Kelių eismo taisyklėse - nauji pakeitimai

Kaip informuoja Policijos departamentas, nuo šių metų spalio 11 dienos įsigaliojo tam tikri Kelių eismo taisyklių  (KET) pakeitimai, kuriuos vairuotojai turėtų gerai įsidėmėti.
 
Vienas iš svarbesnių pakeitimų yra susijęs su vairuotojų elgesiu sankryžoje. Jeigu ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą, jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ar „Stop“ liniją, jei jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją bei šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems. Šis KET punktas galios šešerius metus. Nuo 2020 metų sausio 1 dienos reguliuojamose sankryžose ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtintų lentelių su žalia rodykle apskritai neliks.

KET pakeitimai nurodo, kad draudžiama įsiterpti tarp mokinio, besimokančio vairuoti mopedą, motociklą, triratį, bet kurios rūšies keturratį (išskyrus sunkųjį), ir jį lydinčio vairavimo instruktoriaus vairuojamų transporto priemonių. Mokymo metu mokinys privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ir skiriamuoju ženklu „M“ liemenės priekyje ir ant nugaros. Tokią pat liemenę, tik su užrašu „Vairavimo instruktorius“, privalo vilkėti ir vairavimo instruktorius, lydintis mokinį motociklu. Jeigu vairavimo instruktorius mokinį lydi automobiliu, automobilis turi būti paženklintas pagal šių taisyklių atitinkamus reikalavimus.

Įsigaliojo norma, kad transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama. Taisyklėse nurodoma, kad vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro parodymo pavertus metrais, pavyzdžiui, kai greitis 70 kilometrų per valandą, atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 metrai, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.

Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą ir judėdamas per ją, eismo dalyvis privalo vadovautis kelio ženklais, ženklinimu, užtvaro padėtimi, šviesoforų, garso ir geležinkelio pervažos budėtojų signalais. Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą, eismo dalyvis visais atvejais privalo įsitikinti, kad prie geležinkelio pervažos neartėja bėginė transporto priemonė. Rekomenduojama, kad per geležinkelio pervažą judančius vaikus iki 12 metų lydėtų suaugęs asmuo, ne jaunesnis kaip 21 metų. Eismo dalyviui draudžiama važiuoti per geležinkelio pervažą neįgaliųjų vežimėliu be lydinčio asmens.

Naujuose KET pakeitimuose įtvirtinta nuostata, kad įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį bei įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms. Užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn, pėstieji privalo baigti pereiti ją arba sustoti saugumo salelėje.

Draudžiama vairuoti transporto priemones neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse. Dviračių vairuotojams draudžiama važiuoti pėsčiųjų perėjomis. Organizuotai dviratininkų grupei leidžiama važiuoti kelio važiuojamąja dalimi. Draudžiama keliuose vadelioti, joti, varyti gyvulius ar paukščius neblaiviems, apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų asmenims.

KET pakeitimuose taip pat įvestos dvi naujos sąvokos ir naujai apibrėžta sąvoka „Pagrindinis kelias“.

„Draugo“ inf.