Kas atsitiko, kad paauglys užsidarė savyje?

mikelaitisAsta GVILDIENĖ

Lapkričio 16 dieną rajono savivaldybėje vyko Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių parinkimo komisijos posėdis dėl minimalių priežiūros priemonių taikymo paaugliui, nelankančiam mokyklos.

Nuotr. Paauglys, kurio elgesys buvo svarstomas, Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių parinkimo komisijos posėdyje taip ir nepasirodė.  

Posėdyje dalyvavo komisijos pirmininkas Juozas Puodžiukaitis, koordinatorius Elvydas Pauliukėnas, Vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėja Bronė Valaitienė, Šakių „Aukuro“ pagrindinės mokyklos direktorės pavaduotoja  Margarita Liukaitienė ir mokytoja Lyma Pauliukaitienė, rajono Pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė Aušra Jakavičienė, Švietimo ir sporto skyriaus specialistai Sofija Liudžiuvienė ir Gintaras Demenius bei mokyklos nelankančio paauglio tėvas. Pats penkiolikmetis komisijos posėdyje nepasirodė, o tėvo sukurta pateisinama priežastimi, kad jis dirba, tiesiog nėjo patikėti, nes jis pats nuolat prieštaravo savo anksčiau pasakytiems žodžiams, buvo pasimetęs ir, galbūt, nelabai suprato, dėl ko šis posėdis vyksta.
 
Kaip teigė komisijos koordinatorius, šiuo metu tai vienintelis rajone paauglys, nelankantis mokyklos ir būtina padaryti viską, kad jis sugrįžtų į mokyklos suolą. Nenorą mokytis mokytojai pastebėjo, kai penkiolikmetis sugrįžo atgal iš Gerdžiūnų pagrindinės mokyklos, pasimokęs ten tik vienerius metus. Pasak direktorės pavaduotojos ugdymui, iki išėjimo iš mokyklos paauglys mokėsi pagal modifikuotą programą ir kursą sėkmingai įsisavindavo, pusmečius baigdavo patenkinamais įvertinimais ir būdavo keliamas į aukštesnę klasę. Jis nevengė bendrauti su bendraklasiais, noriai dalyvaudavo klasės renginiuose: žiburėliuose, išvykose, talkose, mėgo sportuoti: lankė kvadrato, krepšinio būrelius. Klasės auklėtoja pastebėjo, kad iš Gerdžiūnų pagrindinės mokyklos jaunuolis grįžo pasikeitęs - su niekuo nebendravo, per pertraukas dažniausiai buvo vienas, nelankė sporto būrelių, o nuo rugsėjo 13 dienos iš viso nelanko mokyklos, teisindamasis tuo, kad jam sunku mokytis ir jis nori lankyti Gelgaudiškio specialiąją mokyklą.

Kas atsitiko, kad paauglys užsidarė savyje? Kaip teigia psichologai, vieni iš svarbiausių santykių paauglystėje – santykiai su mokytojais. Pagal atliktą tyrimą net 70% paauglių šiuos santykius apibūdina kaip įtemptus. Manoma, kad paaugliai turi padidintą teisybės jausmą ir negali atleisti neteisybės, o kartais vaikas perkelia į mokytoją savo santykius su tėvais ir bando ne visai adekvačiai įrodyti mokytojui savo suaugimą. Suaugusieji dažnai patys nesuvokia, kaip jie patys elgiasi su vaikais, kai lyg seržantai beria įsakymus: „užsirašyk pavardę“, „žiūrėk į savo sąsiuvinį“, „išspjauk gumą“ ir t.t. Pasak psichologų, jei sakote paaugliui tai, ką jis jau žino, tai parodo, kad laikote jį neišmanėliu ir tai jį žeidžia. Dėl nuolatinės įtampos ir didelio krūvio mokykloje emociškai nestabiliems paaugliams gali kilti net stresinė depresija.

Vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėjos išvadoje nurodyta „Aukuro“ pagrindinės mokyklos direktoriaus informacija, kad tėvai nesugeba padaryti teigiamos įtakos vaikino elgesiui, o jis pats su klasės auklėtoja ir direktoriaus pavaduotoja nebendrauja. Jau daug pasako vien tas faktas, kad paauglys gyvena šeimoje, dėl socialinių įgūdžių stokos įtrauktoje į socialinės rizikos šeimų apskaitą, kurią dažnai lanko seniūnijos socialiniai darbuotojai.

Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių parinkimo komisija vienbalsiai priėmė nutarimą, kad paauglys įpareigojamas mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą, kol jam sukaks 16 metų. Teikti informaciją komisijos pirmininkui apie Vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą pavesta mokytojai L.Pauliukaitienei. Su šiuo nutarimu supažindintas paauglio tėvas ir pats penkiolikmetis, kurį po posėdžio namuose aplankė E.Pauliukėnas ir J.Puodžiukaitis. Kaip informavo E.Pauliukėnas, vaikinas suprato, jog privalo lankyti mokyklą kol jam sukaks 16 metų.

Taip jau būna, kad paauglio elgesys - ne toks, kokio iš jo tikimasi. Pagalvokime apie save – kokių savybių mes stokojome paauglystėje, o po to įgijome? Penkiolikmetį supanti aplinka, suaugusiųjų pagalba labai reikalinga bandant surasti pusiausvyrą tarp asmeninių ir bendrų interesų, kuriant jo ateitį, taip pat mokantis suprasti sudėtingas gyvenimo situacijas ir kitus žmones.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar pakanka sporto infrastruktūros rajone?

klausimelis 04 19Arūnė iš Griškabūdžio:

Ne. Griškabūdyje nieko nėra. Mokyklos stadionui reikėtų labai didelio remonto. Ten yra krepšinio aikštelė, bet aš krepšinio nežaidžiu. Atvykdavau pasportuoti į Šakius. Lankiausi baseine ir treniruoklių salėje. Šakiuose reikėtų daugiau dviračių takų, nes nelabai yra kur važiuoti. 

klausimelis 04 19 2

Milda iš Šakių:

Nepakanka. G alėtų būti daugiau. Labai trūksta dviračių takų. Daug metų laukiam dviračių tako Šakiai–Lukšiai. Girdėjau apie Šakių „Varpo“ mokyklos stadiono rekonstrukciją. Tikrai reikalingas ir futbolo aikštynas, ir lengvosios atletikos treniruotės, nes kuo daugiau sportuosim, tuo bus geriau.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.