„Lukoil“ - prieš „PKN Orlen“

orlen_lokoilMūsų degalų rinkoje dominuojanti lenkų kompanija "Orlen Lietuva" sulaukė rimto konkurento. Bendrovės "Lukoil Baltija" užsakymu pirmadienį iš Švedijos Geteborgo uosto į "Klaipėdos naftos” terminalą jau išplaukė pirmasis tanklaivis su benzinu E-95. Gal tikrai Lietuvoje sumažės degalų kainos? - klausia "Respublika".

Planuojama, kad tanklaivis terminalą pasieks jau trečiadienio vakarą arba ketvirtadienio rytą.

"Planuojama atplukdyti 10 mln. litrų bazinio benzino. Vadinasi, vėliau į jį bus įmaišyta biopriedų, kurių reikalaujama pagal Lietuvos teisės aktus. Apie kainodarą kalbėti dar anksti, nes tanklaivio dar tik laukiama. Svarbiausia, kad saugiai pasiektų finišą", -"Respublikai" teigė bendrovės "Lukoil Baltija" generalinio direktoriaus pavaduotojas Raimondas Dabravalskis.
 
Pasak jo, degalines kuras pasieks ne iš karto, tik po kelių savaičių. Dar ankstesniais krovinio užsakovės "Lukoil Baltija” skaičiavimais, benzino tona, kai bus pradėta vežti per Klaipėdą, galėtų atpigti mažiausiai 10 JAV dolerių.

Iki šiol pagrindiniai degalų rinkos dalyviai benziną ir dyzeliną pirkdavo tik iš bendrovės "Orlen Lietuva”, todėl konkurencijos šioje rinkoje nebuvo. Ką mano lenkai apie konkurentus?

"Mes nesame monopolininkai, kiekviena įmonė turi galimybę importuoti degalus. Tai yra normalus verslas. Dėl "Lukoil” Lietuva gali pamatyti, kad nesame monopolininkai", - gynėsi "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai Jacekas Komaras. Be to, naujo tiekėjo atsiradimas esą turėtų parodyti ir tai, kad "Orlen Lietuva" siūlomos kainos yra geriausios.

"Mūsų kaina yra teisinga. Ji yra žemiausia iš galimų variantų, nes dauguma įmonių iš mūsų degalus perka tik dėl to, kad neapsimoka importuoti", - "Respublikai" įrodinėjo J.Komaras.

"Lukoil" ryžtas importuoti degalus pralaužė ledus - apie importą ateityje svarsto ir kita šalies degalų rinkos mažmenininkė "Statoil". Ji apie tai svarsto jau ne vienus metus, degalų importui ryžtųsi jau 2011-aisiais.

"Lukoil" žingsnį vertiname teigiamai apskritai vien dėl to, kad atsirado importo galimybė. Ją svarstėme ir svarstome patys, bet yra keletas niuansų, kurie tai apsunkina", - komentavo "Lietuva Statoil" Rinkodaros departamento direktorius Giedrius Bandzevičius. Kaip sunkumų priežastį jis nurodė valstybinių atsargų saugojimo taisykles. Pagal jas degalų importuotojai turi saugoti 17 proc. valstybės atsargų. Pasak pašnekovo, laikyti degalus labai brangu, o tam Lietuvoje trūksta talpyklų.

Praėjusią savaitę iš visų Baltijos valstybių degalai brango tik mūsų šalyje. Latvijoje degalų kainos mažėjo, benzinas brangiausias išlieka Lietuvoje, o dyzelinas ir suskystintosios dujos - Estijoje.

"Orlen Lietuva" atstovų teigimu, pasaulinės degalų kainos, išreikštos JAV doleriais, praėjusią savaitę šiek tiek krito (benzino - 1,7 proc., dyzelino - 2,8 proc.). Bet, dolerio ir lito kursui augant 2,3 proc., iš tikrųjų Lietuvoje didmeninės benzino kainos pakilo 0,3 proc., dyzelino nepasikeitė. Kaip degalų brangimo priežastį mažmenininkai nurodo ne tik didmeninę kainą, bet ir akcizus. Iki šiol neaišku, ar iš tiesų tai pagrindinė brangimo priežastis.

ELTA ir „Draugo“ inf.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Miškasodis: kiek tai prasminga ir reikalinga?

klausimelis 04 23Rimas iš Gelgaudiškio:

Nemažai esu medžių per gyvenimą pasodinęs, nors ne miškininkystėje dirbu. Esu gelgaudiškietis, todėl rūpi Gelgaudiškio miško likimas. Mačiau, kaip žūsta miškas. Bet toks gyvenimas. Mums gal ir atrodė, kad reikėjo anksčiau sergančius medžius pjauti. Faktas, kad yra išnykę didžiuliai miško plotai, bet tam yra specialistai. Nuomonės gelgaudiškiečių išsiskyrė: vieni šaukia, kodėl mišką išpjovė, bet jau miškas buvo miręs. 

klausimelis 04 23 2

Danutė iš Gelgaudiškio:

Džiaugiuosi, kad vyko miškasodžio akcija. Nesu anksčiau dalyvavusi ir medžių ne itin daug pasodinusi. Dėl miškų kirtimo išties daug nuomonių, yra prieštaraujančių plyniems miško kirtimams. Manau, jeigu jau medžius kokios kirvarpos graužia, būtina šalinti, bet po to reikia ir atsodinti. Dalyvavau, nes man rūpi, kad vaikai ir proanūkiai turėtų kur žemuogių ar grybų pasirinkti, augtų kuo sveikesnėje aplinkoje.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.