Politikų akys nukrypo į „Šakių autobusų parko“ veiklą

autobusu bilietai
Nuotr. Tarybos nariams buvo pateiktas siūlymas keleivių vežimo vietiniais maršrutais tarifą padidinti net 18 proc., tačiau tokiam sprendimo projektui nuspręsta nepritarti ir palikti galioti ankstesnį tarifą.

Violeta SEREDŽIUVIENĖ

Rajono tarybos nariai šiandien, liepos 28 d., vykstančiame tarybos posėdyje turės priimti sprendimą dėl savivaldybės įmonės, uždarosios akcinės bendrovės ,,Šakių autobusų parkas“ keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais tarifų dydžių nustatymo.

Šią savaitę vykusiuose tarybos komitetų posėdžiuose dėl šio į darbotvarkę įrašyto klausimo kilo nemažai diskusijų. Liepos 26 d. vykusiame rajono savivaldybės Ūkio ir verslo komiteto posėdyje Ūkio skyriaus vedėjas Kęstutis Kuncaitis tarybos nariams pristatė sprendimo projektą dėl keleivių vežimo vietiniais maršrutais tarifų didinimo. Pasak vedėjo, Kelių transporto kodekso 16 straipsnio 2 dalies nuostatos įpareigoja savivaldybę ne rečiau kaip kartą per metus peržiūrėti maršrutinių autobusų tarifus, tačiau šis įstatymas neįpareigoja tarifus kelti. Savivaldybės taryba sprendimus turi priimti atsižvelgdama į vežimo sąnaudų, gautų pajamų pokyčius ir viešųjų paslaugų sutartyse numatytus įsipareigojimus. Atskiriems maršrutams gali būti nustatomi skirtingi tarifų dydžiai. Praėjusiais metais patvirtintą 0,107 euro už vieną kilometrą (be PVM) keleivių vežimo tarifą sprendimo projekte buvo siūloma padidinti net 18 proc. – iki 0,126 euro už kilometrą (be PVM). Kaip dėstoma Ūkio skyriaus parengtame projekte, tarifą didinti būtina dėl sumažėjusio pervežamų keleivių bei moksleivių skaičiaus, padidėjusios dyzelino kainos, netiesioginių sąnaudų padidėjimo dėl civilinės atsakomybės draudimo, padidėjusių transporto priemonių nusidėvėjimo sąnaudų ir kitų priežasčių.

Tarybos nariai pasigedo ekonominio pagrindimo

Rajono savivaldybės tarybos Ūkio ir verslo komiteto nariai pasigedo svarstomo klausimo išbaigtumo bei sprendimo projekte pateikto tarifų nustatymo ekonominio pagrindimo. Tarifą padidinus net 18 proc., tarybos narių manymu, daliai rajono gyventojų maršrutinių autobusų bilietų kainos gali pasidaryti neįkandamos. Komiteto pirmininkas Valdas Stankūnas pastebėjo, jog pirmiausia reikėtų peržiūrėti nuostolingus Šakių autobusų parko maršrutus, stengtis juos koordinuoti su geltonųjų autobusiukų, vežiojančių rajono moksleivius, maršrutais, ieškoti kitokių rezervų.

„Visos vietinio susisiekimo maršrutų pajamos yra savivaldybės biudžeto lėšos. Per 2016 m. už keleiviams parduotus bilietus surinkta 116 tūkst. eurų, kompensacijos už lengvatas – 214 tūkst. eurų, kompensacijos už nuostolius – 205 tūkst. eurų. Pastarieji du skaičiai yra tos lėšos, kurios mokamos iš rajono savivaldybės biudžeto“, – keletą iškalbingų skaičių pateikė ūkio skyriaus vedėjas K. Kuncaitis.

Išgirdęs Ūkio skyriaus vedėjo komentarą, neiškentė savo nuomonės nepareiškęs komiteto narys Laurynas Suodaitis: „Sugrįšiu prie nepopuliaraus klausimo – ar savivaldybei apskritai reikalingas autobusų parkas? Gal reikėtų svarstyti ir šį klausimą? Jei savivaldybė dengia 80 proc. išlaidų, tai gal nedarykime biznio, jeigu nemokame jo daryti. Gal laikas šios paslaugos teikimą patikėti privačiam verslui?“

Tarybos narys Juozas Puodžiukaitis svarstė, kodėl nepanaikinus tokių nuostolingų autobusų maršrutų, kuriais vežami per dieną vos keli žmonės. Jo manymu, savivaldybė privalo skaičiuoti pinigus ir juos taupyti, nes nuostoliai dengiami iš visų mokesčių mokėtojų kišenių. Pasak K. Kuncaičio, nuostolingų vietinių maršrutų naikinimui nepritaria seniūnijų seniūnai, kadangi tuomet rajono gyventojų labiausiai pažeidžiamas socialinis sluoksnis liktų atskirtas nuo miesto centro ir čia teikiamų paslaugų. Seniūnų manymu, šiuo atveju reikia kalbėti ne vien apie ekonominius skaičiavimus, bet ir apie savivaldos vaidmenį, sprendžiant gyventojų socialinės atskirties problemas.

Analizuos savivaldybės įmonių veiklą

Ūkio ir verslo komiteto nariai kreipėsi į savivaldybės administracijos direktorių Dainių Grincevičių, kad šis artimiausiu metu išanalizuotų „Šakių autobusų parko“ ekonominius rodiklius ir pateiktų konkrečias išvadas dėl šios savivaldybės įmonės veiklos optimizavimo galimybių. Ateityje veiklos analizę ir ekonominį įvertinimą, komiteto narių manymu, būtų tikslinga atlikti ir kitose savivaldybei priklausančiose įmonėse.

Ūkio skyriaus vedėjas, projekto rengėjas K. Kuncaitis sutiko su visomis komiteto narių išsakytomis pastabomis ir pats pasiūlė tarybos posėdyje svarstyti jau naują sprendimo redakciją, kurioje bus siūloma ne didinti, o palikti galioti tuos pačius 2016 metų liepos 29d. sprendimu nustatytus keleivių vežimo tarifus. Ko gero, diskusijų tarp politikų turėtų netrūkti ir šiandieninio tarybos posėdžio metu.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar planuojate dalyvauti Prezidento rinkimuose?

klausimelis 05 10Diana iš Panovių:

Būtinai. Visada stengiuosi balsuoti rinkimų dieną, o ne iš anksto. Kai buvo maži vaikai, vesdavomės kartu, kad ugdytume patriotiškumą ir parodytume pavyzdį, jog balsuoti yra privaloma. Dėl kandidato esu apsisprendusi, tačiau, manau, kad antro turo reikės. Kiek sunkiau su referendumu – turėtų balsuoti 51 proc., kad jis būtų laikomas įvykusiu. 

klausimelis 05 10 2

Rimantas iš Plokščių:

Jau balsavau. Reikia balsuoti. Čia yra kiekvieno pareiga. Balsavimas turėtų būti privalomas. Tada nereikėtų verkti, kad ne tą kandidatą išrinko. Kadangi sekmadienį išvažiuosiu, ėjau balsuoti iš anksto. Apsispręsti sunku nebuvo. Rinktis tikrai yra iš ko, pretendentų turim daugiau nei Amerikoje. Vieni galvoja, ką daro, kiti – šiaip ateina, dėl vaizdo.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.