Tarifas už atliekų tvarkymą kol kas nekils, tačiau ar toks sprendimas negrįš bumerangu?

siuksliu vezimas
Nuo praėjusių metų vasario už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą eilinis žmogus moka 2,59 euro, dabar Marijampolės apskrities atliekų tvarkymo centras prašo, kad kaina kiltų iki 3,07 euro, tačiau, nesutariant visoms apskrities savivaldybėms, kaina kol kas nekils. „Draugo“ archyvo nuotr.

Gintarė MARTINAITIENĖ

Kaip žinia, nuo vasario už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą mokėjome daugiau, tačiau, praėjus beveik metams, klausimas dėl mokesčio dydžio ir vėl ant derybų stalo. Jau prieš metus akcentuota, kad priimtas didesnis tarifas yra kompromisinis ir prie klausimo teks grįžti, juolab kad Marijampolės apskrities atliekų tvarkymo centras (MAATC) ir dabar dirba nuostolingai, prognozuojama, kad minusas tik didės, tačiau norint kelti tarifą, kas neišvengiama, turi sutarti visos penkios apskrities savivaldybės, tačiau sprendimui nepritaria Kazlų Rūda.

Antradienį susitikę visų apskrities savivaldybių merai diskutavo, kaip elgtis, mat kaina už atliekų surinkimą ir tvarkymą – visų penkių savivaldybių bendro sutarimo reikalas. Nuo vasario ji yra 2,59 euro žmogui, MAATC prašo, kad kainą savivaldybės didintų iki 3,07 euro.

„Tam iš principo prieštarauja Kazlų Rūdos savivaldybė, tai kol kas paliekam tarifą nekeltą“, – sako meras Edgaras Pilypaitis.

Anot jo, Kazlų Rūdos savivaldybė motyvuoja, kad įmonė išpūtusi sąskaitas, jų nepagrindusi ir mano, kad vertinimui reikalingas nepriklausomas auditas, o jeigu sprendimas visgi būtų priimtas, nors nesusitarus visoms savivaldybėms, tai teisiškai nelabai įmanoma, jį skųstų.

„Iš principo mes tam neprieštarautume, tik užtruks laike ir neaišku, už kokią kainą jį (auditą – red. past.) atliks. Įvertinus, kad 2022 m. MAATC pajamos sudarė beveik 6 mln. eurų, tikėtina, kad auditas pigiai nekainuotų ir tai vėl atsigultų į tą patį tarifą ateičiai“, – po susitikimo svarstė meras ir teigė, jog mūsų savivaldybė jau gruodį buvo parengusi sprendimą, tačiau kadangi kitos apskrities savivaldybės jo nebuvo parengusios, jis nebuvo teiktas, o dabar neteiks, nes nėra Kazlų Rūdos savivaldybės pritarimo, tad ne savo valia savivaldybė tampa situacijos įkaite.

Kalbėdamas apie tarifą, E. Pilypaitis prisimena, kad nuo vasario galiojanti kaina yra kompromisinė ir ne tokio dydžio, kokio prašė MAATC. Dabar įmonė skaičiuoja, kad jeigu kiltų iki 3,07 euro, tai amortizuotų sąnaudas dėl infliacijos ir pabrangusių kitų resursų, išaugusio mokos fondo. Be to, didėja ir taršos mokestis, kuris buvo 15 eurų, vėliau pakilo iki 50 eurų, o dabar kalbama, kad už toną nerūšiuotų atliekų būtų 69 eurai.

„Įmonė prognozuoja, kad su nepakeltu tarifu 2023 m. sugeneruotų apie 800 tūkst. nuostolio. Aišku, dar nesulaukėm metų ataskaitos, nors praeito pusmečio rezultatas – minus 116 tūkst. eurų“, – kalbėjo meras ir svarstė, kad pagal optimistinį scenarijų kaina galėtų keistis gegužę, tačiau ar taip ir bus, klausimas atviras, nes bus tik susiformavusios naujos savivaldybių tarybos, tačiau pralaukus pusmetį, tikėtina, kad gali nepakakti ir dabar prašomo 3,07 euro tarifo.

„Žmonėms bus šokas, nes dabar laužom ietis dėl kelių centų, o paskui bendrai vis tiek įmonei turėsim dengti šimtus tūkstančių nuostolių...“ – teigė E. Pilypaitis ir ragino nepamiršti, kad kaina už atliekų tvarkymą ir išvežimą apskrityje yra mažiausia šalyje ir iki vasario nebuvo kelta 11 metų.

Beje, mero žodžiais, nors dabar Kazlų Rūda priešinasi siūlomam tarifui, tačiau esą už nepriklausomo audito siūlymą, nesvarbu, jei jis ir būtų didesnis už 3,07 euro, jie nedvejodami pakeltų rankas. Tad dabar bus laukiama ir viliamasi, kad bus rastas nepriklausomas auditorius, pateiksiantis savo išvadas iki gegužės mėnesio.

ESminis talentas 2

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar dviratininkai saugūs keliuose?

klausimelis 06 17Julius iš Lukšių:

Važiuodamas dviračiu kely jaučiuosi saugiai. Yra pasitaikę situacijų, kad automobilis aplenkia nesaugiu atstumu, bet iš esmės jaučiuosi saugiai, šaligatviais nereikia važinėti. Mano maršrutai dažniausiai yra po Šakius, taip pat dažnai tenka važiuoti keliu Šakiai–Lukšiai, todėl laukiu, kol atidarys dviračių taką. Turiu ir motorolerio teises, su juo kely jaučiuosi kiek saugiau nei su dviračiu. 

klausimelis 06 17 2

Liudas iš Šakių:

Dviračiu po Šakius važinėju kasdien, bet renkuosi važiuoti ne keliu, o šaligatviu, nes kely tai tik pajunti, kad pro ausis automobilio veidrodėliai prabraukia... Yra tikrai ir pačiam pasitaikę tokių situacijų. Nežinau, kodėl tie vairuotojai taip nesaugo kitų eismo dalyvių. Todėl renkuosi važinėti šaligatviais, pėsčiuosius prireikus įspėju skambučiu. Dviratininkams kely nėra ir nebus saugu... Pats vairuotojo teises turiu, bet nevažinėju, o ir važinėdamas vadovaudavausi saugumo principu – kur čia priskubėsi.

europos pulsas350px

nuoma350px 
 
 BY GPM 350px
 
pasisupkiva drauge 350px
 
sms
tu esi 350px

lt72 3
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.