Projekto vadovės Rasos Šnipienės, dalyvavusios konferencijoje, teigimu, Šakių sėkmė ta, kad savivaldybės švietime jaučiamas realus bendradarbiavimo pokytis ir apie švietimo lyderystę savivaldybė ir mokyklos kalbasi kartu. Pirmasis projekto „Lyderių laikas“ etapas buvo vykdomas nacionaliniame kontekste ir buvo skirtas sukurti švietimo atnaujinimo aplinką. Jo metu atlikti įvairūs tyrimai, organizuoti nacionaliniai švietimo lyderystės forumai, sukurti mokymosi modeliai, parengti dokumentai ir metodinė medžiaga, išleistos ir pristatytos knygos. Antrasis, šiuo metu vykdomas etapas skirtas visų lygmenų - nacionalinio, savivaldybės ir mokyklos švietimo atstovų mokymuisi ir švietimo lyderystės raiškai. Todėl apie lyderystės filosofiją kalbėdamas projekto konsultantas Gintautas Cibulskas akcentavo žmogaus veiklai suteikiamą erdvę organizacijoje, savivaldybėje ar visoje sistemoje.
Projekte „Lyderių laikas 2“ dalyvauja penkios pilotinės rajono mokyklos – Šakių „Žiburio“ ir Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos, Plokščių mokykla – daugiafunkcinis centras, Kriūkų ir Sintautų pagrindinės mokyklos. Švietimo lyderystės studijose dalyvauja vienuolikos rajono mokyklų atstovai. Kitos mokyklos įsijungia bendradarbiaujant mokytojams.
Pagrindinė viso projekto idėja – sukurti dabartiniams ir būsimiems švietimo lyderiams palankią aplinką veikti, tobulėti ir mokyti kitus. Šiuo metu keturi mūsų rajono švietimiečiai studijuoja formaliose švietimo lyderystės studijose ir netrukus įgis magistro laipsnį, dvylika rajono švietimo įstaigų pedagogų mokosi neformaliose švietimo lyderystės studijose, kurias baigę galės tęsti magistrantūros studijas.
Mokytojų veikla – tai raktas į sėkmingą mokinių gyvenimą, sėkmingą visuomenės ateitį. Kas turėtų pasikeisti mokykloje, kad mokinys pajaustų sėkmę? „Pirmiausiai turi pasikeisti mokytojo požiūris į mokinio sėkmę (mokinių sėkmės „diferencijavimas“), - tvirtino konferencijoje dalyvaujantys mokytojai. – Mokytojas turi pradėti tikėti mokiniu, džiaugtis net ir mažais jo žingsneliais ir pasitikėti pačiu savimi - kad jis turi ir gali dirbti vardan mokinių sėkmės...“ Šiandien, siekiant efektyvaus mokymo ir mokymosi mokykloje, projekto koordinatorės N. Bitinienės teigimu, pirmiausiai turi mokytis mokytojas, o švietimo sistema turi sukurti tinkamą aplinką mokymuisi, efektyviam bendradarbiavimui ir lyderių veiklai. Ne veltui sakoma, kai nustoja augę mokytojai, nustoja augę ir jų mokiniai. Todėl siekiamas projekto tikslas – besimokančios ir bendradarbiaujančios mokyklos, kurioje kiekvienas mokinys galėtų sėkmingai mokytis ir pasiekti aukščiausių savo asmeninių pasiekimų, kūrimas.
Ar kas nors realiai pasikeitė mokyklose pradėjus įgyvendinti „Lyderių laikas 2“ projektą? N. Bitinienės teigimu, kitaip bendraujama ir bendradarbiaujama su mokyklų mokytojais. Projekto kūrybinė komanda atliko pakankamai išsamų tyrimą aiškindamasi kokiais lūkesčiais gyvena mokytojai ir mokyklos, kokių pokyčių labiausiai laukiama mokyklose. Mokytojai jau dalijasi savo idėjomis, palengva įsijungia į bendrą veiklą. Studijuojantys žmonės sako, kad kitaip vertina daugelį savo darbo aspektų. Svarbiausia, kad visi darbai planuojami ir daromi bendradarbiaujant.
Labai daug tikimasi iš mokyklų vadovų pavaduotojų ugdymui bendros stažuotės, kuri turėtų vykti lapkričio mėnesį. Tai galėtų būti naujo, kitokio bendradarbiavimo pradžia. Spalio 28 dieną bene pirmą kartą renkasi švietimo metodinė taryba, kuri bandys „dėlioti“ mokytojų metodinio bendradarbiavimo efektyvinimo akcentus. Galbūt rasis visai naujas požiūris į mokytojų metodinių būrelių veiklos organizavimą.
Ateityje planuojama sukurti Švietimo plėtotės ir pagalbos centrą, kuris išplėstų švietimo pagalbos paslaugas, atsirastų sąlygos koordinuoti savivaldybės mokytojų mokymąsi, todėl mokymasis būtų daug efektyvesnis, atsirastų metodinės veiklos, mokinių ir jų tėvų bendradarbiavimo koordinavimas, efektyvus švietimo aplinkos atnaujinimo planavimas, švietimo projektų rengimas ir vykdymas. Taip pat konferencijos metu buvo kalbėta apie būtinybę atnaujinti metodinio bendradarbiavimo turinį. Jame vis dar trūksta veiklos suderinamumo – bendrų veiklos gairių, bendrų prioritetų, sėkmingos patirties kaupimo, darbo naudos ir vertės pripažinimo. Pagrindinis atnaujinimo siekis – inicijuoti mokytojus veikti ir skatinti mokytojų lyderystę. „Projekto pagrindas – lyderystė vardan mokymosi, - konferencijoje pristatydama savivaldybės švietimo vadybos atnaujinimo modelio projektą kalbėjo kūrybinės komandos narė, Kriūkų pagrindinės mokyklos direktorė Lilija Liutvinienė. - Tai lygių sąlygų sukūrimas, kad visi lyderiai - mokiniai, mokytojai, specialistai, tėvai ir kiti visuomenės nariai - galėtų motyvuotai ir viešai koncentruoti savo dėmesį į mokymą ir mokymąsi.“
Linkėdami sėkmės projekto „Lyderių laikas 2“ veiklose ir pabrėždami mokytojo ir mokyklos svarbą žmogaus gyvenime, konferencijos dalyvius sveikino rajono savivaldybės meras Juozas Bertašius ir jo pavaduotoja Rima Rauktienė. Konferencijos darbe dalyvavo visų rajono švietimo įstaigų atstovai, savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vadovai bei specialistai, administracijos direktoriaus pavaduotojas Algimantas Damijonaitis, projekto koordinacinės grupės nariai bei projekto konsultantų grupė.