Moksleiviai atskleidė etnokultūros žinias

etnokultura muziejusBalandžio 28 d. Zanavykų muziejuje vyko etnokultūros projekto „Mūsų lobynai“ Suvalkijos regiono varžytuvės „Atverk tautos lobynų gelmes“ ir „Tarmių lobynai“.

Nuotr. Komisijos sprendimu Suvalkijos regiono varžytuvėse „Atverk tautos lobynų gelmes“ pirmąją vietą iškovojo Griškabūdžio gimnazijos komanda.

Varžytuvėse „Atverk tautos lobynų gelmes“ dalyvauti nusprendė Griškabūdžio gimnazijos, Kauno Rokų gimnazijos bei Kazlų Rūdos savivaldybės Antanavo pagrindinės mokyklos moksleiviai. Komisijos sprendimu geriausiai pasirodė griškabūdiečiai, kuriems buvo skirta pirmoji vieta, antroji – kauniečiams, o trečioji – Antanavo pagrindinės mokyklos mokiniams. Visoms komandoms įteikti diplomai ir projekto dovanos.
 
Minėtąsias varžytuves sudarė keturi etapai. Moksleiviai turėjo pristatyti savo komandas, tautinį kostiumą, kurį dėvėjo, taip pat tautosakos (tai galėjo būti daina, šokis, žaidimas, ratelis ar kt.) bei kulinarinį paveldą.

Komisijos pirmininkė ir renginio vedėja etnologė Gražina Kadžytė pasidžiaugė varžytuvių „Atverk tautos lobynų gelmes“ nugalėtojais, kurie, anot jos, itin gerai išmano etnokultūros subtilybes, o tai jiems ir atnešė sėkmę. Etnologės teigimu, dažnai konkursuose būna teisinamasi, kad susibūrusi komanda savo rate neturi muzikanto ar mokytojo, kuris padėtų varžytuvėms paruošti šokį ar dainą, o štai griškabūdiečiai, padedami mokytojos Vidos Čeplevičienės, ir šoko, ir grojo.

„Komandoje buvo ir šokėjų, ir muzikantų. O tai būtent ir yra, ko šioms varžytuvėms reikia. Komandą sudaro dešimt narių, jie visi turi būti už kažką atsakingi, prisidėti prie komandos sėkmės, o ne tik pastovėti ir manyti, kad to pakaks“, – komentavo G. Kadžytė.

Kaip kulinarinį paveldą griškabūdiečiai pristatė kropelius (spurgas). Tai gimnazistams taip pat suteikė pranašumą, nes, G.Kadžytės teigimu, griškabūdiečiai pristatė tokį maistą, kurį patys geba pagaminti, neieškojo pernelyg didelių įmantrybių.

„Beje, mes ir norime, kad šiame konkurse vaikai ne deklamuotų savo žinias pagal mokytojų paruoštus tekstus, jie turi turėti savitą supratimą, etnokultūros žinias turi perteikti iš savo gyvenimo: turi mokėti prisistatyti savo kraštą, žinoti ir gebėti papasakoti, kuo šis kraštas ypatingas, kuo išskirtinė mokykla“, – nuomone dalijosi etnologė.

Antroji renginio dalis – varžytuvės „Tarmių lobynai“. Jose dalyvavo Šakių „Varpo“ mokyklos moksleiviai. I–IV klasių kategorijoje varžėsi Marija Gečaitė, Austėja Litvinaitė, Austėja Undraitytė, Amanda Endriukaitytė, Kristupas Pečkys, Ugnė Duobaitė ir Žemyna Vasaitytė, kuri užėmė 1-ąją vietą (vadovė Rima Vasaitienė).

V–VIII kasių kategorijoje varžėsi Ieva Šileikaitė ir Justė Jakaitytė. Pastaroji užėmė 1-ają vietą (vadovė R. Vasaitienė). Nugalėtojams buvo įteikti diplomai ir projekto dovanos. Kitiems dalyviams – pagyrimo raštai ir dovanos.

Kaip pastebėjo viena iš komisijos narių, Lietuvių kalbos instituto direktoriaus pavaduotoja mokslo reikalams dr. Violeta Meiliūnaitė, geriausiai buvo įvertinti tie „Tarmių lobynų“ dalyviai, kurių pasirinkti tekstai atitiko pačius juos: charakterį, amžių ir pan. Pasak jos, tekstai apie piršlybas, gyvulių ganymą yra gražūs, tačiau juk vaikai nei piršosi, nei gyvulius ganė, todėl tekstas jiems yra svetimas.

Beje, varžytuvių vertinimo komisiją taip pat sudarė Stanislovas Kavaliauskas (Viliaus etninės kultūros centro direktoriaus pavaduotojas), Darius Mockevičius (Vilniaus Židinio suaugusiųjų gimnazijos Neformaliojo, papildomo ir meninio ugdymo skyriaus vedėjas), Nijolė Marcinkevičienė (LLKC Etninės kultūros skyriaus Papročių ir apeigų poskyrio vadovė).

Nugalėtojai dalyvaus respublikinėse varžybose, kurios gegužės 25 d. vyks Vilniuje.

„Draugo“ inf.

ESminis talentas 2

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kam ir ar skiriate 1,2 proc. GPM paramą?

klausimelis 07 11Kristina iš Šakių:

Šiemet skyriau vaikų organizacijai, susijusiai su socialine globa. Ankstesniais metais skirdavau mokykloms. Manau, parama toms įstaigoms yra didelis finansinis prisidėjimas. Man labai gaila, kad nebegalima skirti biudžetinėms įstaigomis, tiksliau, mokykloms. Ir visuomenė, ir tėvai galėdavo prisidėti prie mokyklos gerbūvio. Man neatrodo, kad mokyklos gauną pakankamą, perteklinį finansavimą. 0,6 proc. skyriau ir savo politinei partijai. Man nėra svarbu, kur yra panaudojamos gautos paramos lėšos. 

klausimelis 07 11 2

Stasė iš Liepalotų:

Visą laiką skiriu mūsų Liepalotų bendruomenės centrui „Tėviškė“. Esu ir pati bendruomenės narė, o skiriu paramą todėl, kad bendruomenė gautas lėšas galėtų panaudoti įvairioms veikloms, renginiams. Kaime daug vyresnio amžiaus žmonių, o iš kur bendruomenė paims pinigėlių, kad žmones įtrauktų į visuomeninį gyvenimą? Aukojau ir Ukrainai, aukoju vaikams, gyvūnų globos organizacijoms remti. Paramą skirių piniginėmis lėšomis.

europos pulsas350px

nuoma350px 
 
 BY GPM 350px
 
pasisupkiva drauge 350px
 
sms
tu esi 350px

lt72 3
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.