Asta GVILDIENĖ
Nuo šių metų pradžios, lygiuodamasi į Europos Sąjungos vairavimo egzamino išlaikymo iš pirmo karto rodiklius ir atkreipdama dėmesį, kiek eismo nelaimių sukelia jauni vairuotojai, Susisiekimo ministerija sugriežtino vairavimo mokymo taisykles. Kaip jas vertina mūsų miesto vairavimo mokyklų instruktoriai? Ar jos turės įtakos mokymo kokybės gerinimui, kainai?
Nuotr. Daug metų instuktoriumi dirbantis J.Klimas teigė, kad filmuoti reikėtų ne mokyklinį, o valstybinį vairavimo egzaminą.
Sugriežtinimo nejaučia
Nuo šių metų pradžios, lygiuodamasi į Europos Sąjungos vairavimo egzamino išlaikymo iš pirmo karto rodiklius ir atkreipdama dėmesį, kiek eismo nelaimių sukelia jauni vairuotojai, Susisiekimo ministerija sugriežtino vairavimo mokymo taisykles. Kaip jas vertina mūsų miesto vairavimo mokyklų instruktoriai? Ar jos turės įtakos mokymo kokybės gerinimui, kainai?
Nuotr. Daug metų instuktoriumi dirbantis J.Klimas teigė, kad filmuoti reikėtų ne mokyklinį, o valstybinį vairavimo egzaminą.
Sugriežtinimo nejaučia
Jono Klimo vairavimo mokyklos instruktoriai mokymo sugriežtinimo nejaučia. Pasak J.Klimo, jie dirba taip pat, kaip ir dirbo – visada sugriežtintai. Tai gali paliudyti ir neoficialūs egzaminų duomenys. Teorinį egzaminą „Regitroje“ iš pirmo karto išlaiko apie 80 proc., o praktinį – apie 55 – 60 proc. šios mokyklos paruoštų būsimų vairuotojų. Instruktoriaus teigimu, prisidės tik daugiau papildomo darbo, nes pagal naujuosius reikalavimus specialiai tam įsigytomis kameromis turės būti nufilmuotas kiekvieno mokinio vairavimo egzaminas, o jo įrašas saugomas vienerius metus.
Tiesa, J.Klimas mano, kad filmuoti reikėtų ne mokyklinį vairavimo egzaminą, o valstybinį, kuris laikomas VĮ „Regitra“, nes ten kyla daugiausiai ginčų. „Instruktorius teigia, kad pradedantysis vairuotojas padarė klaidą, o mokinys tvirtina, kad ne. Ir kaip įrodyti teisybę? – klausė jis. – Dabar laikomasi nuostatos, kad pareigūnas visuomet teisus, o jei būtų kamera, nereikėtų ginčytis.“
Kadangi J. Klimo vairavimo mokykla didelių išlaidų dėl pasikeitusių vairavimo taisyklių nepatyrė: mokykla apsirūpinusi ne senesniais nei 15 metų automobiliais ir jų keisti nereikėjo, o privaloma filmavimo įranga kainavo viso labo 1500 litų, tai žmonės gali būti ramūs - kursų kainos nesikeis. „Nešiojamos kameros įsigijimas, palyginus su automobilių taisymo išlaidomis, ne tokie jau dideli pinigai, kad dėl to reikėtų pakelti kainas“, - tikino J.Klimas.
Pasak jo, sunku pasakyti, kiek naujieji reikalavimai duos naudos. „Iš tiesų, vairavimo egzaminas priklauso ne tik nuo mokinio pasirengimo, bet ir nuo asmeninių jo savybių, - tvirtino instruktorius. – Įtampa, kitas automobilis, šalia sėdintis svetimas žmogus taip pat daro didelę įtaką. Pavyzdžiui, užsienio vairavimo mokyklose instruktorius sėdi šalia savo mokinio, o egzaminą vertinantis pareigūnas – ant galinės sėdynės.“
Be to, visiems aišku, kad visi negali išlaikyti egzaminų. J.Klimas mano, kad vis tiek „iš viršaus“ yra nuleisti nurodymai, kiek procentų būsimųjų vairuotojų turi išlaikyti egzaminą, o kiek ne.
Bus vertinamas ir instruktoriaus darbas
Edvardo Gurevičiaus IĮ „Vairavimo mokykla“ Šakių filialo vadovo ir vairavimo instruktoriaus Vytauto Rekešiaus teigimu, patvirtinus naujas taisykles, pats mokymo procesas pasikeitė nedaug. Specialiomis kameromis bus įrašomas tik galutinis vairavimo egzaminas, kuris anksčiau nebuvo fiksuojamas. Jo kopija turės būti saugoma metus laiko.
Pasak V.Rekešiaus, kiekviena mokykla įsigyja filmavimo įrangą pagal savo galimybes. Labiausiai pasiteisina nešiojama kamera, kurią galima perkelti į tą automobilį, kuriame laikomas egzaminas. Bet kokios investicijos ir kuras turi įtakos kursų kainai. „Mes vairavimo mokymų branginimo dar nesvarstėme, bet girdėjome, kad kai kurios kitos vairavimo mokyklos jau pakėlė kursų kainas“, - teigė jis.
„Ar naujos taisyklės pagerins mokymo rezultatus, sunku pasakyti, - abejojo V.Rekešius, tvirtindamas, kad egzamine labai svarbus ir žmogiškasis faktorius. – Mano pasiūlymas, fiksuoti ne mokyklinius, o valstybinius egzaminus, kurie vyksta VĮ „Regitra“. Būtų objektyvesni rezultatai. Be to, nuo šių metų pagal tai, kaip mokiniai laikys egzaminus, bus vertinamas ir juos mokiusio instruktoriaus darbas.“
Papildomo tikrinimo ir kontroliuojančių institucijų dėmesio būsimųjų vairuotojų mokyklos sulauks tuo atveju, jeigu pirmuoju bandymu valstybinį egzaminą išlaikys mažiau nei 45 proc. mokinių. Beje, tarp naujų reikalavimų yra nuostatos, kad mokymo vairuoti instruktorius pats turėtų kas penkerius metus išsilaikyti egzaminą „Regitroje“ ir turėti ne mažesnį nei aukštesniojo mokslo baigimo diplomą. Pasak V.Rekešiaus, tai instruktoriams neleis „užmigti ant laurų“, visada pravartu pamankštinti smegenis ir pasikartoti kursą.