Bankai ruošiasi nuo balandžio 1 d. sugriežtėsiantiems reikalavimams dėl kodų kortelių naudojimo mokant per internetinės bankininkystės sistemas. Apie tai kalbamės su „Swedbank“ klientų aptarnavimo centro Šakiuose vadovu Mariumi Žebrauskiu.
Pasak „Swedbank“ klientų aptarnavimo centro vadovo, nuo balandžio 1d. įsigalioja griežtesni saugumo reikalavimai internetu atliekamiems pervedimams. Šie reikalavimai reikš pokyčius klientams, kurie naudojasi kodų kortelėmis. Kai kuriuos veiksmus interneto banke ir išmaniojoje programėlėje reikės papildomai patvirtinti saugumo kodu, gautu SMS žinute.
„Papildomą saugumo kodą, gautą SMS žinute, reikės įvesti pervedant didesnę nei 30 eurų sumą į sąskaitą kitame banke, tvarkant periodinius mokėjimus ir e.sąskaitas, keičiant asmeninius duomenis, tvarkant patikimų gavėjų sąrašą. Pervedimams „Swedbank“ viduje bus taikomas 300 eurų dienos limitas, jį viršijus taip pat reikės SMS saugumo kodo. Tiesa, klientai galės išjungti papildomų SMS kodų siuntimą, kai mokėjimas atliekamas gavėjams, išsaugotiems mokėjimų ruošinių sąraše. Tokiu atveju, pervedant pinigus šiems gavėjams, papildomo saugumo kodo įvesti nereikės nepriklausomai nuo sumos“, – aiškino M.Žebraukis.
Jis pabrėžė, kad ir po balandžio 1 d. klientai galės naudotis kodų slaptažodžių kortelėmis. Jiems nėra privaloma jų keisti į kitas alternatyvias priemones. Tiesa, kodų kortelių naudotojų iki balandžio 1 d. prašoma pateikti bankui mobilaus telefono numerį, kuriuo bus siunčiami saugumo kodai. Telefono numerį prašoma savarankiškai užregistruoti „Swedbank“ interneto banke. SMS žinutės su saugumo kodais gyventojams nieko nekainuos, jų išlaidas padengs bankas.
Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad pateikiant bet kokią asmeninę informaciją gyventojai būtų itin atidūs. „Telefono numerį užregistruoti reikia prisijungus prie interneto banko, jokiose kitose interneto svetainėse ar el. paštu asmeninių duomenų atskleisti bankas neprašo. Taip pat svarbu prisiminti, kad banko darbuotojai niekada neskambina klientams prašydami pateikti prisijungimo duomenis, kortelių PIN kodus, slaptažodžius ar kitą asmeninę informaciją“, – akcentavo „Swedbank“ klientų aptarnavimo centro vadovas.
Telefono numerio bankui nepateikę kodų kortelių naudotojai nuo balandžio 1 d. negalės atlikti veiksmų, kuriems reikalingi papildomi SMS kodai. Tiesa, telefono numerį užregistruoti bus galima ir po balandžio 1 d. paskambinus trumpuoju „Swedbank“ telefonu 1884.
Klientai raginami rinktis prisijungimo prie e.bankininkystės priemones įsivertinus savo poreikius.
„Kodų kortelė artimiausiu metu išlieka patogus sprendimas žmonėms, kurie nori atlikti nesudėtingus veiksmus – pasitikrinti sąskaitos likutį, apmokėti komunalinius mokesčius. Kodų kortelės išdavimas yra nemokamas“, – tikino pašnekovas.
Pasak M. Žebrauskio, PIN generatorius yra patogi ir patikimai veikianti priemonė žmonėms, kuriems reikia atlikti mokėjimus dažniau ar didesnėmis sumomis, kurie keliauja į užsienį, valdo didesnes pinigų sumas ir pan. PIN generatorius yra mokamas.
Mobilusis parašas yra saugi ir itin patogi naudoti priemonė, kadangi nereikia turėti papildomų priemonių – tik mobilųjį telefoną. Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, tačiau operatorius mokestį gali pritaikyti.
E.parašą, t. y. prisijungimą naudojantis LR piliečio asmens tapatybės kortele, ypač vertina verslo klientai. Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, papildomai gali kainuoti asmens tapatybės kortelės skaitytuvas.
Minėti pakeitimai ir reikalavimai bus taikomi ne tik „Swedbank“, bet ir kituose bankuose.
„Draugo“ inf.