Giedrė PLEČKAITYTĖ
Šiuo metu beįsibėgėjanti javapjūtė į laukus ir kelius išginė traktorius. Ar tiesa, kad traktorininkai už vairo drąsiai jaučiasi ir būdami neblaivūs? Oficiali policijos suvestinių statistika rodo, jog neblaivių traktorininkų sulaikoma labai mažai, tačiau kaimo gyventojų pasakojimai liudija ką kitą.
Nuotr. Praėjusį trečiadienį kelyje Pilviškiai – Šakiai – Jurbarkas, Griškabūdžio kaimo ribose, įvyko eismo nelaimė, kurią sukėlė girtas traktorininkas.
Jaučiasi drąsūs?
Šiuo metu beįsibėgėjanti javapjūtė į laukus ir kelius išginė traktorius. Ar tiesa, kad traktorininkai už vairo drąsiai jaučiasi ir būdami neblaivūs? Oficiali policijos suvestinių statistika rodo, jog neblaivių traktorininkų sulaikoma labai mažai, tačiau kaimo gyventojų pasakojimai liudija ką kitą.
Nuotr. Praėjusį trečiadienį kelyje Pilviškiai – Šakiai – Jurbarkas, Griškabūdžio kaimo ribose, įvyko eismo nelaimė, kurią sukėlė girtas traktorininkas.
Jaučiasi drąsūs?
Šiuo metu šalies laukuose pats darbymetis, tad intensyviai burzgiančių traktorių nestinga. Tačiau kiek tų darbštuolių šiuolaikinę galingą techniką vairuoja būdami apsvaigę nuo alkoholio. Kaip žinia, kaimas ir alkoholis labai dažnai tampa neatsiejamais dalykais, todėl ir kreivai važiuojančių traktorių kaimuose gali išvysti gan dažnai. Griškabūdžio seniūnijos Patašinės kaimo gyventoja R. R., paskambinusi į redakciją, ragino atkreipti visuomenės dėmesį į svarbią problemą – girti traktorininkai už vairo. „Nervai nelaiko, kai matau, kaip kone visiškai girti sėdasi už traktoriaus vairo ir drąsiai spaudžia greičio pedalą. Negana to, dar baisiau, kai šalia jie pasisodina ir vaiką. Atrodo, jog šių transporto priemonių vairuotojai visai neįdomūs kelių policijai“,- savo pasipiktinimą reiškė moteris.
Avarijos kaltininkas – girtas vairuotojas
Panašu, jog girtumo problemą kėlusios moters pastebėjimas yra tiesa. Štai rugpjūčio 3 dieną, 17,30 val., kelyje Pilviškiai – Šakiai – Jurbarkas, Griškabūdžio kaimo ribose, susidūrė traktorius ir vilkikas, priklausantis UAB „Kesris“. Minėtame kelyje lenkusį vilkiką kliudė kreivai keliu važiavęs traktorius. Šakių rajono policijos komisariato Kelių policijos pateiktais duomenimis, eismo įvykio kaltininkas - Griškabūdžio žemės ūkio bendrovės traktorininkas R. M., kuris transporto priemonę vairavo būdamas neblaivus. Jam nustatytas 1,5 prom. girtumas.
Avarijos kaltininko darbdavys, Griškabūdžio žemės ūkio bendrovės pirmininkas Petras Puskunigis, paklaustas, ar dažnas reiškinys, kai bendrovėje dirbantys traktorininkai važiuoja išgėrę, sakė, jog tokių problemų lig šiol nėra buvę. Bendrovės darbuotojo padaryta avarija, anot P. Puskunigio, - išskirtinis atvejis. „Tai jaunas vairuotojas. Jis susigadino savo gyvenimą. Jam skirta keturių tūkst. litų bauda bei trejiems metams atimtos teisės. Dėl to girtavimo galiu pasakyti, kad čia kaip ir visur, Seimo nariai girti važinėja, tai kaip čia žemdirbiai nevažiuos?“,- situaciją komentavo P. Puskunigis.
Statistika – palanki traktorininkams
Apie tai, ar yra imamasi kokių nors prevencinių priemonių prieš traktorininkų vairavimą išgėrus bei ką byloja statistika, kalbėjomės su Šakių rajono policijos komisariato Kelių policijos viršininku Jonu Stanaičiu. Pirmojo šių metų pusmečio policijos turima statistika rodo, kad buvo sulaikyti 72 girti vairuotojai (neskaitant mopedų ir motorolerių), tarp jų tik septyni traktorininkai policijai įkliuvo būdami neblaivūs. Kelių policijos viršininko tikinimu, nepastebima, jog darbymečiu traktorininkai keltų kažkokią didesnę grėsmę. Be to, J. Stanaičio teigimu, pastaruoju metu pastebima pagerėjusi traktorių techninė būklė. Esą dabar, palyginus su prieš penkerius metus buvusia situacija, ūkininkai važinėja su naujais ir techniškai tvarkingais traktoriais. „Jau retai tenka pamatyti traktorių be kabinos, be žibintų, nebent žmogus savo sklype važinėja. Anksčiau važinėdavo kur kas netvarkingesni traktoriai“,- sakė pareigūnas.
Pasiteiravus Šakių rajono savivaldybės Žemės ūkio skyriaus vyriausiojo specialisto Alberto Navarsko, ar yra kalbama apie traktorininkų vairavimo kultūrą, buvo atsakyta, kad tai kiekvieno žmogaus reikalas, o traktorininkų kontrolę turi atlikti darbdavys. Specialiuose susirinkimuose žemdirbiai yra informuojami apie taikomų baudų dydžius už vairavimą išgėrus. Vairuojant traktorių su priekaba girtumas gali būti 0,2 prom., o tik traktorių – 0,4 prom.