Duobėtos gatvės – galvos skausmas gyventojams ir valdžios atstovams. Jau ir taip krizės sulopytas biudžetas ne visada pajėgus jas ištaisyti. Bloga gatvių būklė – tai kaina, kurią šiandien mokame už praeities architektų klaidas? O gal situaciją pagerintų transporto priemonių svorio ribojimai?
Nuotr. Ūkio skyriaus vedėjas K. Kuncaitis teigė, jog rajone yra 6050 kvadratinių metrų duobių. Liepos mėnesį jų turėtų nebelikti.
Lėšos asfalto dangos atstatymui
Lukšių miestelio gyventojai jau seniai skundėsi Rasos gatvės būkle. Išmuštos gilios duobės trukdo važiuoti transportui, o pavasarį skendi vandenyje. Ankstesni trumpalaikiai „užlopymai“ neilgai tepadėdavo, tačiau esminė rekonstrukcija leistų tikėtis, kad panašios problemos ateityje gyventojams galvų nekvaršins.
Lukšiai – tik pavyzdys, nes tokios problemos nesvetimos daugeliui rajono seniūnijų, tačiau jų sprendimą riboja biudžeto galimybės.
Eismą ribos ženklai
Kas kaltas dėl tokios gatvių būklės? Pirmiausiai žvilgsnis krypsta į sunkiasvores transporto priemones: Lukšiuose, Rasos gatve važinėjo UAB „Europieno“, dabar – UAB „Rokiškio pieno“ transportas. Galbūt kartais vertėtų uždrausti gatvėmis važinėti sunkiasvorėms transporto priemonėms? V. Cikana prisiminė, kaip Lukšių miestelyje prie bažnyčios buvo pastatytas transporto priemonių svorį ribojantis kelio ženklas. „Tačiau po nakties šio ženklo nelikdavo...“- prisiminė „nuotykius“ seniūnas. „Be to, laikai keičiasi, gyvenimas eina, jo nesustabdysi, taip pat ir gamybos“,- kalbėjo V. Cikana.
Transporto priemonių svorio ribojimo ženklus planuojama pastatyti ir Šakiuose esančioje S. Banaičio gatvėje. Sprendimai priimti, ženklus reikia užsakyti ir sulaukti, kada jie bus pagaminti“,- teigė K. Kuncaitis. Jo spėjimu, ženklai galėtų atsirasti jau iki Žolinės, priklausomai nuo to, per kiek laiko juos pagamins.
Bloga praktika
V. Cikana pripažino, kad sunkiasvorės mašinos „pribaigia“ gatves, tačiau visgi ir iki jų Rasos gatvės danga būdavo įsmukusi apie 20 cm. „Gatvių būklė būna „dar dar“, kol nevažinėja sunkesnės mašinos, tačiau didžiausią įtaką turi prasti pagrindai. Iš tikrųjų anksčiau būta blogos gatvių tiesimo praktikos: pavyzdžiui, Rasos gatvės viduriu eina lietaus kanalizacija, kuri turėtų būti šalia gatvės. Tad nenuostabu, kad asfaltas įgriūna“,- teigė V. Cikana.
Kaip teigė K. Kuncaitis, bus bandoma suformuoti nuolydį. „Po konkurso vietą apžiūrės laimėtojas, rangovas, techninė priežiūra, užsakovas ir kelių direkcijos atstovas. Jie nustatys, ką reikia daryti, ar šulinį pakelti, ar sužeminti ir pan.“,- kalbėjo Ūkio skyriaus vedėjas.
Rajone 6050 kv. metrų duobių
Šį mėnesį rajono tarybos komiteto posėdyje buvo iškelta mintis, kad kelių duobių taisymas galėtų prasidėti anksčiau, nes rudeniop sutvarkytomis gatvėmis gyventojai neilgai tepasidžiaugia. „Buvo pageidavimas daryti šiuos darbus daugiau pavasarį, bet, pasirodo, visa tai riboja biurokratiniai mechanizmai“,- teigė tarybos narys Zenonas Ulkė. Kai kurie tarybos nariai taip pat manė, kad vienam konkurso laimėtojui dėl didelių darbo apimčių sunku suspėti atlikti darbus, todėl procesą galėtų pagreitinti pora subrangovų, tačiau, kaip paaiškino Ūkio skyriaus vedėjas, to padaryti neleidžia konkurso sąlygos.
Kaip teigė K. Kuncaitis, rajone yra 6050 kvadratinių metrų duobių iš kurių šiemet jau sutvarkyta apie 75 proc. „Manau, kad liepos mėnesį visos duobės rajone bus užlopytos“,- teigė Ūkio skyriaus vedėjas.
Tiesa, kai kurių vietovių gyventojams teks luktelti. „Mes labai atsargiai šiemet elgiamės su duobėm Kriūkuose, Lekėčiuse, Plokščiuose, Kiduliuose ir Griškabūdyje, nes gegužės pradžioje UAB „Šakių vandenys“ pateikė paraišką vandentvarkos projektui. Nesupras mūsų žmonės: sutvarkome kelią, o po trijų – keturių mėnesių tą kelią bjaurojame. Tai pinigai būtų paleidžiami vėjui“,- kalbėjo K. Kuncaitis.