baneris leidinys

orlen_lokoilMūsų degalų rinkoje dominuojanti lenkų kompanija "Orlen Lietuva" sulaukė rimto konkurento. Bendrovės "Lukoil Baltija" užsakymu pirmadienį iš Švedijos Geteborgo uosto į "Klaipėdos naftos” terminalą jau išplaukė pirmasis tanklaivis su benzinu E-95. Gal tikrai Lietuvoje sumažės degalų kainos? - klausia "Respublika".

Planuojama, kad tanklaivis terminalą pasieks jau trečiadienio vakarą arba ketvirtadienio rytą.

"Planuojama atplukdyti 10 mln. litrų bazinio benzino. Vadinasi, vėliau į jį bus įmaišyta biopriedų, kurių reikalaujama pagal Lietuvos teisės aktus. Apie kainodarą kalbėti dar anksti, nes tanklaivio dar tik laukiama. Svarbiausia, kad saugiai pasiektų finišą", -"Respublikai" teigė bendrovės "Lukoil Baltija" generalinio direktoriaus pavaduotojas Raimondas Dabravalskis.
 
Pasak jo, degalines kuras pasieks ne iš karto, tik po kelių savaičių. Dar ankstesniais krovinio užsakovės "Lukoil Baltija” skaičiavimais, benzino tona, kai bus pradėta vežti per Klaipėdą, galėtų atpigti mažiausiai 10 JAV dolerių.

Iki šiol pagrindiniai degalų rinkos dalyviai benziną ir dyzeliną pirkdavo tik iš bendrovės "Orlen Lietuva”, todėl konkurencijos šioje rinkoje nebuvo. Ką mano lenkai apie konkurentus?

"Mes nesame monopolininkai, kiekviena įmonė turi galimybę importuoti degalus. Tai yra normalus verslas. Dėl "Lukoil” Lietuva gali pamatyti, kad nesame monopolininkai", - gynėsi "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai Jacekas Komaras. Be to, naujo tiekėjo atsiradimas esą turėtų parodyti ir tai, kad "Orlen Lietuva" siūlomos kainos yra geriausios.

"Mūsų kaina yra teisinga. Ji yra žemiausia iš galimų variantų, nes dauguma įmonių iš mūsų degalus perka tik dėl to, kad neapsimoka importuoti", - "Respublikai" įrodinėjo J.Komaras.

"Lukoil" ryžtas importuoti degalus pralaužė ledus - apie importą ateityje svarsto ir kita šalies degalų rinkos mažmenininkė "Statoil". Ji apie tai svarsto jau ne vienus metus, degalų importui ryžtųsi jau 2011-aisiais.

"Lukoil" žingsnį vertiname teigiamai apskritai vien dėl to, kad atsirado importo galimybė. Ją svarstėme ir svarstome patys, bet yra keletas niuansų, kurie tai apsunkina", - komentavo "Lietuva Statoil" Rinkodaros departamento direktorius Giedrius Bandzevičius. Kaip sunkumų priežastį jis nurodė valstybinių atsargų saugojimo taisykles. Pagal jas degalų importuotojai turi saugoti 17 proc. valstybės atsargų. Pasak pašnekovo, laikyti degalus labai brangu, o tam Lietuvoje trūksta talpyklų.

Praėjusią savaitę iš visų Baltijos valstybių degalai brango tik mūsų šalyje. Latvijoje degalų kainos mažėjo, benzinas brangiausias išlieka Lietuvoje, o dyzelinas ir suskystintosios dujos - Estijoje.

"Orlen Lietuva" atstovų teigimu, pasaulinės degalų kainos, išreikštos JAV doleriais, praėjusią savaitę šiek tiek krito (benzino - 1,7 proc., dyzelino - 2,8 proc.). Bet, dolerio ir lito kursui augant 2,3 proc., iš tikrųjų Lietuvoje didmeninės benzino kainos pakilo 0,3 proc., dyzelino nepasikeitė. Kaip degalų brangimo priežastį mažmenininkai nurodo ne tik didmeninę kainą, bet ir akcizus. Iki šiol neaišku, ar iš tiesų tai pagrindinė brangimo priežastis.

ELTA ir „Draugo“ inf.

Comments are now closed for this entry

85

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

gustainiskiu namai

 

   
musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos