Ne vienam miestelėnui ar prašalaičiui akis bado ir aibę klausimų kelia tiek ties Šakiais, tiek ties Griškabūdžiu vykstantys sankryžų rekonstrukcijos darbai. Nors darbininkai čia pluša beveik tris mėnesius, rezultatų faktiškai nematyti. Darbų sparta nepatenkinta VĮ „Marijampolės regiono keliai“, prasitarė netgi apie galimą sutarties nutraukimą su darbus atliekančia UAB „Klaipėdos keliai“. Tad ar šiais metais, kaip buvo žadėta, bus įrengtos sankryžos?
Nuotr. Žiedinės sankryžos įrenginėjimo darbai prie Šakių prasidėjo prieš tris mėnesius, tačiau rezultatų kol kas nematyti. Darbų sparta nepatenkintos ir atsakingos institucijos.
Bus – nebus?
Darbai Jurbarkas – Šakiai – Pilviškiai ir Šakiai – Kaunas kelių sankryžoje buvo pradėti birželio mėnesį. Šiek tiek vėliau imta rekonstruoti ir Griškabūdyje esanti sankryža. Ir vienur, ir kitur dėl gana didelio avaringumo buvo nuspręsta įrengti žiedines sankryžas. Griškabūdyje sankryža turėtų būti įrengta už 2 mln. 46 tūkst., Šakiuose atliekamų darbų vertė – 2 mln. 62 tūkst. litų.
Nutrauks sutartį?
Kaip tikino VĮ „Marijampolės regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas – vyriausiasis inžinierius Placidas Šleinota, šiuo metu jau turėjome važinėti įrengtomis sankryžomis, o nekalbėti, kodėl dar tik vyksta darbai. „Prastai. Ne tie tempai. Jau žiedu turėjome važinėti, o ne darbus pradėti. Mano akimis, šansų šiais metais pabaigti darbus - nėra. Gali būti nutraukta ir sutartis, bet to komentuoti aš nenoriu“, - kalbėjo P. Šleinota. Sutartyje numatyta, jog darbai turėtų būti baigti lapkričio mėnesį. Lietuvos automobilių kelių direkcija tikisi, kad taip ir bus. Direkcijos atstovas Remigijus Lipkevičius komentavo, kad tiesiog lėtai vyksta darbai, nes tokie UAB „Klaipėdos keliai“ tempai. Apie sutarties nutraukimą Lietuvos automobilių kelių direkcija kol kas nekalba. „Lėtai dirba, bet tikimės, kad suspės“, - teigė atstovas. Galima suprasti, jog taip yra ir todėl, kad konkursą laimėjusi UAB „Klaipėdos keliai“ tiesiog pasiūlė mažiausią kainą. Visgi mažiausia pasiūlyta kaina, kaip ne kartą buvo galima įsitikinti, neatspindi nei darbų kokybės, nei spartos.
Didina tempus, tikisi spėti
UAB „Klaipėdos keliai“ gamybos direktorius Marius Žalnieraitis pripažino, kad darbai vėluoja, bet jis situacijos nedramatizuoja. „Tiesiog vėluojame, bet didiname darbų mastą, ilginame darbo laiką, kad sutartį įvykdytume laiku“, - teigė bendrovės gamybos direktorius. Apie sutarties nutraukimą jis tikino nieko negirdėjęs, nes darbus, kaip planuota, tikisi baigti per porą mėnesių. Be to, pasak M. Žalnieraičio, bendrovė žino ir sankcijas, kurios būtų taikomos, jei jie neįvykdytų susitarimo. Paklaustas, kodėl darbai vyksta lėčiau nei tikėtasi, gamybos direktorius teigė, kad tam įtakos turėjo vidiniai nesklandumai bendrovėje. To, kad žmonės kalba, jog atliekant darbus vyksta akivaizdi prekyba smėliu, A. Žalnieraitis nesureikšmino. „Faktiškai visuose objektuose girdime tą patį klausimą, nes tikriausiai žmonėms taip atrodo, tačiau tarp objektų smėlį mes galime vežioti, nes keičiame gruntą“, - situaciją komentavo UAB „Klaipėdos keliai“ gamybos vadovas.
Neetiška komentuoti
Visgi kyla klausimas, kaip rajono valdžiai atrodo mūsų savivaldybėje įrenginėjamų žiedinių sankryžų darbai. Tiek savivaldybės Ūkio skyriaus vedėjas Kęstutis Kuncaitis, tiek rajono meras Juozas Bertašius teigė, kad neetiška komentuoti, nes tai ne savivaldybės kompetencija. „Gandų yra visokių, bet nematęs sutarties negaliu komentuoti. Mes niekaip negalime daryti įtakos nei darbams, nei kitiems dalykams, nes tai priklauso „Marijampolės regioniniams keliams“ tad jų ir teiraukitės“, - teigė K. Kuncaitis. Tą patį kalbėjo ir J. Bertašius. Rajono vadovas mano, kad dirbant ūkiškai buvo galima darbus atlikti pigiau. „Tačiau tai ne mūsų kompetencija, nors mes gal būtume darę kitaip“, - teigė J. Bertašius.
Retoriniai klausimai
Tad ar reikėjo Šakiuose tiek išgriauti kelio, norint įrengti žiedinę sankryžą? Tas kelias buvo iš pagrindų sutvarkytas įrenginėjant aplinkkelį... Be to, ar tikrai niekas nepardavinėja smėlio, o tik perveža iš Šakių į Griškabūdį ir atvirkščiai? Ar už milijonines lėšas nebuvo galima ne tik įrengti sankryžas, bet ir dalį lėšų skirti kelių atstatymui ar žvyrkelių asfaltavimui? Žinoma, tai tik retoriniai klausimai, kurie akyliems miestelėnams ir prašalaičiams neduoda ramybės. Palaukime dar porą mėnesių ir pažiūrėkime, ar bus taip, kaip žada rangovas.
Atstatinėja tiltą
Tiesa, šiuo metu darbai vyksta ir kelyje Šakiai – Slavikai, kur Duobiškių kaime remontuojamas, tiksliau naujai statomas, tiltas. Dėl šių darbų, priešingai nei Šakiuose ir Griškabūdyje, bent jau kol kas nekyla jokių nesklandumų. Tikimasi, kad avaringiausią tiltą rajone telšiškių UAB „Žemaitijos keliai“ sutvarkys dar šiais metais. Lėšų šio tilto remontui surado Lietuvos automobilių kelių direkcija. Vietiniai gyventojai komentavo, kad ne tik tiltą, bet ir kelią turėtų tvarkyti ne kas nors kitas, o UAB „Grūduva“, kuri inžinerinius įrenginius gadina savo sunkiasvore technika.