„Berželis“ užtikrina neįgalių vaikų natūralią integraciją į visuomenę

kriauciuniene
Giedrė PLEČKAITYTĖ

Baigiasi pirmieji mokslo metai darželyje – mokykloje „Berželis“, kuris taiko ikimokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas moksleiviams iki 21-erių metų, turintiems kompleksinių vystymosi sutrikimų. Apie praėjusius metus ir apie tai, kas yra daroma, kad neįgalūs vaikai būtų integruoti į visuomenę kalbėjomės su šios ugdymo įstaigos vadove Lina Viliūšiene ir Pedagoginės psichologinės tarnybos direktore, logopede Dana Kriaučiūniene.

Nuotr. Pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė, logopedės paslaugas mokykloje teikianti specialistė Dana Kriaučiūnienė tikino, kad daželyje – mokykloje „Berželis“ vaikai su negalia yra ugdomi, kad išmoktų gyventi juos supančioje aplinkoje.

 
Statistiniai duomenys rodo, kad Lietuvoje kas dešimtoje šeimoje auga neįgalus vaikas. Ne paslaptis, jog tokių šeimų yra ir Šakių rajone. „Vaikai yra tokie, kokie yra. Jeigu Dievas sukūrė tokius kūrinius, vadinasi, neveltui sukūrė. Matyt, reikia mums visiems išmokti gyventi drauge“,- sakė Pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Dana Kriaučiūnienė. Dar visai neseniai vaikų su negalia mūsų visuomenėje tarsi nebuvo. Ilgai jų integracijai į visuomenę koją kišo netobula švietimo sistema, mažai kreipianti dėmesį į šių vaikų ugdymą, jų asmeninių gebėjimų lavinimą ir socializaciją. Kaip žinia, vaikai  turintys kompleksinių vystymosi sutrikimų (psichinių ir fizinių), ilgą laiką buvo ugdomi tik specialiosiose internetinėse mokyklose.

Baigėsi pirmieji mokymo metai

Statistikos departamento duomenimis 2008–2009 mokslo metų pradžioje specialiųjų poreikių turintys mokiniai sudarė 12 procentų visų Lietuvos moksleivių. Šiandien pirmuosius mokslo metus baigiantis Šakių rajono darželis – mokykla „Berželis“ suteikia puikią galimybę neįgalius vaikus auginačioms šeimoms pasinaudoti šioje įstaigoje dirbančių profesionalių darbuotojų kompetencija, siekiant kiekvieno vaiko su kompleksine negalia visapusiško ugdymo. Nuo 2009 rugsėjo 1-osios darželis – mokykla įgyvendina ikimokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programą asmenims, turintiems kompleksinių raidos sutrikimų iki 21-erių metų. Šiandien šią švietimo įstaigą lanko dešimt neįgaliųjų. Darželio – mokyklos „Berželis“ direktorės Linos Viliūšienės teiravomės, kokie buvo pirmieji naujai įsteigtos mokyklėlės mokslo metai? „Šie metai buvo kitokie. Mums viskas buvo nauja: ir ugdymo planas, ir pamokėlės. Turėjome dirbti, kaip mokykloje“,- sakė direktorė L. Viliūšienė. Pedagoginės psichologinės tarnybos direktorės, logopedės paslaugas mokykloje teikiančios specialistės D. Kriaučiūnienės tikinimu, čia vaikai su negalia yra ugdomi, kad išmoktų gyventi juos supančioje aplinkoje. „Siekiame, kad vaikas mokėtų orientuotis aplinkoje, mokėtų elgtis su savo bendraamžiais, mokėtų vykdyti nurodymus, paprašyti ir paklausti. Tai, atrodo, yra elemtariausi dalykai, bet jie priklauso nuo kiekvieno vaiko individualiai. Šių vaikučių akademiniai pasiekimai yra paliekami antrame plane. Reikia kiekvieną smulkmeną vertinti, gerbti tą vaiką tokį, koks jis yra, pripažinti jo galimybes, jo ribotumus ir ilgai bei kantriai dirbti. Mokykloje pradėjau dirbti su vaiku, kuris visai nekalbėjo. Po kiek laiko jis ištarė skiemenį. Kitiems tai atrodytų, kad tai tik smulkmena. Mes džiaugiamės kiekvienu, kad ir pačiu mažiausiu jų pasiekimu, džiaugiamės kaip kokiu perliuku“,- apie džiaugsmingas bendro darbo akimirkas pasakojo D. Kriaučiūnienė.  

Vykdoma natūrali integracija

Darbas su kompleksinę negalią turinčiais vaikais nebuvo visiška naujiena šios ugdymo įstaigos darbuotojams. Dar iki įstaigoje įvykdytų permainų dėl mokyklos įsteigimo, čia jau 18 metų darželį lankė vaikai su negalia. Darželio direktorė neabejoja, kad tėvai, auginatys neįgalų vaiką ir nusprendę, kad jų atžala lankytų mokyklą, turi galimybę padėti savo vaikui vystytis, tobulėti padedant kompetentingiems darbuotojams. Darželio – mokyklos „Berželis“ direktorė L. Viliūšienė džiaugėsi su neįgaliais vaikais dirbančia komanda, atsidavusiai ir atsakingai atliekančia savo darbą.

„Manau, kad daržlyje vaikams sąlygos yra labai geros. Pritaikyta aplinka, o tai labai svarbu. Specialiųjų poreikių vaikui ne mažiau svarbu, kad dirbtų specialistai, gebantys padėti vaikui“, - pridūrė D. Kriaučiūnienė. Darželį – mokyklą „Berželis“ lanko sveikieji ir su negalia vaikai, todėl bendroje aplinkoje ugdomiems vaikams užtikrinama visapusiška neįgalių vaikų integraciją į visuomenę. Šie vaikai turi galimybę natūraliai įsilieti į visuomenę. „Pirmiausiai, tai yra geros sąlygos vaikams su negalia ir sveikiesiems vaikams. Tokiu būdu vyksta abipusė socializacija ir integracija. Sveikieji vaikučiai pamato, kad yra ir kitokių vaikų. Pamato, kad tokia nelaimė gali ištikti kiekvieną ir kad reikia būti budriems, atidiems ir labai draugiškiems vieni kitiems“,- kalbėjo logopedė ir Pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė D. Kriaučiūnienė.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar pakanka sporto infrastruktūros rajone?

klausimelis 04 19Arūnė iš Griškabūdžio:

Ne. Griškabūdyje nieko nėra. Mokyklos stadionui reikėtų labai didelio remonto. Ten yra krepšinio aikštelė, bet aš krepšinio nežaidžiu. Atvykdavau pasportuoti į Šakius. Lankiausi baseine ir treniruoklių salėje. Šakiuose reikėtų daugiau dviračių takų, nes nelabai yra kur važiuoti. 

klausimelis 04 19 2

Milda iš Šakių:

Nepakanka. G alėtų būti daugiau. Labai trūksta dviračių takų. Daug metų laukiam dviračių tako Šakiai–Lukšiai. Girdėjau apie Šakių „Varpo“ mokyklos stadiono rekonstrukciją. Tikrai reikalingas ir futbolo aikštynas, ir lengvosios atletikos treniruotės, nes kuo daugiau sportuosim, tuo bus geriau.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.