Gruodžio 20 dieną Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir VĮ „Marijampolės regiono keliai“ kompetentinga komisija apžiūrėjo naujai įrengtas žiedines sankryžas Pilviškiuose, Griškabūdyje ir Šakiuose, kuriomis jau turėjome važinėti dar praėjusiais metais. Vis tik Šv.Kalėdų stebuklai pildosi. Nebaigtų UAB „Klaipėdos keliai“ darbų atlikimo konkursą laimėjusi UAB „Alkesta“ įsipareigojimus įvykdė laiku. Patikrinusi atliktų darbų kokybę ir sankryžų ženklinimą komisija trūkumų nerado.
Nuotr. Motyvuojant tuo, kad žiedinės sankryžos yra itin saugios, Lietuvoje jų įrengiama vis daugiau.
UAB „Klaipėdos keliai“ įsipareigojimų neįvykdė
UAB „Alkesta“ visus darbus baigė laiku
Po tokio fiasko ne vienas kritikavo viešuosius pirkimus, kai pasirenkamas mažiausią kainą pasiūlęs konkurso dalyvis, bet nežiūrima, kokius darbus jis atliko anksčiau, kokie yra kvalifikaciniai gebėjimai, galimybės ir pan. Kovo pabaigoje buvo surengtas naujas konkursas Šakių, Griškabūdžio ir Pilviškių sankryžoms pabaigti. Iš pradžių dviejų bendrovių pasiūlymai buvo atmesti, tačiau gavus Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, į derybas buvo pakviesti abi atviram konkursui pasiūlymus pateikusios ir minimalius kvalifikacinius reikalavimus tenkinusios bendrovės – AB „Panevėžio keliai“ ir UAB „Alkesta“. Neskelbiamų derybų procedūra įvyko birželio 29 dieną. Viešųjų pirkimų komisija nustatė, kad derybas laimėjo viena didžiausių kelių tiesimo ir tiltų statybos bendrovių Lietuvoje - UAB „Alkesta“, sėkmingai tęsianti ilgametę Kelių statybos valdybos veiklą ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Liepos 31 dieną Lietuvos automobilių kelių direkcija su UAB „Alkesta“ pasirašė rangos sutartį, o rudeniop ši jau baigė minėtų rajono sankryžų rekonstrukcijos darbus. Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos Projektų įgyvendinimo skyriaus vedėjo Sauliaus Rulio, dėl užsitęsusio projekto direkcija finansinių nuostolių nepatyrė, nes susigrąžino draudimus. „Aišku, nesklandumų užkonservuojant atliktus darbus buvo, - teigė jis. - Tai palikti nepabaigti kai kurie darbai, tai keletas sulūžusių bortelių, tačiau tai – tik smulkmenos.“ UAB „Alkesta“ Marijampolės filialo direktorius Danutis Jakulis teigė, kad darbai buvo tęsiami sklandžiai, UAB „Klaipėdos keliai“ pradėtų darbų nereikėjo perdaryti, nes jie buvo gerai užkonservuoti. Sankryžos buvo pabaigtos už likusius 6 mln. litų. Apie 80 proc. sutarties vertės buvo finansuojama Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo lėšomis.
Trūkumų nerado – perims direkcijos žinion
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Projektų įgyvendinimo skyriaus vedėjas Saulius Rulys teigė, kad sankryžų kokybė buvo įvertinta, kai jose dar buvo vykdomi darbai, o šiuo vizitu norėta pažiūrėti, kaip jos atrodo vizualiai, nes dažnai brėžinyje atrodo vienaip, o realybėje kitaip. „Patikrinome, ar visi ženklai sustatyti, apžiūrėjome. Trūkumų neradome nei vienoje sankryžoje, - patikino S.Rulys. – Jas perimame Lietuvos automobilių kelių direkcijos žinion ir perduodame regioninei eksploatacijai, tačiau tai negalutinis sankryžų pridavimas. Manau, kad galutinis pridavimas įvyks ateinančių metų pavasarį.“
Siekdami sumažinti nelaimių skaičių keliuose, kelininkai imasi įvairiausių priemonių. Vienos iš jų, tokios kaip greičio ribojimai – senos ir patikrintos laiko, kitos – kur kas inovatyvesnės. Vakarų Europoje jau senai projektuojamos ir įrengiamos žiedinės sankryžos. Dabar jau kalbama apie tai, kad ateitis priklauso greitosioms žiedinėms sankryžoms. Jos yra itin saugios ir pritaikytos intensyviam eismui. Todėl, pasak S.Rulio, Lietuvoje žiedinių sankryžų įrengiama vis daugiau. Naująsias žiedines rajono sankryžas, kaip ir visas likusias, prižiūrės Šakių kelių tarnybos darbuotojai.