Ožio dieną būdavo dėkojama dievams už sveikų ir riebių gyvulių auginimą, gerą derlių, sukauptas atsargas, bei prašoma pašarų skalsos ir geros žiemos. Baltas ožys tapdavo tarpininku tarp dieviškojo ir žemiškojo pasaulio. Pasak etnografų, ši diena buvo itin svarbi, nes prisnigus piemenėliams prasidėdavo savotiškos atostogos, nebereikėdavo tęsti ganiavos. Kad greičiau pasnigtų, piemenys aplink beržą - vilties medį - triskart saulės kryptimi apvesdavo baltą ožį, kurio ragai būdavo papuošti karūna kaip karaliaus.
Baltas beržas ir balta ožka simbolizavo sniegą. Vedant ožį aplink beržą, būdavo sakomi žodžiai: „Sniegas, sniegelis, sniegutis“ ir švelniai plakama ožiui per šonus. Jei ožys greitai subliauna, reiškia, greitai snigs. Jei tik po kurio laiko – sniego greitai nesulauksi. Vesdami ožį aplink medį, stebėdavo jo akis: jei ožys žiūri į šiaurę – snigs, žiema greitai ateis, jei į pietus – dar nebus žiemos. Jeigu po šitų apeigų sniegas greitai nepasirodydavo, tuomet ritualas – ožio vedimas aplink medį - būdavo kartojamas iš naujo.
Ožio dieną lauke ant laužo piemenukai paskutinį kartą kepdavo savo skanėstą – kiaušinienę iš dvylikos kiaušinių. Šiuose ritualuose, piemenėlių išdaigose, vaidybiniuose žaidimuose slypi baltiškoji tautos praeitis. Klausimas tik toks: ar ji mums įdomi? Ar vertėtų pasklaidyti dulkėtas kraštotyros knygas? Ar tiesiog bėgti laukan žiemos kviesti? Jau lapkričio vidurys, o sniego dar vis nėra. Galbūt todėl, kad ožių mūsų dienomis niekas apie beržus nevedžioja ir ant laužo kiaušinienės nekepa, tai ir snigti neskuba.