Nepavykus planui A, gali tekti imtis ne tik B, bet ir C

nuotolinis mokymas namuose
Nors pradėjus nuotolinį mokymą trikdžiai neišvengiami, tačiau netrūksta ir gerųjų pavyzdžiui, kai mokymo procesas, net susidūrus su iššūkiais, vyksta. Skaitytojo nuotr.


Gintarė MARTINAITIENĖ

Kaip ir buvo prognozuojama, pirmadienio rytą dėl pratęsto karantino startavęs nuotolinis mokymas užstrigo jau pačioje pradžioje. Prie pagrindinių elektroninių mokymosi platformų praktiškai nebuvo įmanoma prisijungti, o Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė rekomendaciją, „kaip sklandžiai organizuoti nuotolinio mokymo procesą ir išvengti tinklų „lūžimo“. Tiesa, kai kurie rajono pedagogai situacijos nedramatizuoja ir tikina, jog jie turi ne tik planą A, bet ir B ar net C. Svarbu bendras visų suinteresuotumas.

„Rekomenduojama dalį mokymosi proceso organizuoti ne tiesioginėmis transliacijomis, o nusiunčiant skaitmeninę medžiagą (pvz., užduotis) mokiniams. Taip pat siūloma iš anksto parengti vaizdo pamokų įrašų, kuriuos mokiniai įsijungtų jiems patogiu metu. Jei vaizdo transliacijų poreikio nėra, specialistai rekomenduoja naudoti tik garso transliaciją. Kai mokiniai neatsakinėja, galima paprašyti jų naudojamoje programėlėje išjungti garsą“, – rašoma ministerijos pranešime.

TAMO grupė pirmadienio rytą išplatintame pranešime tvirtino, kad susidūrė su 10 kartų didesniais nei įprasta srautais.

„Atsiprašome vartotojų <...> Buvome pasiruošę 4 kartus didesniems nei įprasta vartotojų srautams. Porą pastarųjų savaičių sistemą labai rimtai ruošėme netipiškai didelėms apkrovoms <...> Visgi daugeliui startavus nuotolinį mokymą vienu metu, pirmadienio ryto srautas buvo didesnis, nei planavome. Tad šiuo metu ieškome papildomų sprendimų greitai situacijos korekcijai, optimizuojame sistemos greitaveiką“, – teigė TAMO grupės vadovas Edgaras Jasalinis.

Trikdžių būta ir antradienį, tačiau ne vienas iš pedagogų sako, jog to ir buvo galima laukti.

„Nesuprantu, ko dejuot: jei dienynas nedirba, galiu užduotis iš anksto siųst per „Messenger“, visad dirba, turim susikūrę klasių grupes, kiekvienos klasės mokinių grupę, turim atskirai toj klasėj dėstančių mokytojų grupę, auklėtoją tuoj informuojam, jis turi tėvų grupę... Žodžiu, bent mūsų gimnazijoje darbas virte verda“, – teigė Lukšių Vinco Grybo gimnazijos mokytoja Stasė Burkšaitienė, pripažinusi, kad ir su „Zoom“ programa anksčiau nemokėjo dirbti, bet išmoko ir džiaugiasi.

„Vakar turėjau keturias pamokas per „Zoom“, viskas pavyko. Patikėkit, vyko normaliausia pamoka. Ir rašinukus rašėm, ir čia pat taisėm“, – sako pedagogė ir nemato reikalo dejuoti, jog kažkas nepavyksta.

„Mokytojai visada turi ne tik planą A, bet ir planą B, o dėl viso pikto ir C. Pirmoji diena nepraėjo be trikdžių, bet viskas suvokiama ir viskam buvo bent jau nusiteikta. Virtualūs susitikimai įvyko ir pavyko. Kuo mažiau lūkesčių, tuo daugiau pozityvo. Tikrai mokytojai turi ne vieną galimybę, kaip vesti pamokas, kaip išdėstyti naują temą, kaip ir kokiais būdais mokiniai dirbs, čia nėra vieno kurpalio, tad nesuveikus vienam, imiesi kažko kito. Kad tik tokios bėdos būtų...“ – mintimis dalijosi Plokščių mokyklos-daugiafunkcio centro lietuvių kalbos mokytoja Neringa Motiejaitytė.

Bene sėkmingiausiai mokomoji medžiaga moksleivius pasiekė per socialinius tinklus, o, pavyzdžiui, elektroninėse pratybose nurodytas užduotis mokiniai gali atlikti ir kitu laiku, nebūtinai ryte ar realiu pamokų tvarkaraščio metu. Visgi, ko gero, sėkminga pamoka ir sėkmės reikalas, stringant kai kurioms technologijoms prie iššūkių teks taikytis tiek moksleiviams, tiek pedagogams.

Tiesa, kaip informavo vicemeras Darius Jakavičius iš mokyklų jį pasiekia ir tokios žinios, kad kai kurie moksleiviai patys nenori turėti jokio kontakto, tenka jų ieškoti per auklėtojus, pasitelkti socialinius pedagogus, o susisiekus ir pažadinti iš miegų. Paskutiniais duomenimis, tokių moksleivių suskaičiuota 12. Pasigirsta atvejų, kai įrenginiais su savo vaikais esą nenori dalintis patys suaugusieji.

Trečiadienio žiniomis, visiškai jokios galimybės nuotoliniu būdu dirbti neturėjo 19 mokinių (jiems stengiamasi užduotis pristatyti atspausdintas), tad lyginant su pirminiais skaičiais, kai tokių mokinių buvo kone 80, situacija gerokai pasikeitė. Pagalbos ranką ištiesė ir kai kurios mokyklos, geranoriškai su moksleiviais pasidalinusios turimais įrenginiais. Laukiama ir ministerijos pagalbos, tačiau atkreipiamas dėmesys, kad priemonės priklausys ugdymo įstaigai, o moksleiviams jos bus suteiktos laikinam naudojimui.

„Tai bus laikinai, ne visam laikui“, – bandė išskaidyti gandus D. Jakavičius, esą kai kuriems mokiniams nuskilo ir jie gaus kompiuterius.

Nors pirmadienį švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius prakalbo apie galimybę anksčiau užbaigti mokslo metus, premjeras Saulius Skvernelis pranešė, kad „mokslo metai nebus nutraukiami“. Visgi elektroninėje erdvėje jau parengta peticija dėl likusių mokslo metų atšaukimo, kuri ketvirtadienį ryte buvo sulaukusi daugiau nei 18 tūkst. parašų, liejasi komentarai, kad toks mokymas košmaras, kad krūviai per dideli, mokiniai nespėja įsisavinti žinių, patiria stresą, turi ypač daug dirbti savarankiškai, procesai stringa ir pan. D. Jakavičius stebisi, kodėl tik susidūrus su iššūkiais nuleidžiamos rankos ir norima atšaukti mokslo metus. Jis įsitikinęs: geriau kad ir šiek tiek stringantis procesas, nei jokio. Be to, šmaikštauja, esą tik dabar suprasta, kokie šiame procese svarbūs mokytojai, nors anksčiau būta nemažai minčių esą mokytis visai puikiai galima namuose ir be mokytojų.

„Susitelkim. Sunku visiems, bet viską galima įveikti. Pagalvokim, o kas dabar atsitiktų, jeigu būtų nutraukti mokslo metai. Sėdėtų tie vaikai namuose ir ką jie veiktų? Dabar bent yra užduotys, kurias jie turi atlikti“, – spaudos konferencijos metu trečiadienį kalbėjo vicemeras.

Beje, mokantis nuotoliniu būdu, jau susiduriama ir su neteisėtais veiksmais. Dėmesį į tai atkreipia ir Šakių bendruomenės pareigūnė Aušra Mockevičiūtė. Jau buvo atvejų, kai mokiniai savo prisijungimo duomenis perduoda pašaliniams asmenims, o šie prisijungę trukdo pamokas, tyčiojasi, vartoja necenzūrinius žodžius ar siuntinėja nepadorius vaizdelius. A. Mockevičiūtė akcentuoja, kad neteisėtas prisijungimas prie informacinės sistemos ar neteisėtas elektroninių duomenų perėmimas ir panaudojimas užtraukia baudžiamąją atsakomybę. Todėl ji ragina rimtai žiūrėti į nuotolinį mokymą, savo prisijungimo duomenimis nesidalinti su pašaliniais, bendrauti mandagiai, o apie netinkamus atvejus galima pateikti informaciją elektroninėmis priemonėmis per www.epolicija.lt

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip atsikratote žaliosiomis atliekomis?

klausimelis 04 16Dalė iš Griškabūdžio:

Lapus, daržovių atliekas kompostuojame. Po to kompostą naudojam ant daržo. Nugenėtas medžių šakas patys susismulkinam ir naudojam kaip kurą. Žinau, kad žaliąsias atliekas galima vežti į tam skirtas aikšteles. Bet kai kaime gyveni, tai nereikia niekur vežti. Be to, tokių atliekų nedaug ir susidaro. Nupjauta žolę dedu apie medelius, krūmus. 

klausimelis 04 16 2

Ilma iš Šakių:

Šiuo metu gyvenu bute. Tad dėl žaliųjų atliekų tvarkymo ir rūpesčių neturiu. Jeigu tvarkomės, pasigrėbiam apie daugiabutį, tai sukraunam į krūvas, kurias po to išveža seniūnija. Be abejo, žinom, kad reikia atsakingai ir gamtoje elgtis poilsiaujant, todėl ir laužą tik tam skirtose vietose kūrenam, dar ir šiukšles, kitų paliktas, surenkam.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.