Kas turėtų pasikeisti mokykloje, kad mokinys pajaustų sėkmę?

lyderiu laikasAsta GVILDIENĖ
 
Spalio 11 dieną Šakių „Žiburio“ gimnazijoje vyko konferencija „Lyderystė mokykloje“. Joje buvo aptartos svarbiausios projekto „Lyderių laikas 2“ idėjos. Praėjusių metų kovo mėnesį savivaldybėje Švietimo ir sporto skyriaus darbuotojų iniciatyva startavęs projektas įgyvendina „Švietimo vadybos atnaujinimo kuriant naujas bendradarbiavimo praktikas“ modelį.  
 
Nuotr. Projekto vadovės R. Šnipienės teigimu, Šakių sėkmė ta, kad savivaldybės švietime jaučiamas realus bendradarbiavimo pokytis ir apie švietimo lyderystę savivaldybė ir mokyklos kalbasi kartu.
 
Pasak projekto „Lyderių laikas 2“ koordinatorės Plokščių mokyklos – daugiafunkcinio centro direktorės Nijolės Bitinienės,  pagrindinis konferencijos tikslas - apie vykdomą projektą ir jo veiklas pasiųsti žinią visoms švietimo įstaigoms. T.y. pristatyti projekto filosofiją, rajono švietimo vadybos atnaujinimo modelį, išgirsti mokytojų mintis apie lyderystę mokyklose ir  naujo bendradarbiavimo galimybes. „Suprantama, kad lyderystės idėjos, tokios, apie kokias mes kalbame, nėra visiems priimtinos, - kalbėjo N.Bitinienė. - Tačiau bendraminčių tikrai turim.“

Projekto vadovės Rasos Šnipienės, dalyvavusios konferencijoje, teigimu, Šakių sėkmė ta, kad savivaldybės švietime jaučiamas realus bendradarbiavimo pokytis ir apie švietimo lyderystę savivaldybė ir mokyklos kalbasi kartu. Pirmasis projekto „Lyderių laikas“ etapas buvo vykdomas nacionaliniame kontekste ir buvo skirtas sukurti švietimo atnaujinimo aplinką. Jo metu atlikti įvairūs tyrimai, organizuoti nacionaliniai švietimo lyderystės forumai, sukurti mokymosi modeliai, parengti dokumentai ir metodinė medžiaga, išleistos ir pristatytos knygos. Antrasis, šiuo metu vykdomas etapas skirtas visų lygmenų - nacionalinio, savivaldybės ir mokyklos švietimo atstovų mokymuisi ir švietimo lyderystės raiškai. Todėl apie lyderystės filosofiją kalbėdamas projekto konsultantas Gintautas Cibulskas akcentavo žmogaus veiklai suteikiamą erdvę organizacijoje, savivaldybėje ar visoje sistemoje.

Projekte „Lyderių laikas 2“ dalyvauja penkios pilotinės rajono mokyklos – Šakių „Žiburio“ ir Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos, Plokščių mokykla – daugiafunkcinis centras,  Kriūkų ir Sintautų pagrindinės mokyklos. Švietimo lyderystės studijose dalyvauja vienuolikos rajono mokyklų atstovai. Kitos mokyklos įsijungia bendradarbiaujant mokytojams.

Pagrindinė viso projekto idėja – sukurti dabartiniams ir būsimiems švietimo lyderiams palankią aplinką veikti, tobulėti ir mokyti kitus. Šiuo metu keturi mūsų rajono švietimiečiai studijuoja formaliose švietimo lyderystės studijose ir netrukus  įgis magistro laipsnį, dvylika rajono švietimo įstaigų pedagogų mokosi neformaliose švietimo lyderystės studijose, kurias baigę galės tęsti magistrantūros studijas.

Mokytojų veikla – tai raktas į sėkmingą mokinių gyvenimą, sėkmingą visuomenės ateitį. Kas turėtų pasikeisti mokykloje, kad mokinys pajaustų sėkmę? „Pirmiausiai turi pasikeisti mokytojo požiūris į mokinio sėkmę (mokinių sėkmės „diferencijavimas“), - tvirtino konferencijoje dalyvaujantys mokytojai. – Mokytojas turi pradėti tikėti mokiniu, džiaugtis net ir mažais jo žingsneliais ir pasitikėti pačiu savimi - kad jis turi ir gali dirbti vardan mokinių sėkmės...“ Šiandien, siekiant efektyvaus mokymo ir mokymosi mokykloje, projekto koordinatorės N. Bitinienės teigimu, pirmiausiai turi mokytis mokytojas, o švietimo sistema turi sukurti tinkamą aplinką mokymuisi, efektyviam bendradarbiavimui ir lyderių veiklai. Ne veltui sakoma, kai nustoja augę mokytojai, nustoja augę ir jų mokiniai. Todėl siekiamas projekto tikslas – besimokančios ir bendradarbiaujančios mokyklos, kurioje kiekvienas mokinys galėtų sėkmingai mokytis ir pasiekti aukščiausių savo asmeninių pasiekimų, kūrimas.

Ar kas nors realiai pasikeitė mokyklose pradėjus įgyvendinti „Lyderių laikas 2“ projektą? N. Bitinienės teigimu, kitaip bendraujama ir bendradarbiaujama su mokyklų mokytojais. Projekto kūrybinė komanda atliko pakankamai išsamų tyrimą aiškindamasi kokiais lūkesčiais gyvena mokytojai ir mokyklos, kokių pokyčių labiausiai laukiama mokyklose. Mokytojai jau dalijasi savo idėjomis, palengva įsijungia į bendrą veiklą. Studijuojantys žmonės sako, kad kitaip vertina daugelį savo darbo aspektų. Svarbiausia, kad visi darbai planuojami ir daromi bendradarbiaujant.

Labai daug tikimasi iš mokyklų vadovų pavaduotojų ugdymui bendros stažuotės, kuri turėtų vykti lapkričio mėnesį. Tai galėtų būti naujo, kitokio bendradarbiavimo pradžia. Spalio 28 dieną bene pirmą kartą renkasi švietimo metodinė taryba, kuri bandys „dėlioti“ mokytojų metodinio bendradarbiavimo efektyvinimo akcentus. Galbūt rasis visai naujas požiūris į mokytojų metodinių būrelių veiklos organizavimą.

Ateityje planuojama sukurti Švietimo plėtotės ir pagalbos centrą, kuris išplėstų švietimo pagalbos paslaugas, atsirastų sąlygos koordinuoti savivaldybės mokytojų mokymąsi, todėl mokymasis būtų daug efektyvesnis, atsirastų metodinės veiklos, mokinių ir jų  tėvų bendradarbiavimo koordinavimas, efektyvus švietimo aplinkos atnaujinimo planavimas, švietimo projektų rengimas ir vykdymas. Taip pat konferencijos metu buvo kalbėta apie būtinybę atnaujinti metodinio bendradarbiavimo turinį. Jame vis dar trūksta veiklos suderinamumo – bendrų veiklos gairių, bendrų prioritetų, sėkmingos patirties kaupimo, darbo naudos ir vertės pripažinimo. Pagrindinis atnaujinimo siekis – inicijuoti mokytojus veikti ir skatinti mokytojų lyderystę. „Projekto pagrindas – lyderystė vardan mokymosi, - konferencijoje pristatydama savivaldybės švietimo vadybos atnaujinimo modelio projektą kalbėjo kūrybinės komandos narė, Kriūkų pagrindinės mokyklos direktorė Lilija Liutvinienė. -  Tai lygių sąlygų sukūrimas, kad visi lyderiai - mokiniai, mokytojai, specialistai, tėvai ir kiti visuomenės nariai - galėtų motyvuotai ir viešai koncentruoti savo dėmesį į mokymą ir mokymąsi.“

Linkėdami sėkmės projekto „Lyderių laikas 2“ veiklose ir pabrėždami mokytojo ir mokyklos svarbą žmogaus gyvenime, konferencijos dalyvius sveikino rajono savivaldybės meras Juozas Bertašius ir jo pavaduotoja Rima Rauktienė.  Konferencijos darbe dalyvavo visų rajono švietimo įstaigų atstovai, savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vadovai bei specialistai, administracijos direktoriaus pavaduotojas Algimantas Damijonaitis, projekto koordinacinės grupės nariai bei projekto konsultantų grupė.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip vertinate prezidento rinkimų rezultatus?

klausimelis 05 14Virginijus iš Branduoliškių:

Rinkimuose dalyvavau. Balsavau namuose. Man svarbu, kurį prezidentą išsirinksim. Tegul būna tas pats prezidentas. Bet patinka ir Žemaitaitis. Nes žmones palaiko. Tik nesupratau, kaip reikia balsuoti dėl to referendumo. Kažkaip nesusigaudžiau. Tai nieko biuletenyje ir nežymėjau. Balsuosiu ir antrame ture. 

klausimelis 05 14 2

Kristina iš Miknaičių:

Aišku, balsavau. Šiaip patenkinta rezultatais. Man Nausėda – toks žmogus kaip žmogus. Nemanyčiau, kad Šimonytė tikrai įeitų į tą frontą. Aš už Nausėdą, nors prie širdies ir Žemaitaitis. Daug žadantis. O kad atsisakė Seimo nario mandato, manau, turėjo savo priežasčių. Aišku, būtų buvęs nekaltas, būtų nereikėję trauktis. Kiti kandidatai – visi kytri, daug žada, bet nieko nedaro.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.