baneris leidinys

trikojis
Šakiuose ir rajono keliuose „trikojis“ darbavosi pirmadienį ir trečiadienį. Pirmadienį nustatyti septyni pažeidėjai, kurie greitį viršijo daugiau nei 10 km/h. D. Pavalkio nuotr.

Gintarė MARTINAITIENĖ

Šalyje „trikojai“ greičio matuokliai pradėti naudoti tik šiais metais, bet jau spėjo sukelti pasipiktinimo bangą. Vairuotojai nepatenkinti, jog matuokliai statomi bet kur, net ir neįprastose vietose, apie tai nėra iš anksto perspėjančių ženklų. Tam socialiniuose tinkluose kuriamos specialios grupės, vairuotojai vieni kitus informuoja apie kelyje pamatytus „trikojus“. Šakiai – ne išimtis.

Vadinamieji „trikojai“ šiais metais pradėti naudoti viliantis keisti žalingus vairuotojų įpročius važiuoti greičiau nei leidžiama. Marijampolės apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnai naudoja tris naujuosius kilnojamus greičio matuoklius. Informuojama, kad jais bus dirbama visoje aptarnaujamoje teritorijoje. Lazerinės technologijos maždaug 300 metrų atstumu automatiškai fiksuoja ir automobilius, ir motociklus, be to, matuokliai patys suformuoja protokolą. Elektroniniu arba paprastu paštu juos gaus visi greitį viršiję vairuotojai.

Pristatydamas šiuos matuoklius apskrities Kelių policijos skyriaus viršininkas Rolandas Gylys akcentavo, kad policijos prioritetas – ne surinkti kuo daugiau baudų, bet užtikrinti eismo saugumą, kadangi greičio viršijimas – viena esminių priežasčių, dėl ko kyla eismo įvykiai.

„Ši aparatūra bus naudojama avaringiausiuose kelių ruožuose, statant ją įvairiose vietose. Todėl įvairiuose socialiniuose tinkluose plintanti informacija, kur šiuo metu stovi „trikojai“, jau po keliasdešimt minučių gali neatitikti realybės. Taigi policija pataria susikoncentruoti į važiavimą leistinu greičiu, o ne į telefonus ieškant, kurioje vietoje pastatytas greičio matuoklis“, – teigė R. Gylys.

Pirmadienį, o vėliau ir trečiadienį „trikojis“ darbavosi avaringiausiose vietose Šakių rajone, kur pernai įvyko aštuoni skaudūs įvykiai, kuriuose žuvo net keturi žmonės bei aštuoni sužeisti. Apskrities Kelių policijos skyriaus viršininkas informuoja: pirmadienį daugiau nei per aštuonias valandas avaringiausiose vietose buvo nustatyti septyni pažeidėjai, kurie greitį viršijo daugiau nei 10 km/h.

trikojis2
Apie prie Šakių pastatytą „trikojį“ vairuotojai trečiadienį informavo kaip išmano – kas su savadarbiais plakatais, kas užrašais ant nešvarių automobilių. Pareigūnai juokauja, kad tokių plakatų galėtų būti daugiau, nes ir jie veikia prevenciškai. D. Pavalkio nuotr.

Ne tik jam, bet ir daugeliui kitų pareigūnų juoką kelia didžiulį ažiotažą sukėlę „trikojai“. Jiems nesuprantama, kam piktintis, jei laikaisi taisyklių ir važiuoji tokiu greičiu, koks leidžiamas.

„Tiesą sakant, man tai šiek tiek keista: jei laikaisi Kelių eismo taisyklėse nurodytų reikalavimų, tai kaip ir nėra ko jaudintis ir piktintis, o jei pažeidinėji įstatymus, taisykles, vadinasi, sulauki atpildo. Juk tos taisyklės, greičių, girtumų ribos nesukurtos šiaip sau... Ir dar dėkoju tiems, kas keliate informaciją, kur stovi „trikojai“, – jūs padedate užtikrinti eismo saugumą, nes „lakūnai“ bent jau tose vietose sumažina greitį“, – mano R. Gylys ir linkėjo šakiečiams ir toliau būti aktyviems.

„Tegul daugiau plakatų prisidaro, apsistato miestą ir bus saugu, nei „trikojų“ nereikės. Mums jokio skirtumo, ar dėl jų, ar dėl plakatų žmonės sulėtina greitį. Svarbiausia, kad tai veikia“, – tikino pareigūnas.

Išties ir tarp šakiečių  itin populiaru dalintis įrašais socialiniuose tinkluose, kelti nuotraukas, kur, kuriuo metu ir kas pastebėjo „trikojį“, pasipiktinti, kad jie keliuose atsirado tik dėl noro pasipinigauti. Yra atvejų, kai „trikojus“ bandoma užstatyti kitais automobiliais, informuoti savadarbiais ženklais. Štai trečiadienį įvažiuojant į Šakių miestą nuo Lukšių pusės apie pastatytą „trikojį“ informavo užrašai ant mikroautobusiukų.

„Labai gerai, kad žmonės taip plačiai apie tai kalba. Ir šiandien (trečiadienį – red. past.) „ trikojis“ stovi Šakiuose, aš atvažiuodamas matau, kad „trikojį“ užstatęs jaunuolis savo mikroautobusu. Sustojau padėkoti, kad prisideda prie viešinimo ir platinimo apie šias greičio kontrolės priemones, jis išsigandęs imitavo automobilio gedimą, puolė jį tvarkyti. Tai nėra slapta informacija, uniformuoti pareigūnai pastato. Būtų gerai, kad keleiviai, o ne patys vairuotojai tuos socialinius tinklus skrolintų, arba pasižiūrėtų prieš pradėdami vairuoti“, – mintimis apie siaubą kai kuriems vairuotojams keliančius „trikojus“ dalijosi Šakių policijos komisariato viršininkas Aušrys Kvederevičius.

Pareigūnai tikina – jei „trikojai“ išgelbės bent keletą gyvybių, pakeis visuomenės mąstymą apie eismo saugumą, savitarpio pagarbą ir supratimą, tikslas bus pasiektas. Be to, jie juokauja, kad susidaro įspūdis, jog „trikojai“ yra vos ne kiekviename kelyje, o tai irgi nėra blogai, nes veikia prevenciškai. Pareigūnai atkreipia dėmesį, kad leistino greičio viršijimas – viena iš dažniausių skaudžių eismo įvykių priežasčių, todėl policija greičio kontrolei šiemet ir toliau skirs didelį dėmesį.

trikojis3
Beje, vairuotojai, įsiutę, kad prieš „trikojus“ nėra pastatytų apie tai įspėjančių ženklų, sukūrė net peticiją, kurią pasirašė daugiau nei 5 tūkst. vairuotojų.

Joje teigiama, kad nestatydama įspėjamųjų ženklų policija ne tik nesilaiko Kelių eismo taisyklių, bet ir kelia avaringas situacijas tamsiuoju paros metu.

Policija tokius teiginius palydi su šypsena ir sako, jog įspėjamųjų ženklų tikrai neatsiras.

„Tai beveik tas pats, ką anksčiau pareigūnai darydavo matuodami greitį su rankomis laikomais greičio matuokliais. Skirtumas tik tas, kad dabar matuoklį ne rankomis laiko, o pastato ant žemės“, – sako policijos atstovas Ramūnas Matonis.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos