baneris leidinys

vertintojosAsta GVILDIENĖ

Nuo birželio 8 iki 14 dienos, net penkias darbo dienas, Šakių „Varpo“ vidurinėje mokykloje 14 lietuvių kalbos mokytojų iš visų rajono gimnazijų ir vidurinių mokyklų, išskyrus Šakių „Žiburio“ gimnaziją ir Plokščių vidurinę mokyklą, vertino abiturientų valstybinio lietuvių kalbos egzamino rašto darbus.

Nuotr. Vyresniosios vertintojos S.Burkšaitienė (kairėje) ir D.Aniulienė džiaugėsi, kad ką jau ką, o abiturientus rašyti rašinius mokytojai išmokė.

Dvylikai rajono mokytojų vadovauja vyresniosios vertintojos lietuvių kalbos mokytojos metodininkės -  Stasė Burkšaitienė iš Lukšių Vinco Grybo gimnazijos ir Danutė Aniulienė iš Gelgaudiškio vidurinės mokyklos. Jos informavo, kad abi balandžio mėnesį dalyvavo vertintojams skirtame dviejų dienų seminare Vilniuje, daug mokėsi ir tobulėjo.

Pasak S.Burkšaitienės, kiekvienais metais vertinti moksleivių darbų susirenka puiki lietuvių kalbos mokytojų komanda, dirbanti labai rimtai ir atsakingai. „Tai tikrai profesionalūs vertintojai, - pritarė jai D.Aniulienė. – Nors trys iš dvylikos mokytojų darbus taiso pirmus metus, bet jie, kaip ir visi kiti – praėjo visus mokymus ir išklausė instruktažus.“
 
Šiemet vertinimo komisija vertino 420 abiturientų valstybinio lietuvių kalbos egzamino rašto darbų – net 70 darbų daugiau nei praėjusiais metais. Tai, kaip teigė S.Burkšaitienė, nulėmė padidėjęs kandidatų ir sumažėjęs egzaminų centrų skaičius.

Kaip informavo vyresniosios vertintojos, abiturientai daugiau rinkosi rašinius nei teksto interpretacijas. Šiemet buvo pasiūlytos dvi rašinių temos „Kuo tautos praeitis svarbi dabarčiai“ ir „Kaip apie meilę kalbama lietuvių kultūroje“. Daugiausiai moksleivių rašė pirmąją temą, tačiau nemažai rinkosi ir samprotavimus apie meilę. S.Burkšaitienė džiaugėsi, kad ką jau ką, o rašinius mokytojos rašyti išmokė. Iš trijų interpretacijai pateiktų tekstų, abiturientai rinkosi Kristijono Donelaičio „Metus“ arba Bitės Vilimaitės „Akimirką sode“, beveik niekas nesiryžo interpretuoti Marcelijaus Martinaičio „Prisiminimo“ („Serbenta“).

Kaip ir praėjusiais, taip ir šiais metais abi mokytojos pastebėjo, kad labai negraži ir sunkiai įskaitoma moksleivių rašysena. „Šiuolaikinis jaunimas įpratęs klaviatūros mygtukus spaudyti, todėl neišlavina dailaus rašto, - mintimis dalijosi S.Burkšaitienė. – Daug smagiau skaityti tuos moksleivių darbus, kurie, kad ir silpnesni, bet parašyti gražiau“.

Ateinančių metų abiturientams ir visiems moksleiviams lituanistės palinkėjo daugiau skaityti ir mokytis reikšti savo mintis, nes tik apsiskaitęs moksleivis gali parašyti gerą rašinį. S.Burkšaitienė pabrėžė, kad lietuvių kalbos egzaminas – tai būtent tas egzaminas, kuris patikrina abituriento žinias, įgytas per visus 12 mokslo metų. „Klaidinga manyti, kad jei paskaitysiu 12 klasėje – tai tikrai viską išmoksiu, - sako ji. – Iš patirties galiu pasakyti, kad taip nėra - trūksta argumentų, trūksta minčių, tūksta inteligencijos.“

Taip pat primename, kad moksleivis, nesutinkantis su egzamino darbo įvertinimu, per tris dienas nuo rezultatų paskelbimo dienos gali teikti prašymą mokyklos direktoriui, kad jo darbas dar kartą būtų peržiūrėtas ir pakartotinai įvertintas.

Comments are now closed for this entry

93

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

gustainiskiu namai

 

   
musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos