Kad sulaukęs telefoninių sukčių skambučio žmogus neprarastų psichologinės pusiausvyros, „Swedbank“ ekspertai pirmiausia pataria apie šią problemą pakalbėti su šeimos nariais. „Sukčiai dažnai apsimeta į nelaimę patekusiai artimaisiais ir prašo finansinės pagalbos. Sutarkite su šeimos nariais, kokiu būdu nelaimės atveju vienas kitą informuosite. Tuomet ir melagingo skambučio metu galėsite lengviau atpažinti, jog jums skambina sukčiai“, – pataria valdytojas M. Žebrauskis.
Kontaktuokite su banku
Jei sukčiui pavyko įtikinti atskleisti savo asmeninius bankininkystės duomenis, po skambučio vis dar galima išgelbėti savo pinigus. Patariama nedelsiant informuoti banko darbuotojus, kad prie jų banko sąskaitos gali prisijungti svetimi žmonės. Pasak A. Žebrauskio, skubiai informuoti banko darbuotojai gali užblokuoti gyventojų sąskaitas ir sustabdyti nelegaliai atliekamas operacijas.
Dažnai pasitaiko atvejų, kad banko sąskaitos duomenis gavę sukčiai ne tik siekia pavogti santaupas, bet ir apgautojo vardu bando paimti greitųjų kreditų. Be to, gavę paskolas sukčiai informuoja savo bendrininkus, kurie laukia pavedimo ir iš karto išsigrynina pinigus bankomatuose.
Informuoti policiją
Susidūrę su sukčiais ir apie tai informavę banko darbuotojus gyventojai taip pat turėtų kreiptis į policiją. „Duomenys apie nusikaltėlių veiksmus teisėsaugos pareigūnams bus naudingi ne tik pradedant ikiteisminį tyrimą dėl pinigų vagystės, bet ir kovojant su telefoniniais sukčiais ateityje. Todėl operatyvumas ir informacijos suteikimas tokioje situacijoje labai padeda“, – sako M. Žebrauskis.
Primenama, jog policijos pareigūnai, bankų ar kitų institucijų darbuotojai niekada neprašo telefonu atskleisti asmens finansinių duomenų. Elektroninės bankininkystės duomenis būtina saugoti, jų negalima atskleisti kitiems asmenims, o juos atskleidus būtina nedelsiant informuoti policiją, banko darbuotojus.
„Draugo“ inf.