Švietimo ir mokslo ministerija nustatė, kad ikimokyklinuko krepšelio dydis nepriklauso nuo vaikų grupės dydžio ir vietovės, kurioje yra ikimokyklinio ugdymo įstaiga. Suma, skiriama vienam ikimokyklinukui visoje Lietuvoje vienoda, – 2555 litai, o vaikui, turinčiam specialiųjų ugdymo poreikių, skirtas 35 proc. didesnis krepšelis – 3450 litų per metus.
Pagal Vyriausybės patvirtintą metodiką, ikimokyklinuko krepšelio sudedamosios dalys bus tokios pat kaip ir mokinio krepšelio. Kaip informavo rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Vyda Pranckevičienė, 70 litų numatyta ikimokyklinio ugdymo priemonėms, 10,4 litų - pažintinei veiklai, 19 litų - auklėtojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, 20 litų informacinėms ir komunikacinėms technologijoms diegti ir naudoti, 19 litų – finansuoti pedagoginėms psichologinėms tarnyboms. Likusios ikimokyklinuko krepšelio lėšos bus skiriamos pedagoginių darbuotojų atlyginimams apmokėti.
Iš ikimokyklinuko krepšelio bus finansuojama ne mažiau kaip 20 ikimokyklinio ugdymo valandų per savaitę, t.y. 4 valandos per dieną. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad vaikų skaičius grupėse labai skiriasi, metodikoje numatyta, kad iš ikimokyklinuko krepšelio gali būti finansuojama ir daugiau valandų.
Ikimokyklinukų tėveliams iš esmės niekas nesikeis, už darželį daugiau mokėti nereikės. Rajono tarybos sprendimu iki šiol jie sumoka tik už vaikų mitybą ir po 50 centų per dieną už savo vaikučių ugdymą, visas kitas lėšas vaikų darželiams skiria rajono savivaldybė. Dabar, kai lėšos ugdymo priemonėms numatytos ikimokyklinuko krepšelyje, gal jau nebereikės mokėti ir tų 50 centų. Tai nuspręs rajono savivaldybės taryba.
Manoma, kad dėl ikimokyklinukų krepšelio įvedimo gali pradėti steigtis daugiau privačių darželių, tačiau tokia problema aktualesnė tik miestuose, o rajonuose vargu, ar iš vieno kaimo į kitą tėvai vežios savo atžalas, kad ir kaip būtų viliojama.
Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų asociacijos direktorė Liucija Milašauskienė mano, jog visai natūralu, kad įvedamas ikimokyklinuko krepšelis kelia šiek tiek nerimo, ne tik džiugias emocijas. Džiaugiamasi todėl, kad bus skiriami pinigai kvalifikacijai kelti, edukacijos procesams, ugdymo priemonėms, kad auklėtojos sulauks didesnio atlygio. Tačiau neramu, kad iš ikimokyklinuko krepšelio bus finansuojamos ne visos ikimokyklinio ugdymo valandos. Juk daugeliui auklėtojų dėl lėšų taupymo darbo valandos buvo sumažintos, etatai „nukarpyti“.
Įvedus ikimokyklinio ugdymo krepšelį, turėtų stabilizuotis sunkmečio sąlygomis problemiškas ikimokyklinio ugdymo finansavimas, bus sudarytos sąlygos ikimokyklinio (taip pat ir nevalstybinio) ugdymo plėtrai, skatinama ugdymo formų įvairovė, sveika konkurencija, sumažės ugdymo prieinamumo skirtumai tarp miesto ir kaimo.