Šakių „Žiburio“ gimnazijos žurnalistikos būrelio komanda visus mokslo metus semsis patirties iš profesionalių šalies žurnalistų. D. Pavalkio nuotr.
Lietuvos žurnalistikos centro ir multimedijų agentūros „Nanook“ darbuotojai, savo dalyko specialistai, remiant Jungtinių Amerikos Valstijų ambasadai Lietuvoje, moksleivius supažindins su pagrindiniais etiškos žiniasklaidos principais, pamokys, kaip, naudojantis vien savo mobiliojo telefono galimybėmis, parengti aukštos kokybės žurnalistinį turinį, diskutuos rūpimomis temomis.
Spalio 17–18 d. Šakių „Žiburio“ gimnazijos žurnalistikos būrelio komanda kartu su mokytojomis Jurgita Bataitiene ir Inesa Merčaitienė žengė pirmuosius žingsnius. Į mokyklą atvykusi Lietuvos žurnalistikos centro vadovė Džina Donauskaitė pravedė paskaitą apie kibernetinį saugumą ir jo svarbą šiuolaikiniame pasaulyje. Pasak gimnazistės Godos Endzelytės, jei prieš dešimt metų kalbėti apie tokį neapčiuopiamą dalyką mums, ko gero, būtų atrodę kiek utopiška, tai šiandien kibernetinės atakos ir kiti internete vykstantys pavojingi dalykai yra vis sparčiau plintantis reiškinys, todėl daugiau apie tai išgirsti buvo išties naudinga ir įdomu.
Lietuvos žurnalistikos centro komunikacijos koordinatorė Akvilė Venckutė bei multimedijų agentūros „Nanook“ tinklalaidžių vedėjas ir prodiuseris Karolis Vyšniauskas kartu su moksleiviais dalijosi mintimis apie būsimo gimnazijos internetinio leidinio viziją ir jos įgyvendinimą, teorinį ir praktinį žurnalistikos meno suvokimą, supažindino juos su publicistiniu rašymo stiliumi ir fotografijos subtilybėmis, ieškojo aktualių temų ir apsvarstė jų vizualizacijas. Moksleiviai džiaugėsi galimybe iš arčiau pažinti žurnalistiką kaip mokslą ir meną bei išreikšti save pasitelkus žodį ir vaizdą, kurie yra ne kas kitas, kaip būdas būti išgirstiems.
Šakių „Žiburio“ gimnazijos mentorius multimedijų agentūros „Nanook“ tinklalaidžių vedėjas ir prodiuseris Karolis Vyšniauskas drąsino moksleivius nebijoti kalbėti apie tai, kas jiems rūpi. D. Pavalkio nuotr.
Šakių „Žiburio“ gimnazijos jaunuosius žurnalistus aplankė K. Vyšniauskas, kuris yra ir jų komandos mentorius. Paklaustas apie tai, kodėl jis pasirinko Šakius, svečias juokavo: kadangi yra kilęs iš Gižų, važiuodamas į Suvalkiją turėjo slaptą planą aplankyti ir savo tėvus, o iš tiesų labai norėjo susipažinti su kitomis mokyklomis ir jų kasdieniu gyvenimu.
„Man patiko mokyklos prisistatymas ir paraiška. Atrodė, kad jūs jau iš karto turit žmonių komandą, kuri nori dirbti, jūs turit nemažai temų, kurios yra įdomios“, – atviravo K. Vyšniauskas, neslėpdamas, kad „pats faktas, jog gimnazija neturi savo laikraščio, visai patiko, nes norėjosi čia sukurti kažką naujo“.
Pasak jo, šis projektas yra abipusiai mainai, o tikslas – mokyklų žurnalistiką paversti labiau žurnalistiška, pasikalbėti apie dalykus, kurie rūpi moksleiviams – galbūt tai uniformų nešiojimas ar rūkymo problema, galbūt mokytojų ir mokinių santykiai.
„Norisi parodyti žurnalistiką kaip būdą pačiai mokyklos bendruomenei kalbėtis, todėl labai svarbu sukurti tam erdvę. Tiesa, dar neaišku, kokia tai bus forma, nes tradicinio laikraščio kurti nenorim“, – pristatė bendrą viziją svečias, teigdamas, kad geriau būtų viską, kas vyksta mokykloje, filmuoti ir publikuoti internete sukurtame „Instagram“ profilyje.
Užsiėmimo metu buvo apsitarta, į ką moksleiviams reikėtų atkreipti dėmesį atliekant savo praktines užduotis pasirinkta tema, daug kalbėta apie fotografavimą ir komentarų po nuotraukomis rašymą. Jie kartu pabandė padaryti keletą nuotraukų ir aptarė, kas yra gerai, o ką reikėtų keisti, ko vengti. Kadangi keletas mokinių buvo pradėję rašyti straipsnius, daryti interviu, K. Vyšniauskas juos peržvelgė atkreipdamas dėmesį į gana paprastus, bet labai svarbius dalykus: kokia turėtų būti gero straipsnio pradžia, kaip pasiekti teksto gilumą, kad būtų įdomu skaityti. Jis davė patarimų, kad imant interviu reikia nebijoti improvizuoti, gebėti spontaniškai sureaguoti į pašnekovo atsakymą, suprasti, kad kartais iš anksto pasiruošti klausimai gali visai netikti.