Kelionė autobusu su didžiule baime akyse

autobusai4Ema BILEVIČIŪTĖ

Vos prieš kelias dienas į redakciją kreipėsi moteris, norėjusi pasidalinti liūdnais kelionės Šakių autobusų parko transportu įspūdžiais. Birželio 8 dieną ji su sūnumi vyko iš Šakių į Palangą, su didžiule baime akyse, kad galutinės stotelės su savo nepilnamečiu vaiku taip ir nepasieks. Autobusas į reisą buvo išleistas su sugedusia atbuline pavara, todėl vairuotojui ne kartą reikėdavo atsitrenkti į bortą, kad autobusas pariedėtų atgal.

Nuotr. Techninio skyriaus darbuotojo teigimu, į kiekvieną reisą išleidžiami tvarkingi autobusai.

Situacija, kurioje nėra kaltų
Tai jau antras kartas, kai keleiviai kreipiasi į redakciją dėl prastos Šakių autobusų būklės. Pirmą kartą autobusui, važiavusiam maršrutu Vilnius – Šakiai, likus 5 kilometrams iki galutinės stotelės baigėsi kuras. Tada visi keleiviai turėjo prašyti pažįstamų, kad šie parvežtų juos į Šakius. Liūdna, bet istorija vėl pasikartojo, tik pabaiga buvo kitokia. Šį kartą autobusas maršrutu Šakiai – Palanga važiavo be atbulinės pavaros.
 
Pašnekovė Eglė Naujokienė, kuri kreipėsi į redakciją, teigė, jog ją stebino, kaip autobusų parkas gali iš viso išleisti tokį autobusą. „Kad autobusas yra sugedęs, pastebėjome iš pat pradžių. Vairuotojas sakė, kad autobusas ką tik iš autoserviso ir mes išvažiuojame su pilnai sutvarkyta autotransporto priemone.“ Tačiau akivaizdu, kad taip nebuvo. Keleiviams vairuotojas pasakė, kad gal tik kažkas nepersijungia, bet kelionėje viskas turėtų būti gerai.

Kai autobusas sustodavo mažesniuose miesteliuose, tokiuose kaip Mikytai, atbulinės pavaros naudoti nereikėjo, nes vairuotojas transporto priemonę galėjo pastatyti šonu. Tačiau nuvykus į Klaipėdos autobusų parką, kur transporto priemonių daug ir reikia atsistoti į tam skirtą vietą, atbulinė pavara jau buvo būtina. „Kadangi nėra atbulinės pavaros, vairuotojas pavažiuoja į priekį, trenkiasi į bortelį ir taip parieda atgal. Taip vairuotojas manevravo gal kokius keturis kartus, kol išvažiavome iš stoties. Už tai reiktų jam padėkoti, kad su tokia transporto priemone mus nugabeno sveikus, nes kitas galbūt būtų to ir nepadaręs“,- įspūdžiais dalijosi pašnekovė. Jos teigimu, būtų galima pateisinti, jei tai vyktų rajono ribose, juk atstumai nedideli ir nereikia junginėti atbulinės pavaros, tačiau išleisti autobusą į tokį reisą, tai jau baisu. „Autobuse sėdėjo ir mano nepilnametis vaikas, tai kai pagalvodavau apie jo sveikatą, pasidarydavo tikrai nejauku“,- teigė Eglė Naujokienė. Tačiau autobuso vairuotojo teigimu, iš stoties jie pajudėjo su tvarkinga transporto priemone: „Kai aš išvažiavau iš stoties lyg ir viskas buvo tvarkoje. Pavara sugedo važiuojant, o tokių dalykų negali numatyti, juk autobusai be galo seni“.

Antras kartas, bet galbūt ne paskutinis?

Administracijos direktoriaus Juozo Puodžiukaičio teigimu, yra sunku pasakyti, kas iš tikrųjų atsakingas šioje situacijoje, bet, jo manymu, už tai turėtų atsakyti tas, kas pasirašinėja ant techninės apžiūros lapo prieš išleisdamas autobusą. Paklaustas, kaip vertina susidariusią situaciją, administracijos direktorius atsakė taip: „Netvarkingo autobuso iš viso neturėtų išleisti į reisą. Žmogus, kuris yra atsakingas už techniką, turi pasirašyti ant lapo, kad autobusas į reisą išleidžiamas tvarkingas“. Visiems yra žinoma, kad autobusų parke yra nemažai senų autobusų, kuriuos reikia keisti naujais, tačiau yra perkami naudoti autobusai, nes tik tiek šiuo metu leidžia galimybės. Žinoma, ar autobusas naudotas, ar visai naujas, yra nesvarbu, kad tik būtų techniškai tvarkingas ir niekam nekiltų pavojus.

Kai kalbinome techninio skyriaus darbuotoją, jis teigė, jog jie atlieka savo darbą ir daro viską, kad užkirstų kelią tokiems dalykams. Pasak pašnekovo, kiekvieną kartą prieš reisą yra tikrinami šviesos prietaisai, vairo stiprintuvas. Tačiau apie pavaras jis nieko neminėjo, galbūt jų tikrinti ir nepriklauso. Išgirdęs apie šią nemalonią situaciją darbuotojas pasakė: „Tikrai nesu girdėjęs tokio atvejo, kad autobusas išvažiuotų iš stoties be atbulinės pavaros ir taip nuvažiuotų net iki Palangos“.

Todėl dabar galima tik pasvarstyti, ką reikėtų daryti, jog tokiems įvykiams iš tikrųjų būtų užkirstas kelias.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Miškasodis: kiek tai prasminga ir reikalinga?

klausimelis 04 23Rimas iš Gelgaudiškio:

Nemažai esu medžių per gyvenimą pasodinęs, nors ne miškininkystėje dirbu. Esu gelgaudiškietis, todėl rūpi Gelgaudiškio miško likimas. Mačiau, kaip žūsta miškas. Bet toks gyvenimas. Mums gal ir atrodė, kad reikėjo anksčiau sergančius medžius pjauti. Faktas, kad yra išnykę didžiuliai miško plotai, bet tam yra specialistai. Nuomonės gelgaudiškiečių išsiskyrė: vieni šaukia, kodėl mišką išpjovė, bet jau miškas buvo miręs. 

klausimelis 04 23 2

Danutė iš Gelgaudiškio:

Džiaugiuosi, kad vyko miškasodžio akcija. Nesu anksčiau dalyvavusi ir medžių ne itin daug pasodinusi. Dėl miškų kirtimo išties daug nuomonių, yra prieštaraujančių plyniems miško kirtimams. Manau, jeigu jau medžius kokios kirvarpos graužia, būtina šalinti, bet po to reikia ir atsodinti. Dalyvavau, nes man rūpi, kad vaikai ir proanūkiai turėtų kur žemuogių ar grybų pasirinkti, augtų kuo sveikesnėje aplinkoje.


BlueYellow-baneris
 
TKV sakiai350
sms
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.