„Aš tada maniau, kad tik laiškus skaitysiu ir vartysiu, tačiau netrukus supratau, kad paštininko duona nėra lengvai uždirbama“, – pasakojo O. Sliesoraitienė.
Anot direktorės, pašto darbuotojų darbas niekada nebuvo lengvas – kadaise jiems tekdavo išnešioti kalnus korespondencijos, spaudos. Dabar, kai laikai pasikeitė ir žmonės daugiau naudojasi įvairiomis technologijomis, sumažėjo korespondencija, siuntų srautas, spaudos prenumeratos, tačiau paštininkų darbas liko toks pats sudėtingas ir atsakingas kaip ir anksčiau. Pašto darbuotojas turi bendrauti tiesiogiai su savo klientais, todėl nuo darbuotojo asmeninių gebėjimų priklauso ir būsimi pardavimai bei prenumeratos. Per 40 m. pasikeitė įmonės teikiamų paslaugų spektras – anksčiau paštas nepriėmė jokių įmokų, o dabar tai viena iš daugelio jo teikiamų paslaugų. Teikiamų paslaugų gausa bei malonus bendravimas su klientais – tai viena iš pagrindinių priežasčių, kurias įvardija O. Sliesoraitienė, kodėl pašto veikla yra sėkminga dar ir šiandien. Juk nesenai nuvilnijusi ekonominė krizė parklupdė ne vieną naujai susikūrusią kurjerių tarnybą ar kokią kitą įmonę. Tačiau šiandien Šakių pašto skyriaus vadovė džiaugiasi, kad ištikimų ir lojalių klientų turi apie 1500 ir kad šis skaičius yra pastovus, nekintantis. Vadovė akcentuoja, kad pagrindinis jų darbdavys šiandien yra ne Lietuvos paštas, o lojalūs klientai.
Šakių rajone yra dar 15 pašto skyrių, tačiau apie tai, kas vyksta rajone, direktorė nežino, mat jie visi nėra tiesiogiai pavaldūs Šakių pašto skyriui.
Kad paštininko darbas nėra lengvas, direktorė neneigia, tačiau sako, kad pinigų už dyką niekur nemoka. Didžiausi iššūkiai paštininkų laukia tada, kai jie susiduria su nemaloniomis situacijomis, bendraudami su klientais.
„Atrodo gyvename XXI amžiuje, tačiau ne visi žmonės supranta nelengvą paštininko dalią“, – sako O. Sliesoraitienė.
Pasitaiko nemalonių incidentų, kai kyla nesusikalbėjimai su klientais dėl netinkamoje vietoje įrengtų pašto dėžučių arba „nekandančių“ palaidų kieme lakstančių šunų. Tokiais atvejais kiekvienam pašto darbuotojui tenka patirti vienokių ar kitokių moralinių pažeminimų. Su klientais pyktis nenorintys ir nuolankiai dirbantys savo darbą paštininkai iškenčia daug, tačiau, kaip sako O. Sliesoraitienė, džiugu, kad yra žmonių, ypač kaimuose, kurie pašto darbuotojo laukia kaip išsigelbėjimo iš niūrios kasdienybės. Į atokius provincijos kaimelius ateinantis ir spaudą ar korespondenciją atnešantis paštininkas kartais būna vienintelis žmogus, su kuriuo senoliai turi galimybę pabendrauti, jiems pasiguosti.
Kaip teigia Šakių pašto skyriaus vadovė, dabar darbuotojai turėtų džiaugtis dėl jiems suteiktos galimybės užsidirbti papildomai. Už kiekvieną parduotą prekę, tokią kaip loterijos bilietas, atvirukas, degtukai ar laikraščio prenumerata, paštininkams mokama papildomai. Tad, pasak vadovės, reikia tik netingėti dirbti bei turėti minimalius bendravimo įgūdžius ir žmogus gali prisidurti prie atlygio. Darbo sąlygas apsunkina tik tai, kad šie žmonės yra priklausomi nuo gamtos: lyja, ar sninga, slidu ar šlapia – pašto darbuotojai turi eiti pas savo klientus, o tai kartais jiems ir yra didžiausias iššūkis.
„Vadovauti įmonei, nuo kurios priklauso, kad klientams kasdien laiku būtų pristatyta spauda ir korespondencija, nėra lengva“, – teigia direktorė. Ji nuolat rūpinasi, kad darbuotojui išėjus į užtarnautą poilsį ar susirgus būtų jį kuo pakeisti. Vienintelė sąlyga, kurios turėtų laikytis naujai pradėję dirbti pašte, tai mokėjimas bendrauti su žmonėmis, kultūringumas.
Kaip sako O. Sliesoraitienė, šiandien Lietuvos paštas yra bene didžiausia pašto paslaugas teikianti bendrovė Lietuvoje. Džiugu, kad ši bendrovė klientams gali pasiūlyti profesionalias paslaugas ir per ilgus metus yra užsitarnavusi savo lojalių klientų pasitikėjimą. O. Sliesoraitienė džiaugiasi, kad mūsų rajono centrinis paštas vis dar turi nuolatinių, ištikimų klientų. „Taikydamiesi prie savo klientų poreikių ir atsižvelgdami į jų pageidavimus, siekiame ir toliau išlikti stiprūs ir konkurencingi dabartinėje rinkoje“, – sako O. Sliesoraitienė.