„Sviesto sviestuoto“ kūrėjos Milda Beržanskaitė-Kašėtienė (kairėje) ir Dovilė Stonė nesutinka, kad jų prekinis ženklas klaidina vartotojus, nes ant kiekvieno gaminio indelio patikslinta, kokios rūšies riešutų kremas jame yra. „Draugo“ archyvo nuotr.
„Šešerius metus veiklą vykdančiai MB „Sviestas sviestuotas“, kurios viena iš įkūrėjų yra šakietė Milda Beržanskaitė-Kašėtienė, iškilo grėsmė. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) nusprendė, kad šis prekinis ženklas esą klaidina vartotojus, nes galimai žmonės pirkdami riešutų kremo gaminius tikisi rasti pieno produktus, tai yra sviestą, tad prekinį ženklą toliau naudoti draudžia.
MB „Sviestas sviestuotas“ prieš Kūčias gavo VMVT pranešimą, kad jų prekės ženklas klaidina vartotojus, todėl nuo sausio 8 d. jį draudžiama naudoti.
VMVT teigia, kad 2017 metais Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą, kuris draudžia pieno produktų terminais vadinti augalinius maisto produktus. Pasak tarnybos, toks pavadinimas klaidina vartotojus.
„2017 m. Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą, draudžiantį augalinius maisto produktus vadinti atitinkamais pieno produktų terminais. Šis teisinis reglamentavimas galioja jau beveik treji metai ir maisto produktų gamintojams ši nuostata nėra naujiena, jie turėjo pakankamai laiko peržiūrėti savo gaminamų gaminių asortimentą ir pakoreguoti augalinės kilmės maisto produktų ženklinimą naudojant kitokius teisės aktuose siūlomus atitikmenis, kaip kremas, gėrimas, užtepas ar panašiai“, – aiškino VMVT Maisto skyriaus vyriausioji specialistė Rita Sadūnaitė.
Ji nurodo, kad gaminio pavadinimas neprieštarauja teisės aktams, nes produktas pavadintas riešutų kremu, tačiau maisto produkto ženklinimo informacija yra laikoma ne tik pavadinimas, bet visa ant maisto produkto pakuotės ar etiketėje teikiama informacija – tai su maisto produktu susiję žodžiai, duomenys, prekės ženklai, registruotas prekės pavadinimas, vaizduojamoji medžiaga arba simbolis ir kiti.
Įvairių rūšių riešutų ir saulėgrąžų kremus gaminančios „Sviestas sviestuotas“ įkūrėjos neabejoja, kad jų verslui iškilo grėsmė.
„Juokas juokais, bet tokie valstybinių institucijų „bajeriai“ smulkiam verslui gali baigtis labai liūdnai. Nenorime taip lengvai paleisti prekės ženklo, kurį kūrėme 6-erius metus, tad ieškosim teisybės“, – socialinėje erdvėje nuomone dalijosi viena iš prekinio ženklo įkūrėjų Dovilė Stonė, svarsčiusi galimybę visomis išgalėmis ginti savo vardą užsitarnavusį prekinį ženklą.
Ši situacija susilaukė nemažo žiniasklaidos dėmesio, nuomonę dėl situacijos absurdiškumo išsakė ir Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė, klausimo svarstymas turėtų persikelti ir į Seimą.
„Draugo“ inf.