Šios konferencijos yra puiki proga vienoje vietoje susiburti visiems Lietuvos ekonomikos mokytojams siekiant bendrų tikslų. Juk mokytojų vaidmuo yra vienas svarbiausių ugdant mokinių finansinį išprusimą ir klojant pamatus tvariam Lietuvos ekonomikos augimui. Įvedus eurą, vaikams bus sunku perprasti valiutų santykį, tad jiems gali kilti keblumų vertinant naujas prekių ir paslaugų kainas, perspėja Lietuvos ekonomikos mokytojai.
„Mažai žinių apie valiutos keitimą turintiems moksleiviams kyla grėsmė pervertinti savo finansines galimybes, kadangi prekės iš pirmo žvilgsnio atrodys pigesnės. Matydamas, kad, pavyzdžiui, ledų porcija kainuoja 20 centų vietoje lito, vaikas gali pagalvoti, kodėl nenusipirkus dešimt porcijų vietoje vienos. Ir taip vienu sykiu išleisti visus savo kišenpinigius. Tad būtina kuo dažniau kalbėti su moksleiviais apie tai, ką išties tie 20 centų po Naujųjų metų reikš, kaip sėkmingiau laviruoti tarp turimos pinigų sumos ir savo poreikių“, - pažymėjo „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto Lietuvoje vadovė O. Bložienė.
Dėl šių priežasčių ekonomikos pamokose euras taps gerokai svarbesne tema. Mokytojų apklausos duomenimis, 95 proc. pedagogų planuoja papildyti ekonomikos pamokų programą tema apie naująją valiutą. Tačiau net beveik 60 proc. ekonomikos mokytojų pasigenda tinkamos informacijos apie tai, kaip padėti moksleiviams lengviau adaptuotis prie euro. Dauguma pasiryžę metodinės medžiagos ieškotis patys.
„Draugo“ inf.