Sukritikavo metodiką – parengė rezoliuciją

asfaltavimo zemelapis
Nuotr. Taryba pritarė komisijos sudarytai prioritetinei eilei, kurioje I prioritetas yra kelio Išdagai–Naudžiai–Valakbūdis asfaltavimas, II prioritetas – Panoviai–Naudžiai, III, IV ir V prioritetas yra kelio Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai skirtingų ruožų asfaltavimas.


Lina POŠKEVIČIŪTĖ

Šakių rajono savivaldybės tarybos nariai, komitetuose svarstydami asfaltuotinų žvyrkelių ruožų prioritetinę eilę, išsakė nemažai pastabų dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos naudojamos metodikos, pagal kurią reikia surinkti pakankamai balų, kad žvyrkelių ruožai būtų asfaltuojami. Surašyta rezoliucija, už kurią buvo vienbalsiai nubalsuota, ją teiks Kelių direkcijai.

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, įgyvendindama žvyrkelių asfaltavimo programą, siekia įtraukti savivaldybes į planavimo procesą ir kolegialiai sudaryti galutinę prioritetinę žvyrkelių ruožų asfaltavimo eilę, kad būtų efektyviai, racionaliai naudojamos valstybės lėšos. Šakių rajono savivaldybės teritorijoje yra numatyti 29 tokie ruožai. Tačiau asfaltuotinų žvyrkelių ruožų vidutinis pradinis surenkamų balų skaičius yra tik 41,10 iš 80,00 galimų, nes tokius blogus rodiklius sąlygoja objektyvios priežastys.

„Mūsų savivaldybės teritorija – pasienio rajonas, kuris iš Šiaurės pusės ribojasi su Nemuno upe (galime patekti į kitus rajonus tik per Jurbarko ar Kauno miestų tiltus), o iš Vakarų – siena su Rusijos Federacijos Respublika. Dėl šių aplinkybių pagrindinis transporto priemonių srautas į Šakių rajoną patenka iš rytinės ir pietinės pusių. Savaime suprantama, kad asfaltuotinų žvyrkelių ruožai, kurių didžioji dalis iš 29 pateiktų yra vakarinėje rajono dalyje, negali pasižymėti dideliu transporto priemonių intensyvumu, dėl to drastiškai sumažėja galimų surinkti balų skaičius pagal Kelių direkcijos prioritetus, naudojamus atliekant atranką“, – pažymima mero Edgaro Pilypaičio pasirašytoje rezoliucijoje.

Taip pat primenama, kad Šakių rajono savivaldybėje yra daugiau kaip 50 vietovių, kuriose gyvena 100 ir daugiau žmonių, taip pat čia stipriai išvystytas žemės ūkis, tad susisiekimas tarp vietovių būtinas.

„Žmonės daugybę metų gyvena prie žvyrkelių, kasdien jais naudojasi kelionei į darbus, vaikai vežami į darželius ir mokyklas. Šiais keliais nuolat važinėja visuomeninis transportas – geltonieji autobusai, taip pat atitinkamuose ruožuose valstybės sienos apsaugos tarnybos transporto priemonės. Todėl išasfaltuoti pagrindiniai rajono žvyrkeliai kardinaliai pagerintų gyvenimo, susisiekimo ir būties sąlygas Šakių rajone, pagerintų lankytinų vietų pasiekiamumą“, – dėstoma toliau.

Rezoliucijoje aiškinama, kad, lyginant su kitomis šalies savivaldybėmis, Šakiai labai nuskriausti – savivaldybė nebuvo pripažinta problemine, taip pat nėra ir tikslinė teritorija. Todėl žvyrkelių asfaltavimas metai iš metų vyksta vangiai, nors turime 29 asfaltuotinus ruožus, kurie iš viso sudaro 130,73 km.

„Manome, kad Kelių direkcijos naudojama metodika, atrenkant asfaltuotinus valstybinių rajoninės reikšmės žvyrkelių ruožus tarp skirtingų kelio dangų, neatitinka tikrovės ir apsunkina galimybes surinkti pakankamai balų, kad atitinkami ruožai būtų asfaltuojami. Kaip pavyzdį, galima išskirti rajoninės reikšmės kelią Nr. 1912 Rupinai – Griškabūdis – Kudirkos Naumiestis, kuris driekiasi net per keturias skirtingas savivaldybes ir kerta tris krašto kelius. Tačiau toks kriterijus nėra pakankamai išskiriamas kaip aktualus susisiekimui, nors yra itin prasmingas atliekant šio kelio asfaltuotinų žvyrkelių ruožų atranką“, – rašoma rezoliucijoje.

Tai, kad speciali rajono komisija prioritetus suskirstė pagal save, o ne Automobilių ir kelių direkcijos metodiką, patvirtino ir Ūkio skyriaus vedėjas Kęstutis Kuncaitis. Jis sakė, jog komisija labiausiai atsižvelgė į tai, kiek išasfaltuotas ruožas tenkins gyventojų poreikius, ar pasitarnaus turizmui, ar išasfaltavus vieną ruožą bus užbaigtas visas kelias.

„Jie (Kelių direkcija – red. past. Apskritai pirmą kartą klausia mūsų nuomonės“, – sakė vedėjas.

Prašoma įvertinti išdėstytus motyvus ir į juos atsižvelgti bei suteikti galimybę Šakių rajono savivaldybės išskirtiems penkiems svarbiausiems prioritetiniams asfaltuotinų žvyrkelių ruožams pridedamus papildomus balus padvigubinti.

„Tik tokiu atveju savivaldybė turės galimybę tinkamai ir konkurencingai dalyvauti žvyrkelių asfaltavimo programoje ir pagaliau turėti išasfaltuotas svarbiausias susisiekimo gijas, kurios yra tankiai apgyvendintos ir kasdien plačiai naudojamos gyventojų, kurie kantriai laukia patogesnės gyvenamosios aplinkos“, – akcentuojama rašte.

Už tokią rezoliuciją vienbalsiai balsavo visi tarybos nariai, tad ji bus išsiųsta Lietuvos automobilių ir kelių direkcijai.

Priminsime, kad Kelių direkcija yra suformavusi prioritetinę žvyrkelių ruožų asfaltavimo eilę savo nuožiūra, yra atsižvelgiama į tai, ar ruožu kursuoja viešasis transportas, ar išasfaltavus ruožą padidės eismo intensyvumas visame kelyje, ar išasfaltuotas ruožas pagerins lankytinų vietų pasiekiamumą, ar išasfaltuotas ruožas pagerins administracinių centrų pasiekiamumą, koks yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas ruože, kiek neasfaltuotų ruožų yra analizuojamame kelyje, taip pat atsižvelgta į visuomenės prašymų skaičių, tolygią kelių plėtrą regionuose, projektų ekonominius rodiklius. Susumavus visų šių rodiklių balus asfaltuotinas žvyrkelio ruožas gali surinkti iki 80 balų. Savivaldybė gali daryti įtaką asfaltuotinų ruožų atrankai ir nurodydama prioritetus pridėti projektui iki 20 balų.

Šakių savivaldybės I prioritetas yra kelio Išdagai–Naudžiai–Valakbūdis asfaltavimas (beveik 5 km ilgio ruožas), II prioritetas – Panoviai–Naudžiai (apie 6 km), III, IV ir V prioritetas yra kelio Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai skirtingų ruožų asfaltavimas (iš viso apie 18 km).

Kelių direkcija, surinkusi ir įvertinusi informaciją iš savivaldybės, sudarys galutinį asfaltuotinų žvyrkelių ruožų prioritetinį sąrašą. Galutiniame projektų prioritetiniame sąraše asfaltuotinas žvyrkelio ruožas gali surinkti iki 100 balų. Šiame sąraše projektai bus išdėstyti prioriteto tvarka pagal gautų balų sumą ir įgyvendinami pagal finansavimo galimybes.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar sutiktumėte prisidėti prie kelių infrastruktūros gerinimo?

klausimelis 05 17Ona iš Patamošupių:

Asfaltuotas kelias pas mus. Jau seniai paklotas. Ir remontuotas jau truputį. Tai man ir neaktualus šitas klausimas. Kita problema yra – pro mus autobusas neina. Tai turim pėsčiomis eiti du kilometrus iki Patašinės, kad iš čia nuvažiuotume į Griškabūdį, Šakius. 

klausimelis 05 17 2

Gediminas iš Žeimio k.:

Turime savo kaime ir žvyrkelio atkarpą. Tik koks šimtas metrų asfalto, per patį kaimą. Gyvenu čia nuo 1973m. Tai ir kenčiam nuolat dulkes. Žadėjo ir ūkininkai prisidėti. Manau, visi gyventojai prisidėtų kažkiek, kad tą asfaltą paklotų. Asmeniškai aš taip pat, kiek galėčiau, tiek prisidėčiau.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.