baneris leidinys

greitojiGintarė MARTINAITIENĖ

Nuo gruodžio pradžios greitąją pagalbą kviečiantys rajono gyventojai sujungiami ne su Šakių, o su Kauno greitosios medicinos pagalbos dispečerine. Šakių greitosios medicinos pagalbos (GMP) stoties direktorius Rimgaudas Lebedžinskas pripažįsta, kad dėl to vidutiniškai prarandamos aštuonios minutės ir pas pacientus nuvykstama gerokai vėliau. Kai kurie gyventojai piktinasi, kad laikas gaištamas ir dėl tuščių dispečerių klausimų.

Nuotr. Būna atvejų, kai į kitą gatvės pusę Šakių medikai nuvyksta tik už pusvalandžio. Itin operatyviai dirbusiems medikams tai nepriimtina, bet išvykimo laikas nuo jų nepriklauso.

Apie GMP stočių centralizaciją buvo kalbama labai ilgai, tačiau realybėje tai gerokai užtruko. Šakių GMP stoties prijungimas prie Kauno turėjo būti įvykdytas dar liepos mėnesį, tačiau galiausiai, vos ne vos, tai pavyko įgyvendinti tik gruodį. Gyventojai, tik išgirdę pirmuosius pranešimus, jog tokia sistema bus diegiama, dar prieš keletą metų nerimavo, ar laiku sulauks pagalbos. Tuomet specialistai ramino, kad viskas bus gerai – greitoji kaip važiavo, taip važiuos, tik skambučiai bus priimami ne Šakiuose. Pasirodo, viskas ne taip paprasta. Aišku, kvalifikuota pagalba suteikiama, tačiau kada?
 
Vėluoja suteikti pagalbą

Šakių GMP stoties direktoriaus Rimgaudo Lebedžinsko teigimu, pagalbą kviečiant per Kauną prarandamos vidutiniškai aštuonios minutės, nors būna ir dar daugiau. Tai, kaip pabrėžė jis, labai daug, nes šiame darbe svarbi kiekviena sekundė. „Mes buvome įpratę išvykti maždaug per dvi minutes, o dabar prarandame maždaug aštuonias ar dar daugiau. Būna, kad visas išvykimas užtrunka 15 – 20 minučių, tad tikra nesąmonė, jei, pavyzdžiui, kitoje gatvės pusėje kviečiasi pagalbą, o mes nuvažiuojame vos ne už pusvalandžio“, - kalbėjo R. Lebedžinskas, pabrėždamas, kad nors pagalba suteikiama, tačiau čia ypač svarbus operatyvumas, kuris, deja, nuo Šakių nepriklauso. „Labai gaila, bet tikrai vėluojame. Nors automobilis stovi, bet jis išvažiuoti negali ir tai nuo mūsų nepriklauso. Kol dirbome vietoje, jokių trikdžių neturėjome“, - tikino pašnekovas. Esmė ta, kaip aiškino GMP stoties direktorius, kad užtrunka pranešimo sujungimas, be to, vieni kreipiasi bendruoju, kiti atskirų operatorių telefonų numeriais. Nors su Kauno stotimi vyksta draugiškas ir geranoriškas bendravimas, tačiau dėl visų specifinių niuansų direktorius kaltina sistemą. Be to, šiuo metu ryšio sutrikimai yra Kidulių ir Sudargo pusėje, bet žadama sutvarkyti, tad kartais, kaip pasakojo R. Lebedžinskas, tenka bendrauti ir susiskambinti mobiliaisiais telefonais „Ten tikrai yra ryšio sutrikimų, bet sakė statys antenas ir sutvarkys šiuos dalykus“, - tikino pašnekovas, užsimindamas, kad pradžioje „specifinių nesklandumų“ buvo dar daugiau.

Nureformuoja į kitą pusę

Kada ir kaip galėtų susitvarkyti, kad, tarkim, tos prarastos aštuonios minutės sutrumpėtų bent iki dviejų, R. Lebedžinskas nelinkęs prognozuoti. Manoma, kad galbūt reikia laiko, galbūt situaciją palengvintų galimybė kreiptis vienu numeriu, tačiau kol kas yra, kaip yra. „Taip jau yra, kai iš vienos jungia į kitą ir taip toliau, o tie, kurie jungia, tai tikrai galiu pasakyti, kad nieko nesusigaudo“, - neslėpė Šakių GMP direktorius. Be to, kaip aiškino jis, ateityje numatoma dar labiau stambinti ir visoje šalyje galbūt palikti penkias ar dar mažiau stočių. „Tai žinote, reformuoja reformuoja ir nureformuoja į kitą pusę“, - mintimis dalijosi pašnekovas. Žinoma, yra ir privalumų, nors jie mažam ir kaimiškam rajonui kaip Šakiai nelabai aktualūs. „Jei vieni nevalioja, gali atvykti padėti iš kitur, bet mums turbūt tai nėra labai aktualu. Mūsų specifika tikrai skiriasi nuo miesto ar užsienio ir į tai reikėtų atsižvelgti“, - tikino R. Lebedžinskas.  

Su dispečeriais – gaišatis?

Nors operatyvumas nukenčia, tačiau R. Lebedžinskas džiaugiasi, kad bent jau kol kas nebuvo nė vieno incidento, kad nukentėtų pacientas. Šiuo metu Šakių GMP stotis turi šešis automobilius, kuriuose įdiegta speciali įranga, o pagalbą pasiruošusios suteikti trys sukomplektuotos medikų brigados. Jis sako suprantantis žmonių priekaištus ir norą kuo greičiau sulaukti pagalbos. Be to, pasigirdo gyventojų nusiskundimų, kad laiką, kviečiant pagalbą, tenka gaišti atsakinėjant į tuščius dispečerių klausimus. „Būna, kad klausinėja, ar, pavyzdžiui, Aušros gatvė yra toli nuo bažnyčios, ar ne. Be to, kartais kaime geriau nurodyti ne gatvę, o pavardę, nes ten gyventojai geriau vieni kitus pažįsta ir lengviau rasti“, - komentavo R. Lebedžinskas. Tačiau po būtinos informacijos ji tik tikslinama, o pagalba jau būna išsiųsta, tad čia dėl laiko gaišaties nereikėtų nerimauti. Dispečeris tikslina, ar pacientas kvėpuoja, ar turi sąmonę, galbūt kraujuoja. Kol atvyks pagalba jam gali būti patariama, kaip elgtis su pagalbos laukiančiu pacientu, tad patariama turėti kantrybės ir kaip kartais būna, tiesiog nenumesti ragelio.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

85

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

gustainiskiu namai

 

   
musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos