Paskutinėmis praėjusiųjų metų dienomis Šakių „Aukuro“ pagrindinės mokyklos Besimokančių mokyklų tinklų antroji komanda: Jurgita Bernotienė, Vilma Frančiakienė, Vilma Naujokaitienė, Remigija Kučiauskienė, Vilija Ramanauskienė, Margarita Liukaitienė ir Šakių rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjos pavaduotojas Elvydas Pauliukėnas dalyvavo trečiajame projekto seminare „Mokyklos kaip besimokančios organizacijos plėtra“ Druskininkuose.
Nuotr. Šakių „Aukuro“ pagrindinės mokyklos Besimokančių mokyklų tinklų antroji komanda turėjo galimybę įsivertinti save ir pamatyti savo mokyklą kitų šalies mokyklų kontekste.
Šio seminaro metu visiems projekto dalyviams Kauno technologijos universiteto lektorė Berita Simonaitienė priminė, kas yra besimokanti organizacija, kokie tokios organizacijos požymiai bei darbo principai. Mokykos turėjo galimybę įsivertinti save, kaip besimokančią organizaciją, pamąstyti, ką reikėtų tobulinti mokyklos viduje bei pamatyti save kitų šalies mokyklų kontekste. Tačiau labiau nei teorinė paskaitos dalis, dalyvius sudomino dėstytojos iš užsienio mokyklos parsivežta patirtis, lankytos mokyklos darbo organizavimas, visiškai kitoks nei lietuviškose mokyklose.
Nuotr. Šakių „Aukuro“ pagrindinės mokyklos Besimokančių mokyklų tinklų antroji komanda turėjo galimybę įsivertinti save ir pamatyti savo mokyklą kitų šalies mokyklų kontekste.
Šio seminaro metu visiems projekto dalyviams Kauno technologijos universiteto lektorė Berita Simonaitienė priminė, kas yra besimokanti organizacija, kokie tokios organizacijos požymiai bei darbo principai. Mokykos turėjo galimybę įsivertinti save, kaip besimokančią organizaciją, pamąstyti, ką reikėtų tobulinti mokyklos viduje bei pamatyti save kitų šalies mokyklų kontekste. Tačiau labiau nei teorinė paskaitos dalis, dalyvius sudomino dėstytojos iš užsienio mokyklos parsivežta patirtis, lankytos mokyklos darbo organizavimas, visiškai kitoks nei lietuviškose mokyklose.
Po teorinės paskaitos dalyviai dirbo grupėse, toliau gilinosi į išsikeltas problemas, ieškojo įvairių būdų bei veiksmingiausių priemonių, padėsiančių efektyviai spręsti jau matomas problemos apraiškas bei leisiančias užkirsti joms kelią ateityje. Komandos pristatė iki šiol sudarytus planus, bandė įžvelgti stipriąsias ir silpnąsias jų puses. Plano tobulinimo link vedė ne tik konstruktyvi dalyvių diskusija, bet ir Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Politikos analizės skyriaus vedėjo eksperto psichologo dr. Antano Valantino taiklios pastabos, patarimai ir pavyzdžiai iš įvairių kasdieninio gyvenimo situacijų.
Dirbdami grupėse, komandos nariai taip pat tobulino savarankiško ir grupinio darbo įgūdžius, bedradarbiavimo gebėjimus, susipažino bei įsisavino keletą naujų sproblemos identifikavimo ir sprendimo būdų, aktyvių darbo metodų. Be to buvo pristatytos kelios įdomios seminarų planavimo ir vedimo idėjos, reflekcijos organizavimo metodika.
Mokytojai iš seminaro grįžo ne tik su naujomis idėjomis ir patirtimi, kuria noriai ir aktyviai dalijasi, bet ir su namų darbų užduotimis, kurias turi atlikti, įtraukdami į darbą visą mokyklos bendruomenę, iki kito seminaro, kuris vyks vasario mėnesį.
„Draugo“ inf.