Moksleiviai įsitikinę, jog mokyklose apie sveikatą yra kalbama per mažai ir tik tada, kai tai būna integruota į biologijos pamokas, be to, sveikos gyvensenos svarba nėra akcentuojama ir šios temos praeinamos kaip ne pačios svarbiausios, žinių apie šeimos sampratą ir šeimos kūrimą moksleiviai negauna. Lytinio brendimo tema mokyklose esą kalbama nedrąsiai, paskubomis.
Kaip paaiškino Šakių „Žiburio“ gimnazijos direktorė Jūratė Mozūraitienė, SLURŠ programa yra integruojama į kitus mokomuosius dalykus, tokius kaip dorinis ugdymus, klasės valandėlės ir kiti.
„Mes nesakome, kad čia dabar stiprinam jūsų sveikatą, čia lytiškumą ugdom, čia ruošiam šeimai. SLURŠ programa eina per mokyklos gyvenimą ir galbūt ji ne taip labai pastebima, kaip norėtume. Ir dar manau, kad mokytojai nėra labai pasiruošę ir nebuvo ruošti kalbėti kai kuriomis temomis, kaip tai daro specialiai rengti lektoriai“, – įsitikinusi įstaigos vadovė, kuri pasigedo aktyvesnio bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis, kurios mokyklose galėtų organizuoti daugiau iniciatyvų.
Lukšių Vinco Grybo gimnazijos direktorės Nijolės Šapolienės nuomone, SLURŠ programoje moksleiviai labiausiai pasigenda iš mokytojų drąsiau kalbėti lytiškumo ugdymo tema.
„Jeigu mes galvotume apie visas integruojamąsias programas, kiek mes jų turime integruoti į mokomuosius dalykus, tai mokytojas kas minutę turėtų stabtelėti ir sakyti, kad čia yra etninio, čia rengimo šeimai, karjeros ugdymo programa“, – svarstė Plokščių mokyklos daugiafunkcio centro laikinoji vadovė Nijolė Anankaitė.
Pasak rajono vicemero Dariaus Jakavičiaus, galbūt aktyviau mokykloms reiktų pasitelkti Šakių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistus, rengti paskaitas ne tik sveikos gyvensenos tema, bet prašyti pasiruošti ir kitomis mokiniams aktualiomis temomis.
„Gal geriau vaikui pateikti tokią informaciją, kuri yra pagrįsta mokslu, nei pat vaikas jos ieškos kažkur interneto platybėse“, – svarstė vicemeras.
Jis kvietė klasių vadovus, mokytojus, kad šie, kalbėdami su mokiniais sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimosi šeimai temomis per biologiją, etiką ar kitus mokomuosius dalykus, primintų, kad tai yra šios programos dalis.
Moksleiviai išsako dar ir tokią nuomonę, kad lytinio brendimo tema mokyklose kalbama nedrąsiai, paskubomis. Kaip kalbėjo rajono meras, galbūt įstaigų vadovams reiktų ieškoti mokytojams mokymų, kvalifikacijos kėlimų kursų aktualiomis moksleiviams temomis.
„Draugo“ inf.