Pokyčius dėl pristatomos spaudos bene labiausiai pajuto tie prenumeratoriai, kuriems iki sausio laikraščius pristatydavo privati platintoja. Dabar visiems šią paslaugą teikia paštas. Įmonės atstovai sako, kad paslaugai užtikrinti jie turi visą darbo dieną. D. Pavalkio nuotr.
Gintarė MARTINAITIENĖ
Nuo sausio Šakių mieste nelikus privačios spaudos platintojos, jos paslaugomis naudojęsi prenumeratoriai pajuto pokyčius, nes spaudos sulaukia gerokai vėliau. Redakcija nuolat sulaukia ir pašto paslaugomis nepatenkintų prenumeratorių skambučių, nors paštas priekaištus atmeta.
Nuo sausio Šakių mieste nelikus privačios spaudos platintojos, jos paslaugomis naudojęsi prenumeratoriai pajuto pokyčius, nes spaudos sulaukia gerokai vėliau. Redakcija nuolat sulaukia ir pašto paslaugomis nepatenkintų prenumeratorių skambučių, nors paštas priekaištus atmeta.
„Kam man reikalingas laikraštis kitą dieną po išėjimo? Jis jau makulatūra. Štai ir reformų pasekmė“, „Ar normalu laikraščio sulaukti jau vakare?“, „Gyvenu pačiam miesto centre, bet laikraščio net per pietus negaunu, tai ar galit man paaiškinti, kur ir kaip tie laiškininkai dirba?“ – tokių ir panašių pasisakymų sulaukiame kone kiekvieną savaitę.
Ypač metų pradžioje pokyčius pajuto tie prenumeratoriai, kuriems spaudą nešdavo privati platintoja, jos nuo sausio neliko. Žmonės jos paslaugomis buvo ypač patenkinti, nes laikraštis, nesvarbu, koks oras, juos pasiekdavo visada ir būdavo pristatomas anksti ryte.
Nemažai nusiskundimų teko sulaukti šventiniu laikotarpiu, kai kai kuriems skaitytojams laiku buvo nepristatytas net ne vienas, o du laikraščiai. Tuomet Šakių pašto atstovė paaiškino, kad neeilinė situacija susiklostė dėl didelio sergančių Šakių skyriaus pašto darbuotojų skaičiaus, o jų nebuvo kuo pakeisti. Tačiau, kaip minėta, pavienių nusiskundimų sulaukiame gana dažnai, nors Lietuvos pašto komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas tikina, kad „dirbdami pagal su leidėjais sudarytas sutartis visada siekiame užtikrinti jose numatytus kokybinius reikalavimus“.
„Lietuvos paštas deda dideles pastangas siekdamas visiems klientams užtikrinti patogias, kokybiškas bei lengvai prieinamas pašto paslaugas“, – komentuoja redakcijai atsiųstame atsakyme pašto atstovas ir priduria, kad gyventojų skundai, susiję su prenumeruojamų leidinių vėlavimu arba negavimu, sudaro vos iki 0,1 proc. viso skundų skaičiaus.
Esą 99 proc. prenumeruojamų leidinių Lietuvos paštas pristato laiku, o pavienius vėlavimus, anot L. Zadaracko, gali lemti tik prenumeratą išnešiojančių darbuotojų ligos ir panašūs atvejai.
„Tuo atveju, jeigu gyventojo nepasiekia jo prenumeruojamas leidinys, jis turėtų paskambinti bendruoju Lietuvos pašto klientų aptarnavimo telefonu 8 700 55 400 arba 1842 ir registruoti skundą. Po skundo registracijos leidinį gyventojui stengiamės pristatyti kitą darbo dieną“, – informuoja pašto atstovas, nors praktika rodo, kad iškilus panašiems atvejams problemą operatyviau pavyksta išspręsti vietoje. Tad prenumeratorius raginame ir toliau, susidūrus su nesklandumais, nebijoti skambinti ir į redakciją.
Beje, asociacija „Nacionalinė spauda“ dar pernai vasarį dėl blogėjančios prenumeratos pristatymo paslaugos kreipėsi ir į Lietuvos paštą, ir į Susisiekimo bei Kultūros ministerijas. Tada asociacija teigė, kad leidiniai nepristatomi vieną arba kelis kartus iš eilės, atnešami ne laiku, vėluoja savaitę ar daugiau, iš karto gaunama po kelis leidinius.
Tuomet pašto atstovė respublikinei žiniasklaidai aiškino, kad ryte leidinių pristatyti jie nėra įsipareigoję, jie paslaugą turi užtikrinti darbo dienos metu.
Už prenumeratos pristatymą gyventojams Lietuvos paštui moka ne tik leidėjai – paslaugos kaštus kompensuoja ir valstybė.