Regionų parduotuvės vasaros metu itin glaudžiai bendradarbiauja su vietiniais ūkininkais. Taip siekiama, kad produkcija kuo greičiau pasiektų pirkėją.
Kaip rašoma UAB „Gulbelė“ pranešime žiniasklaidai, patogumas, kokybė ir kaina regionuose yra lemiantys kriterijai pirkėjams renkantis prekes, mat daug ką galima įsigyti turguje ar užsiauginti patiems. Be to, nedidelės regioninės parduotuvės smulkiesiems ūkininkams suteikia galimybę be papildomų tarpininkų parduoti savo derlių.
Šakių rajono Liepalotų kaime 38 ha daržovių ūkį jau šešerius metus valdantis Tomas Skaizgirys tikina, kad smulkieji ūkininkai nori dirbti ir su didžiaisiais prekybos centrais, tačiau jų galimybės ribotos. Be to, regionų parduotuvės į kintančią pasiūlą reaguoja žymiai lanksčiau.
Anot A.Tarnausko, mažosios parduotuvės noriai įsileidžia ūkininkų produktus, tačiau atidžiai stebi pirkėjų reakciją į juos ir teiraujasi nuomonės. Atsižvelgdami į pirkėjų poreikius verslininkai atsirenka ūkininkus, su kuriais nuolat bendradarbiauja. Svarbu ne tik kaina bei kokybė, bet ir paties ūkininko darbo metodika, netgi reputacija.
Ūkininkas T. Skaizgirys sako, kad šiandien pirkėjai renkasi ne tik šviežią bei kokybišką produktą, bet vis dažniau domisi jo kilme. Kaip pastebi kitas Šakių rajono ūkininkas Valdas Juška, atradę jiems patinkančius produktus žmonės nevengia dėl jų važiuoti ir didesnį atstumą.
„Kaip rodo praktika, tiesioginės reklamos mums nereikia, rekomendacijos sklinda iš lūpų į lūpas. Sulaukiame skambučių ir iš kitų miestų. Be to, socialiniai tinklai itin galingi: paskelbiu žinutę, kad jau turiu daržovių, ir žmonės klausia, kokiame prekybos centre galima rasti mano produkcijos“, – pastebi V. Juška.
Ūkininkų teigimu, didiesiems prekybos tinklams jie per maži, o savarankiškai realizuoti produkciją nėra lengva. Kruopščiai savo kaštus skaičiuojantys ūkininkai renkasi nedideles regionų parduotuves dar ir dėl to, kad, išvežiojant produkciją į didžiuosius miestus, žymiai išauga produktų kaina.
Anot T. Skaizgirio, jei ūkininkas neturi nuosavo transporto, bendradarbiavimas su regionų parduotuvėmis ar tinklais yra paprastesnis, nes administravimas ir logistika vyksta toje pačioje vietoje, o didžiuosius prekybos tinklus pavyksta pasiekti tik sukūrus kooperatyvą, o tam jau reikalingi tarpininkai. V. Juška antrina, kad pardavimo apimtis ir yra esminis kriterijus, siekiant bendradarbiavimo su prekybos milžinais.
„Bendradarbiavimas su vietos ūkininkais stipriai prisideda prie krašto ekonomikos skatinimo. Nuolat ieškome naujų galimybių šioje srityje, jaučiame didelį pirkėjų susidomėjimą vietos ūkininkų produkcija“, – sako regioninių parduotuvių tinklo „Gulbelė“ savininkas Arūnas Tarnauskas.
„Draugo“ inf.