Numatomas Beržų gatvės Šakių mieste kapitalinis remontas, įrengiant pėsčiųjų taką, lietaus ir buitinių nuotekų tinklus. Projektiniai pasiūlymai buvo pristatyti praėjusią savaitę.
Kaip nuotolinio susitikimo metu kalbėjo projekto rengėjų UAB „Atamis“ atstovas Laurynas Juodis, iki viešo susirinkimo iš gyventojų projektuotojui jokių pasiūlymų ir pastabų nebuvo gauta. Kadangi bus atliekama nauja lietaus ir buitinių nuotekų šalinimo tinklų statyba, šio susitikimo metu buvo pristatyti jų projektiniai pasiūlymai.
Pasak projektuotojo, Beržų gatvė vertinama kaip dvi atskiros atkarpos. Atkarpoje nuo Šaulių g., tiksliau nuo sklypo, esančio Beržų g. 3, iki sankryžos su Bažnyčios gatve, numatoma įrengti 1,5–3 m pločio pėsčiųjų taką su šonine skiriamąja juosta (ne siauresne nei metro pločio). Takas nuo gatvės pradžios iki sankryžos su Gulbinų gatve projektuojamas kairėje pusėje, vėliau pėsčiųjų takas projektuojamas dešinėje gatvės pusėje iki ruožo pabaigos. Šioje atkarpoje, pasak L. Juodžio, važiuojamoji kelio dalis ir inžineriniais tinklai šiuo projektu nebus tvarkomi.
Antroji atkarpa – nuo sankryžos su Bažnyčios gatve iki sankryžos su V. Kudirkos gatve. Čia numatomi didžiausi darbai: projektuojama dviejų eismo juostų 5 m pločio gatvė, numatoma atnaujinti važiuojamąją dalį pakeičiant eismo organizavimą iš vienpusio į dvipusį. Taip pat planuojama įrengti 1,5 m pločio pėsčiųjų taką. Pėsčiųjų takas projektuojamas dešinėje gatvės pusėje.
Šioje atkarpoje projektuojama taip pat nauja paviršinių (lietaus) nuotekų šalinimo tinklų ir pertvarkoma buitinių nuotekų sistema. Pasak L. Juodžio, čia numatoma demontuoti senus buitinių nuotekų tinklus ir išvadus prijungti prie nedemontuojamų nuotekų tinklų.
„Kodėl pertvarkomi buitinių nuotekų tinklai? Dėl to, kad išilgai gatvės eina dvi trasos, viena yra sena, o kita naujesnė. Buvo iškeltas poreikis senąją buitinių nuotekų trasą demontuoti ir išvadus perjungti į esamą naujesnę buitinių nuotekų trasą“, – aiškino L. Juodis ir pridūrė, kad visoje gatvėje pėsčiųjų tako kertamos nuovažos į privačius žemės sklypus yra sutvarkomos numatant naują trinkelių dangos konstrukciją. Nuovažos projektuojamos 4 m pločio, o keletas nuovažų projektuojamos 3,5 m pločio dėl šalia įvažiavimo į kiemus esančių inžinerinių įrenginių, statinių ar medžių.
Dėl nuovažų pločių pastabų turėjo į pokalbį įsijungęs tame kvartale gyvenantis savivaldybės tarybos narys Valdas Stankūnas. Jo teigimu, jei po kažkurio laiko želdinius gyventojai išsikirs, norės prasiplatinti įvažiavimą, tačiau nuovaža nuo gatvės jau bus siaura.
„Dėl pageidavimų, kurie nesusiję su šios dienos viešinimu, jeigu norite platesnių nuovažų, kreipkitės tiesiogiai raštu į savivaldybę ir užsakovas nuspręs, ar tą nuovažą platinsim, ar siaurinsim, ar kažkaip koreguosim. Tuomet ir spręsim tą klausimą“, – paaiškino projekto vadovas Rimvydas Juodka.
Į pokalbį įsijungęs meras Raimondas Januševičius pasidžiaugė, kad šiais projektiniais sprendiniais atkarpoje nuo Bažnyčios iki V. Kudirkos gatvės bus atstatytas dvipusis eismas. Vylėsi, kad jau pavasarį bus galima startuoti su rangos darbais.
V. Stankūnas domėjosi dėl esančių želdinių, tiksliau dėl gyvatvorės likimo atkarpoje nuo V. Kudirkos g. iki Bažnyčios g. Kaip paaiškino projektuotojų atstovas, dauguma želdinių yra žmonių sklypų ribose, tad jie nebus liečiami.
„Mes darysime šitam objektui saugaus eismo auditą, kur specialistai pateiks siūlymus ir rekomendacijas, kur ir kokius želdinius pašalinti ar išgenėti“, – aiškino L. Juodis.
V. Stankūnas teiravosi dėl paviršinio vandens nutekėjimo atkarpoje nuo Šaulių g. iki Bažnyčios g., sakė, kad ten yra griovys, kurį kai kurie gyventojai „savavališkai kanalizavę“.
„Kai būna stiprus lietus, tai mes toj gatvėj plaukiam. Juolab kad Gėlių, Klevų gatvės gyventojų sklypai yra aukščiau. Kai būna liūtis, vanduo teka į Beržų gatvę, – aiškino V. Stankūnas ir klausė: – Tai ar įrengiant šaligatvį tas griovys taip ir liks, kaip dabar? Šitas projektas neapima jo tvarkymo?“
L. Juodis dar kartą patikslino, kad atkarpoje nuo Beržų g. 3 sklypo iki Bažnyčios g. jie projektuoja tik pėsčiųjų taką.
„Mes nieko nekeičiam su vandens nuvedimu. Bet jeigu poreikis yra, tolimesniame projekto vykdymo etape galima bus detaliau apie tai pakalbėti“, – paaiškino L. Juodis bei akcentavo, kad projektuojama taip, kad esama paviršinio vandens nuvedimo situacija nuo važiuojamosios dalies nepablogėtų.