Prieš kurį laiką, tvarkydamas asmeninį archyvą, aptikau jau pradėjusį gelsti 1986 metų gruodžio „Komjaunimo tiesos“ numerį su savais pamąstymais apie „Cirko žiburių – 86“ konkursą: „Ilgai netilo aplodismentai po Šakių rajoninių kultūros namų liaudies cirko „Šypsena“ vaidinimo. Ir ne tik todėl, kad pasirodė renginio šeimininkai. Prieš porą metų kolektyvas tarsi stabtelėjo, susidūrė su kūrybine krize, atlikėjų kaita. Bet atėjo naujas vadovas, ir štai „Šypsena“ pateikė rimtą paraišką ateičiai. Ši trupė mėgina populiarinti ne tradicinį cirko vaidinimą, o teatralizuotą spektaklį. Klastingas tai kelias. Ar pavyks jame išsilaikyti šakiečiams, pamatysime.“
Deja, kaip parodė netolima ateitis, tai buvo paskutinis prieš dvidešimt dvejų metų pertrauką konkursas. Jame „Šypsena“ kartu su tuo metu ypatingai blizgėjusiu Alytaus „Alytumi“ pasidalijo pirmąją – antrąją vietas. Vos prieš pusantrų metų „Šypsenos“ vadovu tapęs Maskvos valstybinės estrados ir cirko mokyklos absolventas, šaunus žonglierius, pedagogas Alvydas Pečiulis buvo pilnas kūrybinių planų, idėjų. Profesionalaus artisto patirtis bei sugebėjimai žadėjo gražias ateities perspektyvas. Tačiau keitėsi laikai, keitėsi valdžios, per siūles ėmė trūkinėti pati sistema. Nesulaukę deramos pagalbos, iširo daugelis Lietuvoje veikusių kolektyvų, Gi „Šypsena“, tapusi „Miražu“, 1989 metais pradėjo savarankišką veiklą, savo koncertinę programą pristatydama Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Rusijoje, Bulgarijoje. Tačiau 1994 metais užsivertė ir šis Zanavykijos cirko istorijos puslapis. Užsivertė ištisiems dešimčiai metų.
... 2004 metų kovo mėnesį du neramūs žmonės, buvę „Šypsenos“ ir „Miražo“ artistai, Itana ir Raimondas Januševičiai vėl sukvietė cirko meno išsiilgusį Šakių jaunimą į atgimstančios studijos susiėjimą. Šiandien, kai ne vienas vis dar ieško ramesnės užuovėjos, lengvesnio ir didesnio uždarbio, šie tikri savo darbo profesionalai pasirinko sunkų bei labai nedėkingą gyvenimo kelią. Tai sakau drąsiai, nes cirko meno studijoms esu atidavęs per trisdešimt metų, neblogai išstudijavau Lietuvos ir užsienio šalių cirko istoriją ir praktiką. Tokių sparčios sėkmės pavyzdžių tikrai negalėčiau daug pateikti. Ir tai neginčijami vadovų Raimondo bei Itanos Januševičių nuopelnai Šakių rajono ir visos Lietuvos kultūrai. Ne vienerius metus pažindamas šį šeimyninį duetą, galiu drąsiai pasakyti - Šakių rajono vardas dar daug kartų skambės įvairiuose festivaliuose ir įvairiose šalyse. Dar daug garbingų prizų atkeliaus į Šakius. Nors jau ir šiandien „Šypsenos“ laimėtų apdovanojimų bei garbės vardų užtektų keletui kolektyvui – laureatų vardai solidžiuose tarptautiniuose konkursuose, gastrolės Danijoje, Jungtiniuose Arabų Emiratuose, solidus dalyvavimas televizijų projektuose bei laidose, geriausiojo tarp septynių šalių atstovų kolektyvo laurai Baltijos jaunimo cirkų festivalyje Rygoje ir naujausi Tarptautinio Rygos „Auksinio Karlo 2011“ festivalio Misis, Mis bei Mini misterio titulai. O kur dar titaniškų pastangų ir nežinau kokio užsispyrimo bei entuziazmo dėka atgaivinti, dabar jau į tarptautinius vandenis išplaukę, „Cirko žiburiai“... O kur dar kūrybinės jaunųjų „Šypsenos“ artistų vasaros stovyklos „Jaunieji talentai“ Klaipėdoje, „Baltijos cirko“ palapinėje. Kur dar savarankiškos Itanos ir Raimondo gastrolės įvairiose pasaulio šalyse... Žinoma, reikia būti realistais ir suprasti, jog daugumai šiandienos cirko studijos atlikėjų tie keletas metų mėgėjų cirke liks vien kaip malonus jaunų dienų prisiminimas – tai natūralu. Šiandien ryžtis tapti profesionaliu cirko artistu reikia ypatingos drąsos ir prieš pasirenkant šį kelią būtina atsakingai ir ilgai pagalvoti. Nes labai jau daug tame kelyje kliūčių ir dyglių. Ir labai mažai blizgesio.
Taigi, Šakių „Šypsena“ pažymi savo gyvavimo trisdešimt penkerių metų sukaktį. Nuoširdžiai sveikinu visus, padėjusius ir padedančius jai žengti pirmyn, tęsiant šaunias Zanavykų krašto cirko tradicijas. Vasario devynioliktąją Kultūros centre susirinks buvę ir dabartiniai kolektyvo artistai, šventiniame vaidinime dalyvaus nemažai Lietuvos profesionaliojo cirko žvaigždžių. Ir visus juos tą vakarą lydės neblėstanti „Šypsenos“ šypsena, po kuria slepiasi pergalių džiaugsmas ir nusivylimo kartėlis, neišvengiamas jaudulys. Cirkas – tai gražaus, tvirto, tobulo žmogaus galimybių demonstravimas. Ir čia niekada nebus ribos ar viršūnės, o tik sunkus, dažnai alinantis, darbas, sūrus prakaitas, nematomos repeticijų valandos ir trumpos džiaugsmo akimirkos prožektorių šviesoje. Arba, kaip mėgo kartoti vienas Lietuvos saviveiklinio cirko patriarchų J. Vikšraitis, „Cirkas – tai begalinė kantrybė“...