baneris leidinys

vilkauskas rauckis
UAB „Šakių vandenys“ direktorius Kęstutis Vilkauskas (kairėje) ir UAB „Šakių šilumos tinklai“ direktorius Raimondas Rauckis sako: jeigu sulauks prašymų palaukti įmokų, kiekvienu atveju atsižvelgs individualiai. D. Pavalkio nuotr.


Rita PLAUŠINAITYTĖ-ŠERKŠNIENĖ

Karantinas pakoregavo dalies gyventojų finansinę situaciją. Kyla klausimas, o kaip elgtis mokesčių mokėtojams, kurie susidūrė su finansiniais nesklandumais – gal paslaugų tiekėjai sutiks atidėti įmokas?
 
Įmokas atidės tik išimties tvarka

Įvairios tiekimo įmonės supranta gyventojų nerimą, kad koronaviruso pandemija ir šalyje įvestas karantinas gali laikinai atsiliepti šeimos pajamoms. Todėl įmonės yra pasirengusios ieškoti bendrų sprendimo būdų su gyventojais, kurie iki karantino tvarkingai mokėjo už paslaugas, bet karantino metu atsidūrė sudėtingoje finansinėje situacijoje.

UAB „Šakių vandenys“ direktorius Kęstutis Vilkauskas sako, kad jų bendrovė taip pat reaguoja į susidariusią situaciją ir nori pagelbėti tiems žmonėms, kurie iš tikrųjų turi problemų – neteko darbo, darbdavys išsiuntė į prastovą ar panašiai.

„Bet mokesčius susimokėti už mūsų suteiktas paslaugas vis tiek reikės, tik šiuo atveju dėl atidėjimo mes spręsime kiekvienu atveju individualiai, ar tikrai žmogų ištiko finansiniai sunkumai, ar jis pagrįstai prašo atidėti įmokas“, – aiškina įmonės direktorius.

Tiesa, direktorius priduria, kad gyventojai ir taip kas mėnesį ne visada sąžiningai sumoka įmokas už suvartotą geriamąjį vandenį ar nuotekas – kai kurie moka įmokas kas ketvirtį arba kai būna paraginti. Dėl šios priežasties įmonė nuo pernai kai kuriose seniūnijose buvo pradėjusi išnešioti popierines sąskaitas arba siųsti elektroniniu paštu. Pasak direktoriaus, šis metodas paskatino gyventojus dažniau mokėti įmokas už jų suteiktas paslaugas, o įmonė iš karto pajuto finansinį pakilimą. Tačiau dabar įmonės vadovas skatina ir dėl taupymo, ir dėl savęs saugojimo kuo daugiau gyventojų kreiptis į juos ir prašyti elektroniniu paštu siunčiamų sąskaitų, o ne popierinių jų variantų.

Pasak direktoriaus, jeigu gyventojams iš tikrųjų reikia atidėti įmokas už jų suteiktas paslaugas, šie privalo kreiptis asmeniškai į administraciją telefonu arba elektroniniu būdu, nes automatiškai dėl karantino mokesčiai nebus atidedami. Priešingai, kiekvienu atveju bus žiūrima, ar tikrai žmogus pagrįstai prašo atidėti įmokas už vandenį ir nuotekas, ir sprendžiama, kaip ir kada jas vėliau sumokėti.

Nuo mokesčių niekas neatleis

UAB „Šakių šilumos tinklai“ ir UAB „Šakių komunalinis ūkis“ įmonių direktorius Raimondas Rauckis sako, kad už abiejų įmonių suteiktas paslaugas gyventojams įmokas atidėti galima, tačiau nuo jų apmokėjimo niekas gyventojų neatleis – anksčiau ar vėliau teks susimokėti. Pasak direktoriaus, dėl sąskaitų už šildymą ir karštą vandenį įmonė jau gavo gyventojų prašymų, kad įmokos būtų atidedamos trims mėnesiams .

„Atidėti galima, bet prašymas turi būti pagrįstas – ar tikrai žmogų ištiko finansinė krizė, prastova, neteko darbo. Turės pagrįsti savo prašymus. Be to, prašymai turi būti užpildyti raštiškai, kad turėtume įrodymų, jeigu mums patiems reikės kreiptis į banką ir imti paskolą, nes jeigu gyventojai nemokės mokesčių ir įmonė neturės apyvartinių lėšų, teks skolintis“, – aiškina R. Rauckis.

Anot direktoriaus, už UAB „Šakių komunalinis ūkis“ įmonės suteiktas paslaugas gyventojai moka nedaug, todėl ten didelės sumos nesusidarys, tačiau už suvartotą šilumos energiją ar karštą vandenį greitai gali susidaryti didelė suma, kurią, ko gero, gyventojai prašys leisti sumokėti dalimis per tam tikrą laiką. Bet kokiu atveju, pasak direktoriaus, žmonės turi suprasti, kad dėl karantino nuo mokesčių mokėjimo jų niekas neatleis, o kiekvienas prašymas atidėti įmokas bus analizuojamas individualiai. Tačiau R. Rauckis siūlo gyventojams neprisikaupti didelių sumų už suteiktas paslaugas, nes jas anksčiau ar vėliau teks sumokėti.

Už elektrą ir dujas įmokų lauks tiek, kiek reikės

Vienos didžiausių Lietuvoje elektros ir dujų tiekimo įmonės UAB „Ignitis“ Ryšių su visuomene projekto vadovas Lukas Zadarackas sako, kad jų bendrovė visiems savo klientams nuo pat karantino pradžios siūlo lengvatines atsiskaitymo už paslaugas sąlygas.

„Mūsų klientai karantino metu susidariusius mokėjimus už suvartotas gamtines dujas ir elektros energiją gali atidėti papildomai vienam mėnesiui ar net iki 90 dienų. Taip pat klientams sudaroma galimybė išskaidyti mokamas įmokas (susidariusias skolas) pagal individualų grafiką iki vienerių metų laikotarpiui“, – sako įmonės atstovas.

Pasak L. Zadaracko, sunkia finansine padėtimi dėl įvesto karantino laikoma situacija, kuomet klientas netenka darbo arba jo įprastinės pajamos minėtu laikotarpiu smarkiai sumažėja, pavyzdžiui, dėl darbovietėje paskelbtos prastovos. UAB „Ignitis“ atstovas sako, kad ir verslo klientai dėl mokėjimų atidėjimo ar mokėjimų išdėstymo dalimis gali kreiptis tais atvejais, jeigu dėl karantino jiems iškilo pagrįstų įmokų atidėjimo poreikis. Klientams tereikia susisiekti su bendrovės „Ignitis“ klientų aptarnavimo specialistais telefonu, elektroniniu paštu arba naudojantis savitarnos platforma ir juos informuoti apie šių lengvatinių sąlygų poreikį. Tiek dėl verslo, tiek dėl privačių klientų mokėjimų kiekvienu atveju taip pat sprendžiama individualiai.

Įmonė, atsižvelgdama į susiklosčiusią situaciją, nuo kovo 13 d. savitarnos sistemos klientams panaikino aptarnavimo mokesčius už visas platformoje atliekamas įmokas, ši lengvata bus taikoma tol, kol šalyje tęsis ekstremali situacija.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos