Nuotrauka su kiemo įvažiavime įklimpusiu automobiliu socialiniame tinkle sukėlė aršią diskusiją, kurioje pažiro nuotraukos ir iš kitų miesto vietų bei kritika rajono valdžiai, rangovams ir vieni kitiems. Facebook nuotr.
O kas nusimano, kaip tie darbai turi būti atlikti „kaip priklauso“? Socialinių tinklų diskusijoje, o ir realybėje pasirodė vienas kitas šakiečių bandymas į remonto darbus ir bendrą situaciją pasižiūrėti nevienareikšmiškai. L. Giros gatvėje gyvenanti moteris sako suprantanti, jog kitoje pusėje, kur tiesiamas šaligatvis, kaimynai tikrai patiria nepatogumus, bet kad po tiek metų apskritai čia atsiras šaligatvis – labai džiugina, bus ir pačiai, ir anūkams saugiau. Tačiau vis dėlto daugybė šakiečių žėrė vieną po kito asmenines patirtis ir nusivylimus, susijusius su gatvių remonto darbais.
„Gerai, – kalbėjo L. Giros gatvės gyventojas Julius,– jei žmonės nepatenka vien tik į savo namus, o kas, jei tuose namuose ir kiemuose įregistruoti verslai, tai kartu su neįvažiuojančia mašina neatvažiuoja ir pinigai.“ Jo žmona patikina, kad pati asmeniškai šaligatvių projektu ir jo vykdymu domisi nuo 2018 m. ir viskas, pasak jos, vyniojasi kaip meksikietiškose telenovelėse, kur daug nežinomųjų ir „staiga“ prarandama atmintis.
Žmones labiausiai piktina, kad darbai kai kuriose miesto gatvėse, tarkime Striūpų ir Griškabūdžio, tęsiasi mėnesių mėnesiais. Kiti sakė nesuprantą, kad vienu metu daugybė miesto gatvių remontuojamos ir lieka neaiškūs prioritetai, kuri gatvė svarbesnė, kuriai greičiau numatyta finišo tiesioji.
Administracija taip pat nepatenkinta
Diskusijai neliko kurti ir savivaldybės specialistai. Viešai išdėstytoje pozicijoje atsispindėjo apgailestavimas dėl miesto gyventojams kylančių nepatogumų ir pripažinimas, kad darbų atlikimo terminai bei kokybė jų taip pat netenkina. Rangovas UAB „Parama“ buvo pasirinktas per viešuosius pirkimus. Kaip patikino savivaldybės Ūkio, architektūros ir investicijų skyriaus vedėjas Arvydas Šlėderis, be jokių „simpatijos ar antipatijos veiksnių“. Yra pasirašytos dvi darbų sutartys – pirmoji sutartis dėl Striūpų ir Griškabūdžio gatvių pasirašyta 2021 m. balandžio 31 d. Šios sutarties vykdymą kontroliuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija, kuri yra šių gatvių savininkė. Dėl keliamų kokybės reikalavimų čia darbai vyksta lėtai, nes kiekvienam metrui yra atliekami laboratoriniai tyrimai. Pastarieji kelia daug klausimų paprastiems šakiečiams, nes sunku suprasti, kam jie reikalingi. Pasirodo, tik tyrimų rezultatams atitikus rodiklius, rangovas gali tęsti darbus. Dėl šios priežasties lėtėja darbų sparta, kuriai dar dažnokai taip pat turi įtakos ir oro sąlygos. Savivaldybės atstovai viešame pareiškime deklaravo suvokią, kad dėl daugiau nei metus užsitęsusių darbų kyla grėsmė pėsčiųjų saugumui. Pasak jų, dėl to ne kartą buvo kreiptasi tiek į rangovą, tiek į Automobilių kelių direkciją. Numatyta, kad rangovas darbus užbaigs iki 2023 m. balandžio 31 d.
Antroji sutartis pasirašyta 2021 m. gegužės 14 d. – ten numatyta, kad darbai bus atlikti per 24 mėnesius. Ši sutartis apima L. Giros, Birutės, Jazminų, Medžiotojų, J. Basanavičiaus ir P. Vaičaičio gatvių remonto darbus. Savivaldybės atstovai viešai pasidžiaugė, kad darbai šiose miesto dalyse vyksta sparčiau: Jazminų ir Medžiotojų gatvėse jau paklotas asfaltas, baigiami aplinkos tvarkymo darbai, J. Basanavičiaus gatvėje baigiamos kloti trinkelės, Birutės gatvėje darbai eina į pabaigą. Kad ir lydimi gyventojų skundų, darbai į priekį stumiasi ir L. Giros gatvėje. Žadama, kad šiemet bus atnaujinta asfalto danga L. Giros, J. Basanavičiaus iki „Varpo“ mokyklos ir P. Vaičaičio gatvėse – darbams jau pasirašytos sutartys.
Kurios gatvės patenka į prioritetų lentelės viršų, o kurios rikiuojasi žemiau? „Galime patikinti, kad Striūpų ir Griškabūdžio gatvės yra prioritetinės. Labai tikėjomės, kad darbai jose bus atlikti pirmiausiai, todėl jas pirmas ir pradėjome tvarkyti, bet dėl aukščiau išvardintų priežasčių darbai vyksta ne taip sparčiai, kaip visi norėtume“, – teigiama viešame pranešime.
Prašo kantrybės laukiant darbų pabaigos
Savivaldybės Ūkio, architektūros ir investicijų skyriaus vedėjas A. Šlėderis socialiniame tinkle įvykusią diskusiją vertina skeptiškai, ji, leido suprasti, yra daugiau „bobučių turgus“ nei naudą nešantis dialogas.
„Kol vyksta statybos darbai, o oro sąlygos nepalankios, normalu, kad žmonės patiria nepatogumų ir jų susierzinimas man visiškai suprantamas. Minėta L. Giros gatvės gyventojų situacija buvo operatyviai išspręsta. Ir dar kartą primenu: statybos aikštelė nėra užbaigta gatvė, todėl tikėtis patogumų ir jau vardinti brokus nėra nei tikslinga, nei protinga ir gerokai per anksti. Reikia palaukti darbų pabaigos, todėl visų nuoširdžiai prašau kantrybės“, – kalbėjo A. Šlėderis.
Jis priminė, kad viešieji pirkimai lemia, kas bus rangovas, todėl visos replikos apie tai, ar jis tinkamas, ar ne – bevertės. Kartais, sako vedėjas, bandome su rangovais diskutuoti priimant vieną ar kitą sprendimą, bet yra tam tikri reikalavimai, todėl tenka pasitikėti specialistų kompetencija lygiai taip pat, kaip pasitikima einant pas gydytoją ar kitą savo srities specialistą. A. Šlėderis pastebi ir kitą tendenciją, kad čia, kaip ir krepšinyje, kai staiga atsiranda trys milijonai trenerių ir šios sporto šakos žinovų, atrodo, jog ir Šakiuose visi tampa kelių remonto ekspertais, o kai darbai užbaigiami, didžioji dalis jų nutyla. Žinoma, pripažįsta jis, pasitaiko ir realaus broko. Tačiau didžioji dalis savivaldybės kelių remontuojami iš kelių programos lėšų, todėl užbaigtus projektus, darbų kokybę tikrina ir vertina Kelių direkcija, o rangovas suteikia penkerių metų garantiją, tad išlindusį broką rangovai privalo taisyti.
Lina Morkūnienė