Nuotr. Nepasirinkę saugaus greičio vairuotojai jau ne kartą įskriejo į Jolantai Muraškienei-Remezei priklausantį sklypą.
Nenori nelaimės
J. Muraškienė-Remezė pasakojo, kad šioje vietoje ji gyvena jau 12 m. ir minėtoje kelio atkarpoje buvę tiek eismo įvykių, kad jau vargiai ant rankų pirštų suskaičiuosi.
Moters teigimu, vairuotojai greitį sulėtina tik privažiavę prie pirmojo greičio mažinimo kalnelio, kuris yra šiek tiek tolėliau, ne ties įvažiavimu į miestelį.
„Jums reikėtų čia kokią valandą pasėdėti ir pastebėti, kokiu greičiu įvažiavę į miestelį arba iš jo išvažiuodami lekia vairuotojai, tada suprastumėte, apie ką aš kalbu. Paskutinysis pavyzdys – mergina nesuvaldė automobilio, nes buvo plikledis, dar bandė sukti į kitą kelią, bet atsidūrė pas mus griovyje. Aš garantuoju: jeigu būtų buvęs greičio mažinimo kalnelis, ji būtų važiavusi mažesniu greičiu ir eismo įvykio nebūtų buvę“, – kalbėjo lukšietė.
Miestelio teritorijos pradžioje gyvenanti J. Muraškienė-Remezė nebesistebi, kai išgirdusi padangų cypimą ar trenksmą ir žvilgtelėjusi pro langą pamato į jai priklausančio sklypo griovį „įskridusį“ dar vieną automobilį.
„Nuoširdžiai sakau – jau atsibodo pirkti, gaminti gėlėms naujus vazonus, kuriuos vis suniokoja į griovį įlėkę automobiliai, atsibodo lyginti žemes, tvarkyti pievą, kiek galima? Gerai, šie dalykai pataisomi, juos galima nusipirkti. Bet juk čia vaikšto ir vaikai, eina į mokyklą, tai nejau lauksime, kol atsitiks kokia nors nelaimė? Niekaip nesuprantu“, – teigė moteris.
Komisija prašymą atmetė
Lukšietė dėl greičio mažinimo kalnelio įrengimo ties įvažiavimu į Lukšių miestelį buvo kreipusis į rajono savivaldybės Eismo saugumo komisiją, kuriai vadovauja Ūkio skyriaus vedėjas Kęstutis Kuncaitis. J. Muraškienė-Remezė surinko aplinkinių gyventojų, kurie taip pat pasisakė už kalnelio įrengimą, parašus, žinoma, pateiktame rašte paaiškino situaciją, dėl ko šis kalnelis minėtoje vietoje yra reikalingas.
Šį klausimą Eismo saugumo komisija svarstė dar praėjusių metų birželio mėnesį. Tuo metu tarp komisijos narių kilo gan ilgos diskusijos – reikalingas toje vietoje greičio mažinimo kalnelis ar ne, mat šiuo metu pagrindinėje gatvėje jau yra įrengti trys tokie kalneliai.
Posėdžio protokole pažymėta, kad VĮ „Marijampolės regiono keliai“ Šakių kelių tarnybos viršininkas Antanas Pauliukevičius, atstovaujantis komisijos narį Egidijų Mockevičių, pakomentavo, jog dar vienas papildomas kalnelis tik trukdytų įprastam eismui.
Tokiam A. Pauliukevičiaus pasisakymui pritarė ir rajono savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja Vita Valaitienė, ir kiti komisijos nariai, tad kalnelio įrengimui buvo nepritarta.
Oro tarša, triukšmas
Susisiekus su K. Kuncaičiu ir dar kartą pasiteiravus, kokie kiti argumentai buvo nusprendžiant, kad šio kalnelio nereikia, komisijos pirmininkas dar kartą pakartojo, jog netikslinga kalnelį rengti ten, kur jų jau ir taip yra trys.
„Komisija priėmė neigiamą sprendimą dėl kalnelio įrengimo ir viskas. Tai yra krašto kelias, jūs įsivaizduokit – įrengsim dar vieną kalnelį, prasidės triukšmas, padidės oro tarša nuo dažnesnio mašinų pristabdymo. Tai bus taip, kad vieną laimim, o tris pralaimim“, – komentavo K. Kuncaitis.
Ūkio skyriaus vedėjas teigė, kad visuomet į Eismo saugumo komisiją su prašymu galima kreiptis dar vieną kartą, kad jis būtų iš naujo apsvarstytas. Savo ruožtu J. Muraškienė-Remezė mano, kad būtent tokių veiksmų ir imsis.
Lukšių seniūnas Vidas Cikana kalbėjo, kad minėtoje vietoje labiau praverstų ne greičio mažinimo kalnelis, bet greičio matuoklis.
„Jūs įsivaizduokit, kai per tuos visus kalnelius reikia važiuoti greitajai, kai ligonius veža į Kauną, tai jiems tie kalneliai tampa labai didele problema, kol pervažiuoja visus tris. Su ugniagesiais tas pats. O kai vidury nakties važiuoja vilkikas, visas miestelis dunda“, – kalbėjo V. Cikana.