Asta GVILDIENĖ
Prasidėjus naujiesiems mokslo metams savivaldybė ir vėl turi ieškoti optimaliausių mokinių pavėžėjimo į mokyklas ir iš jų variantų. Tikintis nors kiek sutaupyti ir pradėjus vykdyti rajono mokyklų tinklo pertvarką, susiduriama su kitomis išlaidomis - gerokai daugiau pinigų gali tekti skirti dėl didesnio moksleivių skaičiaus pavėžėjimo į didesnes mokyklas, dėl nuolat brangstančių degalų ir dėl privalomų švyturėlių ant mokyklinių autobusų įrengimo.
Nuotr. Nuo lapkričio 1–osios pro geltonuosius autobusus pravažiuojančius vairuotojus apie mokinių išlaipinimą įspės ant jų sumontuoti mirksintys oranžiniai švyturėliai.
Gali kainuoti gerokai daugiau
Prasidėjus naujiesiems mokslo metams savivaldybė ir vėl turi ieškoti optimaliausių mokinių pavėžėjimo į mokyklas ir iš jų variantų. Tikintis nors kiek sutaupyti ir pradėjus vykdyti rajono mokyklų tinklo pertvarką, susiduriama su kitomis išlaidomis - gerokai daugiau pinigų gali tekti skirti dėl didesnio moksleivių skaičiaus pavėžėjimo į didesnes mokyklas, dėl nuolat brangstančių degalų ir dėl privalomų švyturėlių ant mokyklinių autobusų įrengimo.
Nuotr. Nuo lapkričio 1–osios pro geltonuosius autobusus pravažiuojančius vairuotojus apie mokinių išlaipinimą įspės ant jų sumontuoti mirksintys oranžiniai švyturėliai.
Gali kainuoti gerokai daugiau
Prasidėjus rajono mokyklų tinklo optimizavimui, gali tekti daugiau mokinių pavėžėti į kitas rajono mokyklas. Pasak rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjos pavaduotojo Elvydo Pauliukėno, maršrutai ir tikslus pavėžėjamų moksleivių skaičius bus žinomas tik rugsėjo pabaigoje. Tačiau planuojamas didesnis pavėžėjamų mokinių skaičius gali ir nepasitvirtinti. Reikia nepamiršti, kad vaikų į mokyklas ateis gerokai mažiau nei praėjusiais metais. Be to, nuolat kylanti kuro kaina taip pat gerokai pakoreguos pavėžėjimui skirtas išlaidas. E.Pauliukėno teigimu, dėl to pagrindinio vežėjo - UAB „Šakių autobusų parkas“ direktoriaus Tomo Povilaičio pateikti mokinių pavėžėjimo įkainiai didesni nei pernykščiai. „Už mokinių pavėžėjimą įvairiais maršrutais savivaldybė šiai įmonei per metus sumoka 1 mln. 100 tūkst. litų. Todėl dėl pakilusių įkainių ši suma ateinančiais mokslo metais gali padidėti“, - mano Švietimo ir sporto skyriaus vedėjos pavaduotojas, patikinęs, kad autobusų važiavimo laikas, kainos ir maršrutai visą rugsėjo mėnesį bus derinami su rajono mokyklų vadovais ir Šakių autobusų parku.
Kainuoja rajono biudžetui
Pagal dabar galiojantį Švietimo įstatymą, priešmokyklinio ugdymo grupių ir 1 - 8 klasių mokiniai, gyvenantys toliau kaip 3 kilometrai nuo mokyklos, privalo būti vežiojami į artimiausią savivaldybės ar kito steigėjo mokyklą mokykliniais autobusais ar kitu transportu. Į kitas, ne artimiausias mokyklas važiuojantys mokytis vaikai ne tik papildomai kainuoja rajono biudžetui, bet kartais jos balansuoja ant išlikimo ribos – tai supranta ir tarybos nariai, ir valdžios atstovai. Todėl vadovų pasitarimo metu E.Pauliukėnas priminė mokyklų direktoriams, kad jie nusižengia įstatymui, jei išduoda autobusų bilietėlius 1 – 8 klasių mokiniams, pravažiuojantiems artimiausią mokyklą. Todėl rinkdamiesi mokymosi vietą mokiniai apsprendžia ir savo kaimo mokyklos, ir biudžeto, ir savo gyvenamosios vietovės ateitį. Vis dėlto pastangos išsaugoti mokinius bet kuria kaina yra bevertės. Mokinių „sulaikyti“ artimiausioje mokykloje nepadės ir įstatymai. Mokyklinio transporto ir geltonųjų autobusų išlaikymas (remontas, degalai ir kt.) savivaldybei ir seniūnijoms kasmet kainuoja apie 327 tūkst. 600 litų. Kiek gali padidėti ši suma, paaiškės patikslinus pavėžėjamų mokinių skaičių ir maršrutus. E.Pauliukėno teigimu, šiuo metu rajono mokyklos naudojasi septyniolika geltonųjų ir aštuoniais mokykliniais autobusais.
Nuo lapkričio važinės su švyturėliais
Susisiekimo ministerija, atsižvelgdama į tai, kad kasmet įvyksta po kelis eismo įvykius, kuriuose nukenčia mokykliniu ar kitokiu autobusu važiavę ir iš jo išlipę vaikai, siūlo užtikrinti vaikų saugumą įlipimo ar išlipimo iš mokyklinio autobuso metu. Todėl nuo šių metų lapkričio 1 dienos įsigalioja privalomas mokyklinių autobusų ženklinimo įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis reikalavimų aprašas. Pasak rajono mero Juozo Bertašiaus, nauja tvarka priimta, o pinigų tam papildomai savivaldybėms neskirta. Vaikus vežančių autobusų ženklinimas įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis kainuos apie 20 tūkst. litų. „Tai tik dar viena nenumatyta išlaidų suma, - teigė J.Bertašius. – Biudžetas tvirtinamas metų pradžioje, o po to prasideda... Vyriausybė priima įstatymus, tačiau pinigų jų vykdymui nenumato – viską turi apmokėti savivaldybė iš jau ir taip sumažinto biudžeto.“ Meras tikisi, kad papildomų išlaidų mokinių pavėžėjimui nereikės – turėtų užtekti praėjusiais metais skirtos sumos. „Nors maršrutų skaičius ir pagausės, tačiau ir mokinių į mokyklas ateis mažiau, - tvirtino jis. – Išlaidos gali padidėti nebent degalų ir mirksinčių oranžinių švyturėlių įrengimo sąskaita.“