Aukso gabalas purve?

turizmo centrasAgnė NAUMAVIČIŪTĖ

Rajono savivaldybės administracijos direktorius Evaldas Sniečkus nebuvo itin sužavėtas rajono reprezentavimu turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodoje „Adventur“, kuri sausio 22–24 d. vyko Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“. Kiekvienais metais mūsų kraštą parodoje pristato Šešupės euroregiono turizmo informacijos centro darbuotojai.

Nuotr. Šešupės euroregionas TIC už tris dienas šioje parodoje sumokėjo 700 eurų. Nors jiems tai brangu, ar užtenka mažo staliuko, plakato ir kelių lankstinukų norint tinkamai reprezentuoti rajoną?

Turizmas nepakankamai vystomas

Kaip sakė E. Sniečkus, pagal potencialą, turizmas rajone yra antroji verslo šaka po žemės ūkio, o dėmesys bei tai, kaip mes jį vystome, – toli gražu nėra pakankamas.

Štai parodoje, „Adventur“, direktoriaus nuomone, taip pat nebuvo atskleista viskas, ką reikėjo. Pasak jo, situacija dabar tokia: dedami milijonai į dvarus, bet jie nėra tinkamai reprezentuojami.

„Pasakysiu gal ir grubiai, bet elgiamės taip, lyg turėtume aukso gabalą ir jį įmestume į purvą. Tad ir džiaugsmo iš to labai mažai“, – atvirai sakė administracijos direktorius.

Kaip bebūtų, dvarai yra turistiniai objektai, kurie turi traukti žmones, todėl juos privalu tinkamai pristatyti. Tačiau galbūt nėra skiriama pakankamai lėšų šiems darbams padaryti? Direktoriaus teigimu, darbai prasideda ne nuo lėšų, jie prasideda nuo idėjų. E.Sniečkus mano, jog neturime aiškios vizijos, kuria linkme mes einame, kaip organizuojame turizmo nišą, o kai nėra aiškios strategijos, tai ir nesižinome, nei ką, nei kaip daryti. Reikia aiškiai susidėlioti turizmo verslo koncepciją – ką turime vertingo rajone, kuo traukiame turistus ir kaip skleidžiame apie save žinią.

„Ta pati „Adventur“ paroda ir yra žinios skleidimas. Kas yra turizmas? Tai žmonės, kurie nori kažkur pailsėti, nuvažiuoti, kažką pamatyti. Kiekvienas žmogus, galvodamas kur nuvažiuoti, turi žinoti, iš ko gali rinktis. Jeigu apie save nieko nesakai, nesudomini žmogaus, tai jis pas tave ir neatvyks. Nemalonu sakyti, bet aš, atvykęs į parodą, beieškodamas mūsiškių, paprasčiausiai juos praėjau, nes nepamačiau. Padėtas plakatas, mažas staliukas, keli lankstinukai... Kyla klausimas, kaip mus gali pastebėti kiti žmonės?“ – tęsė direktorius.

Siūlo kooperuotis

E. Sniečkui kaip gerasis pavyzdys parodoje įstrigo Vakarų Lietuvos prisistatymas. Palanga, Klaipėda, Neringa save reprezentavo įsikūrusios vieną stendą. Administracijos direktorius mano, jog mes ateityje galėtume taip pat pagalvoti apie kooperavimąsi su kitomis savivaldybėmis.

„Pavyzdžiui, Jurbarkas, Kauno r. Mus su jais sieja Panemunė. Kodėl mums visiems trims šios temos nepristačius? Galime kurti maršrutą, skleisti apie tai žinią. Kodėl mes taip negalėtume prisistatyti? Palankiai į turizmo plėtojimą žiūriu ir aš, ir visi tarybos nariai, suprantame, kad turizmas – ypač svarbus ir aktualus. Žemės ūkis juda į priekį, o pramonė ir verslas – ne. Į turizmą daug sudėta, reikia dar šiek tiek padirbėti ir būtų galima galvoti apie užaugintų vaisių skynimą“, – mintis dėstė direktorius.

Yra kur tobulėti

Šešupės euroregiono TIC direktorė Eglė Plančiūnienė sakė, jog su E.Sniečkumi apie dalyvavimą parodoje bei galimybes kažką keisti dar nekalbėjo. Tačiau, išgirdusi direktoriaus planus, E. Plančiūnienė sakė besidžiaugianti siūlymais. Anot jos, tuomet yra prielaida kitais metais parodai pasiruošti stipriau ir geriau.

„Visada yra vietos kur tobulėti. Paskutiniuosius trejus metus, kaip turizmo informacijos centras, turėjome Turizmo departamento rėmimą dalyvavimui parodose. Visus dvarus kiekvienais metais pasikviečiame dalyvauti kartu, šiais metais jų atstovai parodoje taip pat dalyvavo. Tiesą pasakius, be paramos, „Adventur“ dalyvauti mums labai sudėtinga. Dalyvavimas parodoje apmokamas iš TIC lėšų, todėl taupydami pinigus atsisakėme standartinių įrangų, viską darėme šiek tiek kukliau. Kita vertus, aš manau, kad geriau dalyvauti nei išvis nedalyvauti. Jei direktorius mano, jog mes galėtume gauti daugiau lėšų tokiems dalykams, tuomet man belieka ploti ir džiaugtis. Parodoje dalyvauti yra labai svarbu, bet ir labai brangu. Trys dienos atsiėjo 700 eurų“, – informavo E. Plančiūnienė.

Pasak direktorės, nereikia suabsoliutinti vien parodos. Tai nėra vienintelis būdas pristatyti mūsų kraštą. Daug pinigų „suryja“ renginiai, kuriuos reikia organizuoti ištisus metus. E. Plančiūnienė mano, kad yra efektyvesnių įrankių pasiekti didesnį rajono lankomumą ir žinomumą. Pavyzdžiui, pakviesti kelionių vadovus ar gidus į infoturą. Už tokias lėšas, kokios skiriamos „Adventur“, galima surengti du tokius renginius.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar domitės savo krašto istorija?

klausimelis 04 15Zenonas iš Ritinių:

Esu gimęs ir augęs netoli Gelgaudiškio, tai mačiau kaip keitėsi dvaras. Džiaugiuosi, kad dabar jis naujai suremontuotas. Apie paskelbtus Paprūsės metus nesu girdėjęs. Spaudą skaitau ir naudojuosi internetu, tai dabar paskaitysiu ir daugiau pasidomėsiu. Kad buvo Prūsija, kur dabar Kaliningrado sritis, girdėjau. 

klausimelis 04 15 2

Genovaitė iš Šakių:

Manau, nepakankamai. Turėtume daugiau skaityti literatūros. Apie Šakius žinau, kad čia gyveno daug žydų. Apie juos pasakojo mano mama. Atsimenu sovietmetį, o apie Paprūsės metus negirdėjau. Manau, jauni žmonės geriau žino savo krašto istoriją, to mokosi mokykloje.

europos pulsas350px

nuoma350px 
 
 BY GPM 350px
 
sms
tu esi 350px

lt72 3
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.