
Dar svarstant biudžeto projektą buvo iškeltas, o tiksliau – primintas klausimas dėl pedagoginių darbuotojų pavėžėjimui skirtų lėšų bei teirautasi, ar administracija nesvarsto galimybės išlaidas bent iš dalies kompensuoti ir dirbantiems kituose sektoriuose. Kol kas klausimas tik diskusijų lygmeny, bet preliminarus poreikis aiškėja.
Viename iš komiteto posėdžių apie tai, kad pagrįstų lūkesčių bent iš dalies kompensuoti važinėjimo į darbą išlaidas gali turėti ne tik pedagogai, bet ir kitose srityse dirbantys žmonės, kalbėjo opozicijos atstovai Rasita Grincevičienė ir Edgaras Pilypaitis. Kaip žinia, savivaldybės taryba dar 2023 m. rugsėjį priėmė tvarką, pagal kurią iš dalies kompensuojamos pedagogų ir mokinio pagalbos specialistų kelionės į darbą ir atgal išlaidos. Kalbant konkrečiau, kompensuojamas atstumas nuo 10 km, už vieną km numatyta 12 centų kuro kompensacija. Jau tuomet svarstyta, ar geru keliu einama, kad vienos srities specialistai iškeliami aukščiau kitų, pavyzdžiui, pritraukti medikus į regioną taip pat iššūkis, tad svarstant savivaldybės biudžetą šis klausimas ir vėl primintas. 2025-ųjų biudžete pedagoginių darbuotojų pavėžėjimui skirta 65 tūkst. eurų, tad keltas klausimas, koks poreikis būtų kitose srityse.
Biudžeto, turto ir strateginio planavimo skyriaus vedėja Egidija Grigaitienė informavo, kad surinkus preliminarų poreikį švietimo, socialinėje, kultūros ir medicinos srityse dirbantiems per metus kuro kompensacijoms reikėtų maždaug 218 tūkst. 500 eurų. Beje, būtent medicinos srityje poreikis didžiausias – skaičiuojama, kad mėnesiui reikėtų apie 8 tūkst. eurų, švietimo srityje – daugiau nei 5 tūkst. eurų per mėnesį, socialinėje – 2 tūkst. 380 eurų, o kultūros – 1 tūkst. 400 eurų.
Mintimis dalindamasi E. Grigaitienė irgi sutiko, kad galbūt ne visai teisinga, kad, tarkim, važinėjančiam pedagogui kuro kompensacija taikoma, bet jau mokykloje dirbančiai virėjai ar valytojai ši tvarka negaliotų.
„Aš ne politikė, bet man atrodytų, kad nereikėtų išskirti vienos kategorijos“, – svarstė vedėja.
Finansų ir rajono plėtros komitete diskutuota apie tai, ar neturėtų būti prieinamas ir patogus viešasis transportas, kuriuo galėtų visi važinėti nemokamai. Tačiau čia kyla problema, kad mūsų rajone tinklas nėra patogus, beveik neabejojama, kad kita problema – vairuotojų trūkumas.
Kita vertus, kaip pažymėjo E. Grigaitienė, savivaldybė bet kuriuo atveju vežėjui, tai yra Šakių autobusų parkui, dengia nuostolingus maršrutus ir metams tai atsieina 400 tūkst. eurų, tad svarstyta, kokio pokyčio būtų galima tikėtis, jei prie šios sumos pridėtų ir tuos kiek daugiau nei 200 tūkst. eurų galimoms kompensacijoms. Tačiau neabejojama, kad iššūkių sukurti patogų tinklą išties būtų, be to, neaišku, kiek tai pasiteisintų. Kad tolimesnės diskusijos reikalingos, sutiko ir komiteto pirmininkė Aušrelė Pukinskienė. Ji kvietė ruošti įvairius galimus variantus ir galbūt kitų metų biudžetui po diskusijų išsikristalizuotų vienoks ar kitoks sprendimas.