baneris leidinys

luksiu pienine zvilgsnis
Marijampolės regiono verslo apdovanojimuose įvertinta ir UAB „Lukšių pieninė“, vadovaujama Genadijaus Butkaus (centre). Įmonės sėkme džiaugėsi bei sveikinimus skyrė ir rajono valdžios bei verslo bendruomenės atstovai. E.Pilypaičio nuotr.

Gintarė MARTINAITIENĖ

Praėjusį ketvirtadienį Marijampolėje vyko regioninis, jau 16-asis renginys, skirtas Verslo dienai paminėti. Jo metu surengta konferencija „Sūduva 2021 sėkmės duetas: tvarus ir skaitmenizuotas verslas“, o išklausius pranešimus tradiciškai verslo įmonėms įteiktos „Metų žvilgsnio“ nominacijos. Iš mūsų savivaldybės garbingo apdovanojimo sulaukė UAB „Lukšių pieninė“.

Renginio pradžioje pasidžiaugta, kad šiais metais pavyko susirinkti gyvai, nors tradicija rengti „Metų žvilgsnį“ nebuvo sulaužyta ir pernai, tik jis vyko virtualiai. Kadangi šiais metais ribotas į renginį patenkančių žmonių skaičius, todėl jis tiesiogiai transliuotas per Marijampolės televiziją.

Renginio dalyvius sveikinęs Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų viceprezidentas Arūnas Tarnauskas taip pat paminėjo svarbą būti bendraminčių rate, pasidalinti mintimis, nes kiekvienas verslininkas, kalbėjo jis, žino, kiek nerimo kainuoja viena verslo diena, kiek sunkių sprendimų, sudėtingų situacijų už to slepiasi.

„Marijampolės regionas yra pavyzdys, kaip patogi geografinė padėtis, gera infrastruktūra ir dialogas su valdžia gali padėti verslui kurti palankią aplinką ir prisidėti prie ekonomikos augimo“, – teigė A. Tarnauskas ir minėjo, kad regione yra daugiau kaip 4 tūkst. 350 įvairių verslo įmonių, linkėjo joms sėkmės.

„Verslo sėkmė – ir visų žmonių sėkmė“, – sveikindamas renginio dalyvius kalbėjo Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda.

Lietuvos banko ekonomistas Vaidotas Tuzikas dalijosi įžvalgomis, kaip sekėsi pasauliui ir Lietuvai išgyventi pandeminius metus, kokie iššūkiai laukia ateityje.

Pirmiausiai ekonomistas atkreipė dėmesį į tai, kad pasaulyje labai skiriasi vakcinavimo tempai. Jei išsivysčiusiose šalyse šis rodiklis siekia 60 proc. ir daugiau, tai mažiau išsivysčiusiose, žemesnių pajamų šalyje skiepytų žmonių gerokai mažiau. Nuo to priklauso, kalbėjo V. Tuzikas, ar bus konkrečioje šalyje įvesti ribojimai ir kaip tame kontekste gali sektis verslui.

„Išsivysčiusiose šalyse gal jau kitais metais bus pasiektas ekonomikos išsivystymo lygis, koks buvo prognozuotas prieš pandemiją. Mažiau išsivysčiusiose šalyse dar tikrai taip greitai negrįš į priešpandeminį lygį“, – įžvalgomis dalijosi ekonomistas.

Savo pranešime jis atkreipė dėmesį, kad ekonomika augo gana sparčiai, o Lietuva, reaguodama į pandemijos padarinius, išsiskyrė valstybinės paramos mastu. Žinoma, įtakos turėjo konkrečių įmonių gebėjimas persiorientuoti ir prisitaikyti. Visgi nuvilia tai, sakė Lietuvos banko atstovas, kad namų ūkiai pinigų išleisti neskuba. Užtat pastebimas rekordinis indėlių lygis, didžiulis susidomėjimas nekilnojamuoju turtu, kurio kainos, reaguojant į paklausą, irgi smarkiai auga. Stipriai brangsta žaliavos, o tai, anot V. Tuziko, veda prie didėjančios infliacijos. Nors Lietuvos bankas už infliaciją atsakingas, bet svečias pripažino: „Mes nedaug ką galime padaryti kainos kontrolės prasme, nes didžioji dalis infliacijos tiesiog importuojama. Tai pasaulinių tendencijų lemtas reiškinys.“

Darbdaviams, verslininkams, kuriems jau dabar sunku rasti galinčių dirbti žmonių, jis paguodžiančių prognozių neturėjo.

„Jeigu dabar nerandat darbuotojų, ateity lengviau nebus“, – mintimis dalijosi ekonomistas, pridurdamas, kad ypač ryškiai mažėjo darbingo amžiaus gyventojų skaičius, demografiniai rodikliai irgi daro savo.

Stebima ir gana didelė pajamų nelygybė, biudžeto pajamos palyginti mažos, o pajamų apmokestinimas per daug netolygus.

Kiti pranešėjai kalbėjo apie Europos žaliąjį kursą, profesinį mokymą, dirbtinį intelektą. Būtent robotas Ąžuolas, o ne organizatoriai šiais metais skelbė ir „Metų žvilgsnio“ nominantus. Šiais metais mūsų krašte šia nominacija įvertinta UAB „Lukšių pieninė“, apdovanojimą už verslo plėtrą ir Šakių rajono garsinimą renginio metu atsiėmė įmonės vadovas Genadijus Butkus. Tad domimės, kiek šiuo metu ir kur įmonė eksportuoja savo produkciją. „Lukšių pieninės“ komercijos direktorius Žygimantas Čiūta informuoja, kad pagrindinė eksporto kryptys yra ES, didžiąją dalį eksportuojamos produkcijos sudaro gerai žinomi pieno gaminiai, tik adaptuoti Vakarų šalims. Eksportas šiuo metu sudaro 45 proc. visų įmonės pardavimų, per paskutinius trejus metus eksportas didėjo daugiau nei 100 proc. kasmet.

Kai daugeliui verslo subjektų pandemija pamėtėjo daugybę nepatirtų išbandymų, Ž. Čiūta sako, jog pandemija „Lukšių pieninei“ kaip tik išėjo į naudą –  leido sustoti ir daugiau laiko skirti savianalizei, persižiūrėti asortimentą, dizainą, nusibrėžti naujas kryptis.

Paklaustas apie ateities planus bei vizijas, bendrovės atstovas tikina, jog „Lukšių pieninė“ sieks ir toliau stiprinti jau atpažįstamų prekės ženklų žinomumą Baltijos šalyse, daugiau dėmesio skirs tvarioms pakuotėms, sieks neatsilikti nuo inovacijų, bandys pateikti daugiau naujienų rinkai.

Įmonės komercijos direktorius sako, jog kiekvienas apdovanojimas yra malonus ir labiau motyvuojantis, o tai, kad „Metų žvilgsnis“ skirtas už eksporto plėtrą, rodo, kad įmonė verslą vykdo teisingu keliu.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

BlueYellow-baneris

Reklama

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2022 Visos teisės saugomos