Asta GVILDIENĖ
Balandžio 22 – 25 dienomis Jungtinėje Karalystėje, Didžiojo Mančesterio regione vyko antrasis Švietimo mainų paramos fondo Leonardo da Vinči projekto „Profesinės kvalifikacijos kėlimas nepelno rinkodaroje“ partnerių susitikimas. Jame tarp nevyriausybinių organizacijų iš Vokietijos, Turkijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės dalyvavo ir Šakių moterų veiklos klubas.
Nuotr. Projekto dalyviai iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Turkijos, Ispanijos ir Lietuvos dalijosi patirtimi, kaip kokioje šalyje nepelno siekiančioms organizacijoms sekasi parduoti savo idėjas ir paslaugas.
Pasak Šakių moterų veiklos klubo prezidentės ir projekto vadovės Aurelijos Grinkevičienės, į šį projektą moteris pakvietė prieš tai įgyvendinto Grundtvig projekto partnerės iš Vokietijos. Pagrindinis projekto tikslas – sukaupti informaciją apie ne pelno siekiančių organizacijų socialinės rinkodaros įrankius, sėkmingus ir nesėkmingus veiklos pavyzdžius ir išleisti trumpą žinyną, kuriame bus galima rasti visas reikalingas žinias, kaip reklamuotis, kaip pritraukti lėšų, kaip tapti žinomiems.
„Visoje Europos Sąjungoje ne pelno siekiančios organizacijos, gerinančios savo bendruomenės žmonių gyvenimą, kovojančios su socialine neteisybe, aktyviai propaguojančios pilietiškumą yra pripažintos svarbia visuomenės dalimi, - pasakojo A.Grinkevičienė. – Tačiau tiek Lietuvoje, tiek ir kitose šalyse jų egzistavimas priklauso nuo matomumo visuomenėje, savanoriškos veiklos ir sugebėjimo pritraukti lėšų. Jos parduoda ne pačių pagamintus produktus, o savo misiją, idėjas ir paslaugas. Todėl pasaulyje, perkrautame idėjomis ir informacija, labai svarbus susikurtas įvaizdis. Tai raktas į visuomenę, į žinomumą.“
Šakių moterų veiklos klubas apklausė penkiolika rajono nevyriausybinių organizacijų, surinko duomenis, kokias jos turi žinias apie socialinę rinkodarą. Paaiškėjo, kad tik penkios iš jų turi savo internetinius puslapius, daugeliui jų būtų aktualu suprasti visus socialinės žiniasklaidos privalumus ir rinkodaros pritaikymo strategiją kasdieninėje organizacijos veikloje. „Ką tai reiškia? Reiškia, kad tu mažai save reklamuoji, - tvirtino projekto vadovė. – Jei tu būsi žinomas, matomas, veiklus, galėsi susirasti daugiau rėmėjų, turėsi savo vardą. Užsieniečiai nesupranta, kaip į renginį žmones galima sukviesti be reklamų- tik perduodant informaciją iš lūpų į lūpas, bet, jei mažame miestukyje esi žinomas, tai padaryti visai nesunku.
Partnerių susitikime Jungtinėje Karalystėje, į kurį vyko Aurelija Grinkevičienė, Diana Vizgirdienė, Rasita Grincevičienė ir Jolanta Janušaitytė buvo dalijamasi patirtimi, kaip kokioje šalyje nepelno siekiančioms organizacijoms sekasi parduoti ne produktus, bet savo idėjas ir paslaugas. Pasak A. Grinkevičienės, buvo susitarta partnerių susitikimuose suorganizuoti po tris pažintinius vizitus į sėkmingai dirbančias nevyriausybines organizacijas.
„Anglų suruoštame susitikime turėjome galimybę išklausyti skaitmeninės rinkodaros konsultanto Dan Sodergren paskaitą apie ateities technologijų svarbą nevyriausybinių organizacijų veikloje, pasisėmėme daug įdomios ir naudingos informacijos apsilankiusios Oldhamos savanorių centre, - pasakojo projekto vadovė. – Centro vadovas David Sharpless supažindino su jų vykdoma projektine veikla ir savanorių pritraukimo metodika. Įdomių minčių išgirdome benamių globos organizacijoje „Slenkstis“. Susipažinome su „Įkvepiančių moterų“ organizacijos projektais, turėjome galimybę susitikti su Oldhamo savivaldybės vadovais Dave Catherall ir Jonathan Philips.“
Baigiamojoje projekto dalyvių diskusijoje „Minčių lietus“ atskirose grupėse buvo vertinami anglų pateikti gerosios praktikos pavyzdžiai, aptartas būsimo žinyno nepelno siekiančioms organizacijoms turinys ir forma, numatyta tolimesnė veikla.
Trečiasis partnerių susitikimas vyks rugsėjo 9 – 11 dienomis Šakiuose.