Griškabūdžio gimnazijos eTwinning projektų koordinatorė N. Stravinskienė pasakojo, kad konferencijoje Romoje susitiko daugiau nei 500 mokytojų ir švietimo ekspertų iš 39 Europos valstybių. Šių metų renginio tema „Atviras švietimas“, skirta mokymosi būdų, naudojantis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (IKT) skatinimui.
„Plenarinėje sesijoje sveikinimo žodį taręs Italijos švietimo ministerijos sekretorius Davide Faraone pabrėžė, kad jų šalyje eTwinning programoje dalyvauja 600 tūkst. moksleivių. Italijos vyriausybė mano, kad eTwinning yra labai svarbi švietimo priemonė, - pasakojo N. Stravinskienė. - Toks požiūris įrodo, kad Europos Sąjunga yra ne tik finansinė aplinka, bet ir gyva sistema.“
Konferencijos dalyvės prisipažino, kad didelį įspūdį paliko garsaus britų filmų prodiuserio ir pedagogo lordo Deivido Patnamo (David Puttnam) pranešimas ,,Lanksti pedagogika“, kuriame buvo aptartos šiuolaikinės mokymo ir mokymosi problemos, poreikis keisti mokymo praktiką ir mokyklos vietos pasaulyje suvokimą. Pabrėždamas mokytojo vaidmens svarbą jaunosios kartos lavinimui, jis ragino ieškoti būdų, kaip šiuolaikinį jaunimą sudominti aktualiomis temomis, kaip patraukliau pateikti ugdymo turinį.
Briuselio „European Schoolnet“ generalinis direktorius Markas Durandas (Marc Durando) savo kalboje paminėjo keletą įdomių faktų. Šiuo metu Europoje yra 320 tūkst. mokyklų, iš jų - 40% eTwinning mokyklos, ir 6 mln. mokytojų, iš jų - 5% eTwinning mokytojai, t.y. tik po du vienoje mokykloje. Pasak jo, atėjo laikas pereiti nuo novatoriškų mokytojų prie novatoriškų mokyklų. Geriausias pavyzdys - eTwinning programos sėkmė. Tai, kad eTwinning portalą kasdien aplanko apie 30 tūkst. lankytojų, rodo, jog jis yra paklausus, įdomus ir reikalingas. „Išsilavinimas yra galingiausias ginklas, kurį galite naudoti norėdami pakeisti pasaulį“, - Nelsono Mandelos (Nelson Mandela) žodžiais savo pasisakymą baigė M. Durandas.
Abi griškabūdietės tvirtino, kad joms didelį įspūdį paliko ir kūrybinės dirbtuvės ,,Romos žaidimai“, kurių metu mokytojai tapo gladiatoriais - kūrė komandos logotipus, rašė filmo scenarijų ir šoko finalinį šokį. Be to, jos turėjo progos pasigrožėti nuostabiais naktinės Romos vaizdais - aplankė Koliziejų, Šv. Petro baziliką, Panteoną, Trevi fontaną, Romos forumą, Ispanų laiptus, Kapitolijų. Didingas miestas visus sužavėjo savo architektūra, istorija ir grožiu.
„Labai džiaugiamės galimybe stebėti kitų valstybių mokytojų praktikas, pabendrauti su jais, pasidalyti patirtimi, - atviravo M. Senkienė ir N. Stravinskienė. – Konferencijoje suradome ne tik naujų partnerių planuojamiems projektams, bet ir patobulinome užsienio kalbos žinias, praplėtėme bendradarbiavimo ir mokymo kompetencijas.“