar Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrės savireklamos požymių turinčius straipsnius, apmokamus valstybės biudžeto lėšomis, ministrė Kazimira Danutė Prunskienė naudojosi pareigomis asmeninei neturtinei naudai gauti ir pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 3 straipsnio 3 punkto nuostatas“.

Politikei apskundus etikos komisijos išvadą, teismas ją panaikino.
 
Jurgita Juodaitė

Comments are now closed for this entry

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos