Plokščių moksleiviai mokysis kitaip

kurybines partnerystesNe paslaptis, kad šalies mokyklose pamokas jau veda ir aktoriai, ir režisieriai, ir interjero dizaineriai, ir skulptoriai. Šiais metais į „Kūrybinių partnerysčių“ projektą įsitraukę Plokščių mokyklos – daugiafunkcio centro 5 - 6 klasių mokiniai džiaugėsi savo mokykloje sulaukę kūrybos praktiko – būgnininko, perkusisto, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojo Vlado Dieninio.
 
Nuotr. V. Dieninis mokė moksleivius klausytis vienas kito bei užfiksuoti kuo tikslesnį  pasakojimą.
 
„Kūrybinių partnerysčių“ projekte dalyvaujantys menininkai, mokslininkai ir kitų sričių profesionalai kartu su mokytojais ieško būdų, kaip įprastus dalykus mokytis kitaip. Pavyzdžiui, režisierius, kartu su vaikais kurdamas spektaklį, padeda turtinti jų žodyną, o geologas, atlikdamas su vaikais specialius judėjimo pratimus, parodo, kaip formuojasi kalnai. Kūrybos praktikai  parodo, kaip galima kūrybiškai naudoti pamokos laiką, klasės ir mokyklos erdves, kokiais būdais įmanoma skatinti vaikų mokymąsi, domėjimąsi. „Kūrybinių partnerysčių“ programoje jau dalyvavo beveik 4 tūkstančiai Lietuvos moksleivių – nuo pirmokų iki dvyliktokų. Su kiekviena mokykla ir klase praktikai dirba skirtingai.

Plokščių mokykloje - daugiafunkciniame centre veiklas planuojantys kūrybos praktikas V.Dieninis ir kūrybos agentas Paulius Burakas, iki šiol tyręs mokyklos situaciją, padėjęs įvardinti spręstinas probelmas, taip pat ketina imtis įdomių veiklų, kurios padės mokiniams labiau įsiklausyti į save, į aplinką, kuri mus supa, į šalia esantį žmogų. Išgirsti, ką šis kalba, ką nori pasakyti. „Kūrybinių partnerysčių“ komanda drauge su mokykyklos mokytojais aptarė ir suplanavo, kokias veiklas ketina įgyvendinti per artimiausius keturis mėnesius.

Po pokalbių bei veiklų su mokiniais paaiškėjo, kad mokiniams sunku vieniems kitus išklausyti, sukoncentruoti dėmesį, bendradarbiauti komandose, todėl ir projekto veiklos lavins šiuos moksleivių gebėjimus. Buvo nuspręsta dirbti keliose su klausymu susijusiose veiklose. Ketinama labiau koncentruotis į savojo kūno įsiklausymą, projekto eigoje kurti skambančio kūno kompoziciją jungiant ją su judėjimu erdvėje. Vėlesniame  etape planuojama užsiimti muzikos kūrimu iš aplinkos elementų, įrašinėti aplinkos garsus ir juos komponuoti. Tai bus įvadas į radijo teatro kūrimą, glaudžiai susijusį  su lietuvių kalbos ir istorijos pamokomis.  Taip pat planuojama kurti audio knygą, pavadinimu „Plokščių garsai“, į kurią bus sudėti visi projekto metu užfiksuoti aplinkos garsai, vietinių gyventojų dainos ir pasakojimai, moksleivių ir mokytojų balsai, radijo teatro ir sukurtų kompozicijų įrašai. Mokyklos teritorijoje norima sukurti keletą garso instaliacijų, o kieme įkurti garso sodą, sudarytą iš garso skulptūrų.

Projekto metu numatyta supažindinti mokinius su kitų kultūrų žmonėmis ir organizuoti tiesioginius kultūrinius mainus. Dailės pamokose bus piešiami muzikos kūriniai, kalbama apie tai, kas yra garsovaizdis ir ar muzika gali būti matoma. Mokiniai per technologijų pamokas kurs daržovių orkestrą, taip plėsdami suvokimą apie daiktų daugiafunkciškumą. Lietuvių kalbos pamokoje, plečiant mokinių žodyną, bus dirbama su nuotaikomis, intonacijomis, tempu ir asociatyviniu mąstymu. Daug ir įvairių veiklų projekto metu praturtins mokinių suvokimą apie tai, kad mokymasis gali būti įdomus, žaismingas, įvairus ir netikėtas. Patys Plokščių mokyklos – daugiafunkcinio centro mokiniai taip pat tikisi ne tik smagaus mokymosi, bet ir gebėjimo pažinti save, savo draugus, išmokti klausytis.
 
„Draugo” inf.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip kovoti prieš žiaurų elgesį su gyvūnais?

klausimelis 04 26Mindaugas iš Zapyškio:

Nepriklausomai, kur laikomas šuo, ant grandinės ar voljere, reikia jam sudaryti sąlygas. Nelaikyčiau žiauriu elgesiu su gyvūnu, jei jis ant grandinės gali lakstyti po visą kiemą. Kartais grandinė gali suteikt šuniui daugiau laisvės nei gyvenimas voljere. Manau, ir dabar yra numatytos pakankamai griežtos bausmės kovai prieš žiaurų elgesį su gyvūnais, nes, kiek žinau, yra ir baudžiamoji atsakomybė – laisvės atėmimo bausmė.

klausimelis 04 26 2

Lina iš Šakių:

Manau, kad pririšti šunį prie grandinės nėra blogai, bet tokie įvykiai, kai norima jais atsikratyti itin žiauriais būdais, yra netoleruotini. Jei jau nėra galimybės ar noro laikyti šuns ar katės, galima kreiptis į gyvūnų globos įstaigas, bet ne kažkur išvežt ir atsikratyt. Manau, kad už žiaurų elgesį su gyvūnu bauda nuo 200 iki 1 tūkst. eurų jau būtų žmogui bausmė.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.