Lukšietis mokytojas profesinę šventę minėjo Prezidentūroje

burksaitisGintarė MARTINAITIENĖ

Tarptautinės Mokytojo dienos proga Prezidentūroje buvo surengti Mokytojų dienai skirti debatai „Mūsų mokiniai gerose rankose“. Diskusijoje kartu su daugeliu kitų dalyvių buvo pakviestas dalyvauti ir Lukšių Vinco Grybo gimnazijos mokytojas Antanas Burkšaitis.

Nuotr. A. Burkšaitis (pirmas iš dešinės) buvo pakviestas dalyvauti Prezidentūroje surengtuose debatuose tema „Mūsų mokiniai gerose rankose“.

Prezidentūroje rengiamuose Mokytojų dienai skirtuose debatuose „Mūsų mokiniai gerose rankose“, kartu su Metų mokytojais, kuriuo pavasarį buvo išrinktas ir lukšietis A. Burkšaitis, projekto „Renkuosi mokyti“ jaunaisiais pedagogais, mokinių debatų klubų nariais buvo diskutuojama apie mokyklos ir mokytojo misiją šiuolaikiniame pasaulyje.
  
Kokie lukšiečio įspūdžiai po Prezidentūroje vykusių debatų? Žinoma, kad teigiami. Tuo labiau, kad šiemet Mokytojo dieną A. Burkšaitis paminėjo kitaip nei ankstesniais metais. Be to, jis įsitikinęs, kad kiekvienas pokalbis ar diskusija verčia mąstyti. O tai, pasak pedagogo, itin vertintina.

Trūkumai

Surengtuose debatuose nemažai teiginių išsakė ne patys mokytojai, o mokiniai. A. Burkšaitis pasakojo, kad kaip didžiausius trūkumus mokykloje mokiniai įvardijo neugdomą ar mažai ugdomą kūrybiškumą, seną mokomąją medžiagą, neišsprendžiamą ir aktualią patyčių problemą, blogą psichologų darbą. Debatuose dalyvavę mokiniai pasisakė už tai, kad daugelis baigusiųjų mokyklą yra nepasiruošę praktinei veiklai, nesugeba kritiškai mąstyti, spręsti kylančių problemų. Jie mano, kad mokymas turi būti labiau susietas su praktika. Likusioji moksleivių dalis minėtus teiginius bandė apginti.

Ar mokinys gerose rankose?

Tad teiraujamės, kaipgi galvoja A. Burkšaitis, ar mokinys yra gerose rankose? „Manau, kad gerose, bet jos galėtų būti ir geresnės, nes kiekvienoje sistemoje, neišskiriant ir švietimo, buvo ir yra ką tobulinti“, - įsitikinęs Lukšių Vinco Grybo gimnazijos mokytojas. Kalbėdamas apie mokinio ir mokytojo santykį pedagogas pabrėžė, kad šiuolaikinis mokinys į mokyklą ateina kitoks nei anksčiau: labiau pasaulietiškas, daugiau sau leidžiantis, pasitikintis, kartais turintis net daugiau žinių nei mokytojas. Žinoma, ne visuomet minėti bruožai pasireiškia tik teigiamame kontekste. „Mokytojas tame pasikeitusiame pasaulyje turi suspėti laiku keistis ir pats. Jeigu jis pavėluoja, manau, ir mokiniui ir mokytojui dėl to yra blogai. Sugebėjimas tai padaryti priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į savo darbą“, - mintimis dalijosi A. Burkšaitis.

Koks yra geras mokytojas?

Tad koks gi yra geras mokytojas šiandieninėje, skubančioje ir vis labiau vartotojiška tampančioje visuomenėje? Metų mokytojo titulą pelnęs A. Burkšaitis mokytojo darbo per daug nesureikšmina. Jis sako, kad pašaukimas šiame darbe labai gerai, tačiau noras kažkuo būti, tarp jų ir mokytoju, yra lemiamas veiksnys.  Kokiu mokytoju save laiko A. Burkšaitis? Apie save jis sako negali kalbėti, nes tai būtų subjektyvu. Kita vertus, kas gi gali tai įvertinti objektyviai: mokiniai, mokytojai, mokyklos administracija?... „Sunku pasakyti, tačiau vertintojas taip pat turėtų turėti gerą pasiruošimą. Gerų mokytojų yra labai daug. Juos įvertinti būtų labai sunku. Vieni tampa ryškesniais ir matomesniais todėl, kad jiems tiesiog pasisekė - atsidūrė tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje. Aplink juos atsirado žmonių, kurie tuo metu sudarė puikias sąlygas jiems pasireikšti“, - mintimis dalijosi pedagogas. Jis taip pat įsitikinęs, kad komunikacija, mokinio ir mokytojo ryšys, abipusis pasitikėjimas bei bendras darbas yra vieni iš svarbiausių dalykų siekiant gerų darbo rezultatų. „Jei jūs dirbate kartu, jūs turite suprasti vienas kitą iš pusės žodžio. Tarp mokinio ir mokytojo negali būti net menkiausio šešėlio. Tai būtų ideali sėkmė“, - kalbėdamas apie gero mokytojo supratimą pabrėžė lukšietis. Jis įsitikinęs, kad mokytojas gali būti geras dalykininkas, tačiau jei nebus abipusio susikalbėjimo, nebus nieko.

„Kiekvieno mūsų sėkmė labai priklauso nuo mokytojų. Tai žmonės, suteikiantys mums ne tik dalykinių žinių, bet ir mokantys žmogiškumo, pilietiškumo ir kūrybos. Iškilios asmenybės, ugdančios būsimus Lietuvos kūrėjus, gali nulemti ne tik žmogaus, bet ir valstybės kelią“, - mokytojo misijos svarbą susitikimo metu pabrėžė šalies Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Miškasodis: kiek tai prasminga ir reikalinga?

klausimelis 04 23Rimas iš Gelgaudiškio:

Nemažai esu medžių per gyvenimą pasodinęs, nors ne miškininkystėje dirbu. Esu gelgaudiškietis, todėl rūpi Gelgaudiškio miško likimas. Mačiau, kaip žūsta miškas. Bet toks gyvenimas. Mums gal ir atrodė, kad reikėjo anksčiau sergančius medžius pjauti. Faktas, kad yra išnykę didžiuliai miško plotai, bet tam yra specialistai. Nuomonės gelgaudiškiečių išsiskyrė: vieni šaukia, kodėl mišką išpjovė, bet jau miškas buvo miręs. 

klausimelis 04 23 2

Danutė iš Gelgaudiškio:

Džiaugiuosi, kad vyko miškasodžio akcija. Nesu anksčiau dalyvavusi ir medžių ne itin daug pasodinusi. Dėl miškų kirtimo išties daug nuomonių, yra prieštaraujančių plyniems miško kirtimams. Manau, jeigu jau medžius kokios kirvarpos graužia, būtina šalinti, bet po to reikia ir atsodinti. Dalyvavau, nes man rūpi, kad vaikai ir proanūkiai turėtų kur žemuogių ar grybų pasirinkti, augtų kuo sveikesnėje aplinkoje.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.