Šiuo metu baigiamas rengti valstybinės reikšmės krašto kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai ruožo nuo 52,773 iki 59,130 km kapitalinio remonto, įrengiant dviračių taką, techninis darbo projektas. Kaip jau rašėme, projekto rengimo metu jo sprendiniai taip pat buvo derinti su Šakių rajono savivaldybe.
Kaipgi atrodys dviračių takas, daugiau informacijos pateikė AB „Via Lietuva“ komunikacijos skyriaus vadovė Jolita Orentaitė.
Pagal viso kelio ruožo ilgį (nuo 52,773 iki 59,130 km) projektuojamas bendras pėsčiųjų-dviračių takas. Kad būtų užtikrintas eismo saugumas kelio ruože nuo Lukšių gyvenvietės pabaigos iki Šakių miesto ribos, takas kairėje kelio pusėje bus atskiriamas metaliniais kelio atitvarais. Vietose, kur šlaitai yra aukštesni, bus įrengiama apsauginė tvorelė.
Lukšių gyvenvietėje suprojektuoti takai abiejose gatvės pusėse bus sujungti su esama pėsčiųjų/dviratininkų infrastruktūra, suprojektuotos naujos iškilios arba atnaujintos esamos pėsčiųjų perėjos. Atnaujinamas vertikalus ir horizontalus gatvės ženklinimas.
Projekte numatyta įrengti 11 poilsio aikštelių. Devynios iš jų – ne gyvenvietės ruože. Jos bus įrengiamos pėsčiųjų ir dviračių tako kairėje pusėje. Lukšių gyvenvietėje numatomos dvi poilsio aikštelės. Poilsio aikštelėse bus įrengti suoliukai, šiukšlių dėžės, palikta pakankamai laisvos erdvės vežimėliais judantiems asmenims.
Kaip informuoja „Via Lietuva“ komunikacijos skyriaus vadovė, Lukšių ir Šakių gyvenvietės ribose projektuojamas gatvės apšvietimas. Ties pėsčiųjų perėjomis gyvenvietėje numatomas kryptinis apšvietimas. Kelio ruože rekonstruojamos keturios esamos autobusų sustojimo aikštelės. Autobusų sustojimo aikštelėse įrengiami peronai su įspėjamaisiais paviršiais regėjimo negalią turintiems žmonėms, numatyta įrengti suoliukus, šiukšliadėžes, paviljonus bei atitinkamus kelio ženklus.
Tako statybos darbų viešąjį pirkimą planuojama inicijuoti šių metų trečią ketvirtį. Esant sėkmingoms viešojo pirkimo procedūroms, sutartį dėl tako rangos darbų planuojama pasirašyti dar šiais metais. Taką planuojama nutiesti per 2025 m.