Pasak Gelgaudiškio vidurinės mokyklos matematikos mokytojos Aurelijos Vaičaitienės, vis dažniau iš savo mokinių ji išgirsta klausimą: „Kam to reikia?!“ Į jį kiekvienais metais vis sunkiau atsakyti. Iš tiesų, kam gyvenime bus reikalingos žinios apie logaritmus ir funkcijas? Kam galvą kvaršinti aiškinantis kosinusus ir sinusus? Ką prarasiu nežinodamas, kas yra koreliacija, moda, mediana, apotema?
Į šiuos klausimus, A.Vaičaitienės teigimu, padės atsakyti vasario mėnesį Gelgaudiškio vidurinėje mokykloje startavęs profesinės savanorystės projektas „Kam to reikia?!“. Jis bus tarsi savotiškas tarpininkas tarp verslo profesionalų, norinčių dalintis savo patirtimi, ir mokyklų, siekiančių mokiniams suteikti reikiamų žinių. Tai - gyvosios teorijos pamokos mokiniams, kurių metu praktikai įtraukiami į profesinę savanorystę mokyklose, o moksleiviai skatinami kurti, mokytis ir tikėti savimi.
Į šiuos klausimus, A.Vaičaitienės teigimu, padės atsakyti vasario mėnesį Gelgaudiškio vidurinėje mokykloje startavęs profesinės savanorystės projektas „Kam to reikia?!“. Jis bus tarsi savotiškas tarpininkas tarp verslo profesionalų, norinčių dalintis savo patirtimi, ir mokyklų, siekiančių mokiniams suteikti reikiamų žinių. Tai - gyvosios teorijos pamokos mokiniams, kurių metu praktikai įtraukiami į profesinę savanorystę mokyklose, o moksleiviai skatinami kurti, mokytis ir tikėti savimi.
Kovo 23 dieną Gelgaudiškio vidurinės mokyklos 9 klasės mokiniams netradicinę matematikos pamoką „Tikimybių teorija praktikoje: mirtingumas“ vedė Swedbank klientų analizės skyriaus vadovas Gediminas Paškevičiaus. Pasak svečio, šios pamokos idėja kilo prisiminus atliktą užduotį, kai reikėjo 100 kartų mesti monetą, skaičiuoti atsivertusių herbų skaičių ir taip apskaičiuoti tikimybę atsiversti herbui... Pasirodo, tokia pati formulė naudojama apskaičiuojant draudimo kainą. Ne tik vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo kainodaroje, bet ir gyvybės draudime – skaičiuojant tikėtiną gyvenimo trukmę, priklausančią nuo įvairių veiksnių. Praktikas labai aiškiai parodė, kad gyvybės draudimo apskaičiavimas – devintokui išsprendžiamas uždavinys. Pamokos metu mokiniai sužinojo gyvybės draudimų rūšis (arba “nuo ko” draudžiamės), iš ko susideda gyvybės draudimo kaina, kokie veiksniai lemia kiekvieną iš jų bei pademonstravo supaprastintą tikėtinos išmokos skaičiavimą.
Mokytoja A.Vaičaitienė mano, kad pamokos uždavinys įgyvendintas - mokiniai suprato, jog tai, ko mokosi - naudinga ir pritaikoma. „Manau, kad pažintis su Gediminu Paškevičiumi, 25 metų jaunuoliu, vidurinį išsilavinimą įgijusiu Pasvalyje, baigusiu finansų ir draudimo studijas Vilniaus Universitete, tęsiančiu studijas JAV, leido suprasti, kad bankuose dirba paprasti žmonės, tačiau nuolatos tobulėjantys taip sparčiai besikeičiančioje visuomenėje“, - teigė ji.
„Draugo“ inf.